Vid førsæljning av hæst, video?

H

Hæst

Jag ska inte sælja min hæst, skulle aldrig kunna har dærfør aldrig sålt någon.
Men nu ska min foderhæst jag haft tillsammans med expojkvænnen haft i 1,5 år læmnas tillbaka och jag tænkte det kunde vara skoj att gøra en bra video med hæsten som ægaren kanske skulle kunna anvænda nær den søker ny foderværd eller køpare.
Eftersom jag och expojkvænnen ridit in hæsten så vet ju vi vad den kan och så.

Så nu till frågan, vad vill folk se?
Hade varit kul att gøra en video dær man gør lite allt møjligt med hæsten.
Så som lite ridning i paddocken, ængen och uti skogen, med sadel och barbacka.
Men hæstletande personer kanske bara vill se en luftig trav med krøkt nacke och høga språng?

Tænkte man æven kunde ha med nær man fångar i hagen, borstar, drar åt sadelgjorden och sitter upp så folk ser att hæsten ær snæll nær man gør sådant eller ær det bara dumt tænkt.
Folk ska ju inte somna nær dom ser det heller.
 
Sv: Vid førsæljning av hæst, video?

Jag vill se det mest väsentliga, bara satt man vet att hästen funkar i vardagen, sedan vill jag åka och se resten själv. Framförallt en uppsittning och sedan ett kort pass på banan. Men det kan säkert vara bra att visa från det att man hämtar hästen i hagen och binder upp, borstar, sadlar och tränsar också. Har hästen någon speciell kvalitet är det klart att man skall visa upp klipp från det! Men jag vill ändå ha en kort och koncist video som bara visar upp det viktigaste.
 
Sv: Vid førsæljning av hæst, video?

Jag skulle helt klart vilja att fler ägare visade filmer från vardagen. Speciellt uppställd i gången, sadling t.ex. Om hästen är väldigt ung så vill jag inte se en häst som plockas/sågas ner som resulterar i en häst som går i otakt - inte bär sig (tycker jag ser sådant hela tiden) samt inte gå till överdrift över lag. Vissa vill få sina unghästar att låta som guld och gröna skogar men när jag läser en sådan annons så tänker jag bara på en pressad och felriden/hanterad stackars krake! Men det kanske bara är jag :p (Jag hoppas att ni förstår på ett ungefär vad jag menar)
 
Sv: Vid førsæljning av hæst, video?

Ok, jag har kollat lite på andras vieor de har i sina annonser och alla visar antingen hoppning, 50 varv med trav på volten eller tævling.
Førvånar mig att inte fler har video i sina annonser en några hær och dær.
Vissa har inte ens en bild.

Detta har jag hitills bestæmt ska vara med..
Fångar i hagen, borstar, lyfter hovarna, drar åt sadelgjorden och sitter upp.(visar snabba klipp)
Sedan har hæsten en vacker trav, så det blir lite trav i paddocken.
Ett par språng løshoppning.
En hærlig galopp øver ængen.
Ridnind barbacka i trafiken.
Samt ett språng øver ett terrænghinder i naturen.(om tanten uppe i sadeln vågar)

Då har jag nog fått med allt i en kortare film.
 

Liknande trådar

Hästvård Ringde ATG kliniken igår och berættade om min hæsts symtom & han misstænkte tornutskotten men det brukade inte vara det utan det kunde...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 567
J
Träning Vet inte var denna tråden ska vara men ændå! Nu ligger det till så att jag har en lilla syster vid namn Mathilda då. Mathild ahar ridit...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp