Vibrationer hästtransport

En korkad fråga kanske - men är balansering att de ser till att det är rätt mängd luft i, eller gör man ytterligare något?
Man klämmer fast små vikter på fälgens kant så att däck plus fälg balanserar exakt om du lägger det plant, ungefär som om du sätter fingret exakt mitt under en tallrik, om då någon sida tippar över sätter man en liten vikt på motsatta sidan. Fast det görs i en maskin som känner av obalansen automatiskt och räknar ut exakt hur stor motvikt som behövs :)
 
Aldrig hört nåt så dumt. Allt som rullar behöver balans. Jaja. Det är som det är.
Ibland chansar man med släp om man inte har tillgång till en balanseringsutrustning, jag bytte själv ett däck förra året på en släpvagn utan att balansera efteråt och jag har inte märkt någon obalans när jag kör. Men det är en chansning och såklart inte så en seriös verkstad arbetar.
 
Man klämmer fast små vikter på fälgens kant så att däck plus fälg balanserar exakt om du lägger det plant, ungefär som om du sätter fingret exakt mitt under en tallrik, om då någon sida tippar över sätter man en liten vikt på motsatta sidan. Fast det görs i en maskin som känner av obalansen automatiskt och räknar ut exakt hur stor motvikt som behövs :)
Nu har jag lärt mig nåt nytt 😊. Tack!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
2 951
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Svårformulerad rubrik. Iaf så har jag varit ute och lallat lite med släpet idag, med tvååringen i. Lika bra jag tar bakgrunden så...
Svar
9
· Visningar
1 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp