Vidaste sadlarna ni vet om?

Ackio

Trådstartare
Vi försöker hitta sadel till en ardenner. De provade den vidaste på CH syntetsadel som säljs nu på H**ks.
Den glider inte ens ner i sadelläge helt så bevisligen för smal ;)

Hört om Bates och Wintec wide men tydligen ska de vara rätt svängda?
Hästen har rätt normal rygg, rak mot lätt svängd och lite manke och ja bog ;)

Hört globus vidaste ska vara riktigt vid?
 
Senast ändrad:
Vi försöker hitta sadel till en ardenner. De provade den vidaste på CH syntetsadel som säljs nu på H**ks.
Den glider inte ens ner i sadelläge helt så bevisligen för smal ;)

Hört om Bates och Wintec wide men tydligen ska de vara rätt svängda?
Hästen har rätt normal rygg, rak mot lätt svängd och lite manke och ja bog ;)

Hört globus vidaste ska vara riktigt vid?
Bates och Wintec blir lite mer svängda med vida järn. Finns en variant som heter Wintec Wide, kanske kan vara ngt att kolla upp?
 
Bates och Wintec blir lite mer svängda med vida järn. Finns en variant som heter Wintec Wide, kanske kan vara ngt att kolla upp?
jag har haft wintec wide på mitt matsalsbord - eh, förlåt, vår d-ponny som ligger mellan xxxw och xxxxw.
När barnen växte ur den flyttade jag över koppjärnet till min T6a (det funkar okej att byta åt det hållet) som efter lite "fuljustering" ligger rätt okej. (Thorowgoods "fishinlägg" funkar även att placera på lämpliga platser under bossorna, för att få mer rätt form på sadelns undersida... VI har även en korrektionspad med lite specialinlägg i, för att lilla känsliga ponnyn ska vara nöjd med passformen)
När man har de här extremt breda hästarna får man trolla lite med knäna för att hitta något som funkar vettigt, om man inte har råd att köpa måttbeställt.
 
Frank Baines har riktigt vida bomvidder. Redan en vanlig Wide är ordentligt bred och de finns upp till 4W.
 
Stallets bruksnordis har en kentaur athen som ligger riktigt bra på hans breda rygg. Annars kanske globus clic eller morris och nolan kan funkar?
 
Cliff barnsby, Ergo x2. Båda har rejält generös vidd och finns i stora vidder.

Wintec wide är väldigt bred men det är tyvärr det enda positiva med den i min värld.
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Sebastian
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Thera
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp