Viasat, hur bra stabilitet har de?

TinyWiny

Trådstartare
Vi funderar på att byta ifrån Telia tv, bredband och telefoni till Viasat tv, bredband och telefoni eftersom det är billigare. Frågan är ju då hur stabilt Viasat är? Vi har fiber om det spelar någon roll.
 
Skulle säga att det beror lite på vem som rår om fibernätet.
Jobbar själv åt Com Hem och öppna fibernätet där olika operatörer får Köpa in sig och sälja sina tjänster är överlag minst bra.
Vett du vad det är för nätoperatör ni har?
 
Skulle säga att det beror lite på vem som rår om fibernätet.
Jobbar själv åt Com Hem och öppna fibernätet där olika operatörer får Köpa in sig och sälja sina tjänster är överlag minst bra.
Vett du vad det är för nätoperatör ni har?

Det är en fiberförening där man själv får välja vilken leverantör man vill ha. Vi i byn bildade en förening och grävde ner fibern själva för att överhuvudtaget kunna få fiber. Det är alltså föreningen som sköter fibernätet.
 
Skulle säga att det beror lite på vem som rår om fibernätet.
Jobbar själv åt Com Hem och öppna fibernätet där olika operatörer får Köpa in sig och sälja sina tjänster är överlag minst bra.
Vett du vad det är för nätoperatör ni har?

På vilket sätt är öppna nät minst bra?
 
För många kockar i samma soppa.
Sen beror det på vilket öppet nät det handlar om, iTux är inga problem. Det mesta fungerar och vi har även en del insyn i deras system, vilket underlättar enormt.
Mindre nät mer problem upplever jag. Men jag kanske ser det på ett annat sätt som jobbar med det.
Via fiber spelar det egentligen ingen roll vilken leverantör man väljer, smådetaljer runt om är det som påverkar upplevelsen.
 
För många kockar i samma soppa.
Sen beror det på vilket öppet nät det handlar om, iTux är inga problem. Det mesta fungerar och vi har även en del insyn i deras system, vilket underlättar enormt.
Mindre nät mer problem upplever jag. Men jag kanske ser det på ett annat sätt som jobbar med det.

Menar du att problemen är för kunden eller för leverantören?
 
Vi har också grävt själva i vår bygd. Nätet sköts av Ip-only och ComHem sköter tjänsterna via ett gruppavtal.

Det som är nedgrävt är just nedgrävt och påverkas inte - trodde jag? Fibern i sig verkar funka klockrent.
När det är bekymmer så ligger bekymren hos ComHem. Och de är inte roliga att ha att göra med.

Min erfarenhet hittills är att ComHem antagligen är duktiga på TV, dvs det som de sysslat med tidigare. Deras IT-tjänster är klumpiga, omständliga och deras kundtjänst verkar inte veta vad de sysslar med.

Spontant känns det som om Viasat också är ett "TV-bolag" och kanske är mindre duktiga på just internet?

Tidigare hade jag Bredbandsbolaget och visst, det kunde krångla men deras kundtjänst funkade superbt. De visste vad de höll på med, man fick kunniga svar.`

Med min erfarenhet hittills skulle jag inte frivilligt välja ett bolag som inte har lång erfarenhet av internettjänster.
 
Menar du att problemen är för kunden eller för leverantören?
Både och
Kunden upplever problem och vi kan bara göra en viss del av felsökningen för efter en viss punkt kan vi inte göra mer utan måste lämna över till nätoperatören.
Vårat eget fibernät och iTux har vi mer insyn i och kan göra mer.
 
Vi funderar på att byta ifrån Telia tv, bredband och telefoni till Viasat tv, bredband och telefoni eftersom det är billigare. Frågan är ju då hur stabilt Viasat är? Vi har fiber om det spelar någon roll.
Jag har Viasat på tv:n via parabol, så antagligen har du ingen användning för denna info. Men det funkar bra. Har bara behövt kontakta supporten vid något enstaka tillfälle och då har jag fått bra hjälp fort.

Telia är inte mycket att ha, tycker jag. Har det på datorn, tyvärr. Har ringt dem i tre dagar nu och inte kommit fram än...

När jag bodde i stan hade jag bredbandsbolaget på allt. De var suveräna! Det var en del krångel initialt, men de var enormt hjälpsamma och kunniga i supporten.
 
För många kockar i samma soppa.
Sen beror det på vilket öppet nät det handlar om, iTux är inga problem. Det mesta fungerar och vi har även en del insyn i deras system, vilket underlättar enormt.
Mindre nät mer problem upplever jag. Men jag kanske ser det på ett annat sätt som jobbar med det.
Via fiber spelar det egentligen ingen roll vilken leverantör man väljer, smådetaljer runt om är det som påverkar upplevelsen.

Vi har inte haft några problem alls med våran fiber hittills. Kan man då säga att vi kan välja vilken distributör vi vill och det spelar egentligen ingen roll? Jag minns inte exakt men har för mig att vi är ca 7000 hushåll på våran fiber om det kan påverka.
 
Vi har viasat TV via fiber och är än så länge mycket nöjda :)

Hade lite strul med fjärrkontrollen till boxen men det löste kundtjänst på ett bra och smidigt sätt.
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
584
Senast: Trott
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
397
Senast: Fideli
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 662
Senast: Dentaku
·
Fordon Jag är sugen på att byta bil. Krav: - fyrhjulsdrift - elhybrid med minst 4 mils räckvidd - så stort bagage som möjligt - bra...
2
Svar
22
· Visningar
1 483
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp