Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Jag följer gruppen men kommer nog inte delta med filmer själv. Är inte bra på sånna "fancy" byten :D och ska gå flera kurser i olika grenar under våren så kommer ha nog med saker att träna på :p
Äh, man kan ju testa :D

Maken var lite sugen på att testa banan på Corona cup, själv är jag för värdelös på byten :p.
Haha! Bra att ha en agilitykarl ibland ;)

Vi ska bygga banan på lördag, lär nog bli att bita i. Betty är rätt säker på mycket men vi har inte sprungit bana sedan maj förra året.
 
Vi var och tränade igår, och när Skrället tröttnade och tappade fart lät en träningskompis mig låna hennes ena för att försöka tagga till Skrällis på det sättet. Och wow vilken skillnad det var på hund! Hennes har självklart fått helt annan träning än min stackars lilla dåre har fått tillsammans med mig, men det var såå kul att testa en hund med helt annat driv. Min älskade lilla farbror är ju lite mer bekväm. Nu är han ju självfallet världens bästa hund (;)) men jag började visst se fram emot en hund nr 2 att träna med :angel:
 
Vi var och tränade igår, och när Skrället tröttnade och tappade fart lät en träningskompis mig låna hennes ena för att försöka tagga till Skrällis på det sättet. Och wow vilken skillnad det var på hund! Hennes har självklart fått helt annan träning än min stackars lilla dåre har fått tillsammans med mig, men det var såå kul att testa en hund med helt annat driv. Min älskade lilla farbror är ju lite mer bekväm. Nu är han ju självfallet världens bästa hund (;)) men jag började visst se fram emot en hund nr 2 att träna med :angel:
Aldrig försent att börja om och träna om ;)
 
Idag byggde vi första banan av Corona cup.

Hade en del problem med hinder 3 (felplacerad efter framförbytet och tryckte runt henne), hinder 5 (felplacerad så hon tog baksidan) och slalom (hamnade efter så hon gjorde en flick runt hindret istället) men sen satt det. Vi var båda rätt trötta när vi körde det egna alternativet men det satte vi på första iallafall.


 
Min lilla loppa har börjat sin första agilitykurs idag! Vi har dessutom bästa tränaren = @McFlurry så det kan ju bara bli bra! 👌🏻😍

fWKUw4Q.jpg
 
Hur går det med agilityn i dessa tider? Inga tävlingar, allt är inställt 😞 tränar ni? Här har maken varit sjuk, så det har bara blivit lite kontaktfältsträning på bommen hemma, och lite babyslalom med valpen 🤩
Nån som testat CAC-banan?
Håll ut, vi ska igenom detta 😍
 
Vi tränar lite, ingen coronabana då vår hall är för liten och det är på tok för mycket snö kvar här uppe i norr.. Senaste träningen i lördags kommer här.
 
Hur går det med agilityn i dessa tider? Inga tävlingar, allt är inställt 😞 tränar ni? Här har maken varit sjuk, så det har bara blivit lite kontaktfältsträning på bommen hemma, och lite babyslalom med valpen 🤩
Nån som testat CAC-banan?
Håll ut, vi ska igenom detta 😍
Vi borde egentligen passa på och träna massor inför tävlingarna när dom väl är igång igen men tyvärr har det blivit väldigt lite agility här.
Jag ska försöka bli mer strukterad i min träning och ha tydliga mål men det är fan svårt. :angel:
 
Vi körde outbreak banan idag. Så jävla jobbig bana :rofl: Men riktigt rolig! Nollade domarens val efter lite nötning men diskade i mitt val (plus att alla hinder mer eller mindre blåste omkull när vi skulle ta slutet av banan). När jag jämför tiderna 1-21 får vi ganska jämna tider. Skiljer någon hundradel mellan alternativen och domarens val är det som är snabbare. Men både jag och hund är trött och samma sak när vi körde förra banan. Hade velat träna två dagar för att ha piggt huvud och pigg hund.
 
Vi borde egentligen passa på och träna massor inför tävlingarna när dom väl är igång igen men tyvärr har det blivit väldigt lite agility här.
Jag ska försöka bli mer strukterad i min träning och ha tydliga mål men det är fan svårt. :angel:
Det är samma här, ingen riktig ordning 🙄
 
Vi körde outbreak banan idag. Så jävla jobbig bana :rofl: Men riktigt rolig! Nollade domarens val efter lite nötning men diskade i mitt val (plus att alla hinder mer eller mindre blåste omkull när vi skulle ta slutet av banan). När jag jämför tiderna 1-21 får vi ganska jämna tider. Skiljer någon hundradel mellan alternativen och domarens val är det som är snabbare. Men både jag och hund är trött och samma sak när vi körde förra banan. Hade velat träna två dagar för att ha piggt huvud och pigg hund.
Långa sekvenser att springa! Bra jobbat 👍🏻
 
Lite dålig på att träna själva, men gått en kurs i mars och har två kurser inbokade i april/maj, så det tuffar på :) Humla har tagit ett stag framåt, och kan numera springa på banan även med instruktör och andra ekipage i närheten :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp