Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så HIMLA stolt och glad över maken och Pu! Maken har aldrig någonsin tävlat bruks (han är agilityfantast), men den senaste månaden har han tränat på seriöst både med lydnad och skogsarbete, och i söndags debuterade de i brukssammanhang i elitklass spår.

Strongt att gå ut och starta sin första tävling ever i elitklass, och ÄNNU mer strongt att sätta certpoäng på 545 :love: ! 9,5 på upptag, 9 på spåret, 3 föremål i uppletet och inga nollor på lydnaden, så jävvla kul!! Och han blev taggad och har redan börjat kolla på nya tävlingar i sommar :D !


Och jag och Nuke blev uppflyttade till högreskydd i fredags, en GOD brukshelg för familjen :D:up: !

Grattis!
 
Någon som vet detta om PM? När ska sånt vara ute så man vet om man kommit med? Jag har för mig att jag hört 14 dagar. Har anmält mig till högre spår 18/5. Men det finns inget i varken mail eller sbk tävling.
 
Någon som vet detta om PM? När ska sånt vara ute så man vet om man kommit med? Jag har för mig att jag hört 14 dagar. Har anmält mig till högre spår 18/5. Men det finns inget i varken mail eller sbk tävling.
Det stämmer, du ska ha det 14 dagar innan tävling. Har du möjligtvis blivit bortlottad?
 
Herregud, känns som evigheter sen jag varit aktiv på buke.

Doris är numera 8 år och pensionerad från tävling. Hennes kropp klarar inte den träningsmängd som krävs för de högre klasserna. Numera är hon en väldigt aktiv pensionär som får träna sånt som hon tycker är kul. Hon är i övrigt pigg och glad och hakar med på långpromenader, springer som skjuten ur en kanon på uppletande och sökträningarna. Sen får hon vara med och leka lydnad.

Min nya tävlingskompis heter Cliff och är 14 månader gammal. Vi ska tävla i söket, men i år lägger vi fokus på det gröna och han ska utbildas till patrullhund under sommaren. Han är en social och väldigt fartig pojke. Han är full i bus, men godheten själv! 20190404_144034.jpg
 
Nej det tror jag inte,

Det tror jag inte, går jag in på sbk tävling så står det inget pm tillgängligt. Visar heller inte startlista, står bara visa ekipage. Så det verkar inte lottat.

Har du kontaktat den aktuella klubben och frågat :)? Det kan ju ha ramlat mellan stolarna eller så helt enkelt missats att laddas upp på SBK.
 
Har du kontaktat den aktuella klubben och frågat :)? Det kan ju ha ramlat mellan stolarna eller så helt enkelt missats att laddas upp på SBK.
Såg nu när jag var inne på sbk tävling att man får svar ikväll hade dom lagt till i tilläggstext. Dom letar mer spårmarker.
 
Är så himla glad och stolt att jag nu har tre elitbrukshundar hemma, två uppflyttade till elitskydd och två i elitspår :love: !

09020DAC-44FB-4019-800C-74FAEBE09D2D.jpeg


Nu börjar den roliga och utmanande vägen mot elitskyddsstart, sammanlagt 27 moment med spår, avsök, lydnad, upplet och planskydd som ska göras med ett bra utförande under en och samma dag 😬✊!

Man behöver ju inte fundera på vad man ska träna med hunden de närmsta månaderna iaf 😂👌!
 
Grattis @Miao!

Själv har jag varit på skyddsläger helgen som varit och fått flera värdefulla verktyg med mig hem. Har tittat ut en tävling till hösten då jag tänkte starta lägreskyddet. Har även anmält till lägre spår i Juni :)
 
Grattis @Miao!

Själv har jag varit på skyddsläger helgen som varit och fått flera värdefulla verktyg med mig hem. Har tittat ut en tävling till hösten då jag tänkte starta lägreskyddet. Har även anmält till lägre spår i Juni :)

Kul med läger, det är så skoj när saker och ting faller på plats :) !

Heja heja på tävlingarna!
 
Nu har Wira dvärgschnsauzer gjort debut i Högre spår. Resultatet blev godkänd, vilket jag är helt nöjd med. Hon orkade nog inte helt, vi tappade massor i lydnaden, på moment som brukar sitta på tävling. En 0a i... ff 😬
Spåret gick toppen, 10a, upptag likaså en 10a. Uppletet, bara ett föremål tyvärr. Plasliggning avstår vi. Men hon kämpade bra 👍
 

Bifogade filer

  • IMG_20190518_143800.jpg
    IMG_20190518_143800.jpg
    159,1 KB · Visningar: 18
Nu har Wira dvärgschnsauzer gjort debut i Högre spår. Resultatet blev godkänd, vilket jag är helt nöjd med. Hon orkade nog inte helt, vi tappade massor i lydnaden, på moment som brukar sitta på tävling. En 0a i... ff 😬
Spåret gick toppen, 10a, upptag likaså en 10a. Uppletet, bara ett föremål tyvärr. Plasliggning avstår vi. Men hon kämpade bra 👍

Grattis till debuten och till SPH2 titeln :)! Inte många dvärgschnauzrar som har den 👏!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp