Bukefalos 28 år!

Videokamera och DVD problem!

M

Morpan

Ehh, sitter helt nollställd. Är inte så hemma på detta med DVD mm. Och har nu börjat klura på en tanke eftersom jag inte får fram mina inspelningar från videokameran. Att min dator saknar DVD spelare :o

Har en Sony handycam och har spelat in på 8 cm skivor DVD-RW och har följt instruktionerna för att färdigställa dem.

Men när jag sätter in skivorna i datorn för att spela upp dem händer inget. Har provat med kabel för att föra över dem till datorn också. Det enda som händer är att Picture Package programmet kommer upp. Men sedan är det stopp.

CD-enheten på datorn funkar. Har provat att sätta in en musik CD och det går bra. Men en hyrd DVD film funkade inte. Det hände lika mycket som när jag satte in 8 cm skivorna = ingenting!

Någon som kan hjälpa mig att få klarhet??
 
Sv: Videokamera och DVD problem!

Men om du inte har DVD-spelare i datorn kan du inte spela upp DVD-skivor! Men om du har nåt program för att köra ner dom till datorn så kan du ju köra filmfiler där.
 
Sv: Videokamera och DVD problem!

Har kommit fram till att jag inte har DVD-spelare i datorn. Något pinsamt eftersom jag var övertygad om att jag hade det.

Men nog borde det väl med kabel gå att överföra filmen från videokameran till datorn fast jag inte har DVD, eller?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det är något fel på min tre år gamla Vaio laptop, den verkar ha glömt att den kan spela upp skivor :crazy: Stoppar jag i en cd/dvd i så...
Svar
3
· Visningar
3 788
Senast: Frrostha
·
IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: mag
·
IT & mobiler jag har kopplat in min MacBook Pro till en Sony Bravia TV men får inget ljud och fattar inte var det har gått fel.. har en mini...
Svar
7
· Visningar
2 006
Senast: tjenixen
·
IT & mobiler På/i datorn. Försökte snabba upp datorn genom att diskfragmentera och göra en diskrensning. Tog även bort några program som jag inte...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp