Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Ni har ju två veckor på er :D:angel:

Här ska det tränas sekvenser hela veckan, vi ska bygga banan på fredag men vettekatten om jag inte bygger den själv på onsdag bara för att jag är såååå sugen på det omöjliga :angel:

(Kan vara så att jag är en smula bitter över att vi inte satte Quarantine på en sketen tunnelingång)
Orkar inte bygga bana och den finns bara uppbyggd i hallen tills på fredag så jag känner pressen! 😂
 
Orkar inte bygga bana och den finns bara uppbyggd i hallen tills på fredag så jag känner pressen! 😂

ORKAR INTE

O_oO_oO_oO_oO_o

???

Du menar att det inte är normalt att åka upp kl 17 en vardag och bygga banan själv (vilket tar sin lilla tid).

Okej, jag har inte gjort det med denna bana, än :D
 
Var på kurs igår :) Mamma skulle följa med och titta för första gången, och i början var det kaos :rofl: Humla hade lite mycket energi och hade lite svårt att fokusera.
När mamma åkt hade hon dock börjar inse vad vi höll på med och var superduktig!

Vi övade på bakombyten och sen tunnelingångar. Extra kul när vi jobbade med tunneln för då blev hon så taggad att jag kunde belöna med leksak! (Brukar inte gå på kurs, utan endast när vi tränar själva helt utan störningar).Hon fick även lite pumiryck och drog några varv :rofl: Tycker bara det var positivt då det är ännu ett tecken på att hon blivit bekväm på detta stället :love:
 
Testade pandemic igår. Och kombinationen mellan en hund som är lite "mjä" för dagen och klurig bana var la inget vinnande koncept :angel: :D

 
Varit på halvdagskurs i handling klass1 idag. Så himla roligt! Har gått kurser hela våren nu, så har blivit riktigt träning en gång i veckan minst, och Humla utvecklas massor. På filmen är sista passet från idag, så hon har blivit lite trött, men tycker ändå det syns att vi kommit lite framåt båda två 🤩

 
Betty har inte varit prio ett tag pga flytt osv men denna vecka byggde vi en klass 3 bana av Tamas Traj som var typ paradiset att springa.


Sprang den igen nån dag senaste men på 25 cm istället för de 10-15 cm vi brukar köra på.



Hon var värd sin vikt i guld, så lyhörd och ösig. Kändes superenkelt för en gångs skull :rofl::angel:
 
Betty har inte varit prio ett tag pga flytt osv men denna vecka byggde vi en klass 3 bana av Tamas Traj som var typ paradiset att springa.


Sprang den igen nån dag senaste men på 25 cm istället för de 10-15 cm vi brukar köra på.



Hon var värd sin vikt i guld, så lyhörd och ösig. Kändes superenkelt för en gångs skull :rofl::angel:
Jäklar vad fint 🤩
 
Nu är SM för alla igång 🤩 Är det nån här som ska delta? I vår klubb är det nog 7-8 hundar anmälda, så vi bygger upp banan och hoppas på bra resultat ✊🏼
Jag ska vara med med två hundar :D. Vi körde idag men insåg efteråt att den som satte ut nummerskyltarna hade satt från fel håll på 5:an och 10:an så vi måste köra igen 🙈. Ultima, den normalt bättre tog sig inte alls igenom idag och nybörjaren Maze lyckades vi komma runt med en vägring men som sagt var vi måste göra om.
 
Vi är med i sm för alla, tränade måndags och i tisdags. Två relativt korta pass där vi lyckades kapa tiden med en sekund från ena dagen till den andra. Framför allt fick jag tydligt kvitto på hur mycket det gör när jag gasar på och är aktiv. Är vrålslut efter men det är det ju värt :D

 
Vi är med i sm för alla, tränade måndags och i tisdags. Två relativt korta pass där vi lyckades kapa tiden med en sekund från ena dagen till den andra. Framför allt fick jag tydligt kvitto på hur mycket det gör när jag gasar på och är aktiv. Är vrålslut efter men det är det ju värt :D

Snyggt!!!
 

Tack, är galet nöjd. Mätte banan innan så kunde räkna ut hastigheten och vi kunde nog inte få till det bättre. Har lite problem med sekvenser liknande 3-6 och 15-16 där jag inte kan springa på lika mycket. Men hoppas få lite verktyg för det under sommarens instruktörsledda träningar :D
 
Fördelen med att skicka in bland de första: man man få njuta en stund av att ligga etta :angel::rofl:

Men får myrkryp av de som har tider som exempelvis 30:48 sekunder. Alltså 48 hundradelar från att hamna under 30, jag hade ju skenat ihjäl mig och dött på kuppen av tävlingsjävulen :laugh:
 
Tack, är galet nöjd. Mätte banan innan så kunde räkna ut hastigheten och vi kunde nog inte få till det bättre. Har lite problem med sekvenser liknande 3-6 och 15-16 där jag inte kan springa på lika mycket. Men hoppas få lite verktyg för det under sommarens instruktörsledda träningar :D

Hur lång blev din bana?
 
Hur lång blev din bana?

166 meter med slickade vägar, så förmodligen bortåt 170-173 m om jag hade gått den med lite mindre utopivägar :D Men står 158 m på banskissen (vilket är irrelevant för banan har det framkommit) men min tvångsmässiga del av mon hjärna vill hamna där haha.
 
På tal om tvångsmässiga beteenden så kollar jag bidragen på tok för många gånger om dagen. Gör fysiskt ont i mig när folk lämnar in bidrag med tider på 30:xx :rofl: Spring fortare för i helvete, det är ju sååååå nära :angel: Jag känner mig väldigt otillfredsställd över att ingen kommit under 30 än haha.

(Helt normal, ohja)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp