Videon med Finlands statsminister

Soapbubble

Trådstartare
Vem läckte den? Det är inte fake news, men varför frågar sig ingen vem som läckte den och varför och varför just nu?

Har Ryssland hackat statsministerns kompis telefon? Eller?

Alla bara diskuterar innehållet i videon och därmed gör som de som ligger bakom läckan vill att vi ska göra. Eller har någon sett någon annan vinkel på den här nyheten?

Var är källkritiken? Man behöver inte diskutera om videon är sann eller inte, men man kan ju fundera varför och hur den har läckt. Eller har det framkommit, men jag har missat det?
 
Vem läckte den? Det är inte fake news, men varför frågar sig ingen vem som läckte den och varför och varför just nu?

Har Ryssland hackat statsministerns kompis telefon? Eller?

Alla bara diskuterar innehållet i videon och därmed gör som de som ligger bakom läckan vill att vi ska göra. Eller har någon sett någon annan vinkel på den här nyheten?

Var är källkritiken? Man behöver inte diskutera om videon är sann eller inte, men man kan ju fundera varför och hur den har läckt. Eller har det framkommit, men jag har missat det?
Tänker att det skulle kunna vara någon i hennes bekantskap som råkat läcka, vore väl inte världens konstighet. Sedan framstår det ju dock som att drevet skulle kunna intensifierats av några som vill jävlas.
 
Vem läckte den? Det är inte fake news, men varför frågar sig ingen vem som läckte den och varför och varför just nu?

Har Ryssland hackat statsministerns kompis telefon? Eller?

Alla bara diskuterar innehållet i videon och därmed gör som de som ligger bakom läckan vill att vi ska göra. Eller har någon sett någon annan vinkel på den här nyheten?

Var är källkritiken? Man behöver inte diskutera om videon är sann eller inte, men man kan ju fundera varför och hur den har läckt. Eller har det framkommit, men jag har missat det?
Varför skulle den bara inte kunnat spridits från kompisens telefon på vanligt sätt genom sociala medier, tills den nådde så långt bort från Marin att det kändes lagom att 'publicera' av någon som stod annorlunda till ideologiskt?
 
Jag blir så pissless på det här. Är det en ung, snygg, smart och skärpt kvinna är det en sådan äcklig nivå på mediebevakningen av henne.

Det här är INGENTING jämfört med vad manliga politiker gjort och i extremt många fall kommit undan med.

Edit: Har någon på festen läckt den medvetet kan denna brinna i helvetet IMHO.
 
Jag blir så pissless på det här. Är det en ung, snygg, smart och skärpt kvinna är det en sådan äcklig nivå på mediebevakningen av henne.

Det här är INGENTING jämfört med vad manliga politiker gjort och i extremt många fall kommit undan med.

Edit: Har någon på festen läckt den medvetet kan denna brinna i helvetet IMHO.
Word! Jag hade kanske inte varit fullt så lössläppt själv i den situationen om jag var statsminister men jag är helt ening med dig. Såvitt jag förstått verkar hon inte vara så berusad att hon inte kan ta vara på sig, inte varit aggressiv eller betett sig illa på på något annat sätt.
 
Senast ändrad:
Jag blir så pissless på det här. Är det en ung, snygg, smart och skärpt kvinna är det en sådan äcklig nivå på mediebevakningen av henne.

Det här är INGENTING jämfört med vad manliga politiker gjort och i extremt många fall kommit undan med.

Edit: Har någon på festen läckt den medvetet kan denna brinna i helvetet IMHO.

Exakt! Undrar hur många medelålders herrar inom politiken som varit salongsberusad på jobbet efter en whisky eller två och ingen jävel bryr sig. Hon var ledig, låt en kvinna leva för fan.
 
Jag som finsk har dubbla känslor. Spontant är det LÅT HENNE VARA MÄNNISKA.

Men samtidigt så var hon i tjänst just då.

Men så igen, så har knappast alla män i politiken varit bättre. Tvärtom.


Sen kan man fundera om det var ett misstag eller om man söker en viss sorts väljare.
 
Jag som finsk har dubbla känslor. Spontant är det LÅT HENNE VARA MÄNNISKA.

Men samtidigt så var hon i tjänst just då.

Men så igen, så har knappast alla män i politiken varit bättre. Tvärtom.


Sen kan man fundera om det var ett misstag eller om man söker en viss sorts väljare.
Var hon i tjänst som att det var under hennes arbetstid eller att hon inte hade semester? Det är två rätt stora skillnader och inte ens som stadsminister kan det vara lagligt att ha arbetstid dygnet runt, 7 dagar i veckan, alla veckor om året utom under semestern.
 
Var hon i tjänst som att det var under hennes arbetstid eller att hon inte hade semester? Det är två rätt stora skillnader och inte ens som stadsminister kan det vara lagligt att ha arbetstid dygnet runt, 7 dagar i veckan, alla veckor om året utom under semestern.
Nej nej, alltså bara inte semester och de flesta experter menar att hon i sitt jobb ska vara tillgänglig 24/7 förutom under semester.
 
Var hon i tjänst som att det var under hennes arbetstid eller att hon inte hade semester? Det är två rätt stora skillnader och inte ens som stadsminister kan det vara lagligt att ha arbetstid dygnet runt, 7 dagar i veckan, alla veckor om året utom under semestern.
Vet inte hur Finland funkar men i Sverige är en statsminister ständigt i tjänst 24/7.

Om inte så är vice i tjänst. Vilket antagligen inte sker för en kväll eller ett veckoslut.
 
Nej nej, alltså bara inte semester och de flesta experter menar att hon i sitt jobb ska vara tillgänglig 24/7 förutom under semester.
Fast det blir ju orimligt att man som statsminister inte ska råka få drick lite för mycket och vara glad och dansa någon gång. Det måste vara massor av män som innehaft samma jobb som varit minst lika packade och dessutom blivit sura och aggressiva utan någon som helst uppmärksamhet eftersom det är okej för män att bete sig som as men kvinnor ska alltid vara perfekt svalt opersonligt väna 🤮
 
Jag tror att det vi ser nu är mindre kvinna vs man, och mer lömsk påverkan från både ryskt och ev turkiskt håll som var snabba på att använda finska meningsmotståndare.

Jag har inte kollat, men visst kommer kritiken i Finland i princip enbart från oppositionen?
 
Senast ändrad:
Jag har inte sett videon och känner inte riktigt jag vill bidra till hysterin genom att titta. Men jag har förstått det som att hon en kväll festade med sina vänner, drack alkohol och dansade, och nekade till droger inblandade?

Om hon på något vis skolkade från någon statsministeruppgift, något viktigt möte eller vad som helst jobbrelaterat förstår jag om man kan rynka på brynen åt det, men om hon var ledig som att hon likväl kunde vara hemma och käka middag, ta ett glas vin med bästa polaren, ha sex med sin partner, natta barnen, gå på bio eller vandra i skogen förstår jag inte varför folk bryr sig ens.
 
Jag såg inget konstigt i det klippet som visades i nyhetsuppslag, en tjej på fest, inte ens "full", hon såg ut som hon är en som kan ha kul utan sprit. JAG hade kunnat va hon men utan att ha druckit en droppe.

Hade bara tyckt "va kul att du hinner träffa vänner å festa lite" .
 
Jag har sett filmerna och tänker att det är en kvinna som går på något dansliknande, typ individuell dans, zumba , aerobic och är van att röra sig och använda sin kropp och är bekväm med det. Alltså går hon förmodligen i någon form av dansgympa på gymmet. Det går att se henne live på gym någonstans. Hon är politiker, hon ska inte gömma sig. Jag tänker politiker som hamnar i denna situation måste tänka, ”all publiciteter är bra publicitet”.

Hela världen är avundsjuk på hennes make.

Jag tror att frågan är om hon blivit utsatt för påverkansförsök och hot att släppa filmen om hon inte gjorde som någon illvillig person vill. Finlands Säpo måste kunna se varifrån filmen kommer. Populasen kommer kanske få veta via yle.se .
 

Liknande trådar

T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 733
Senast: Stereo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
31 405
Senast: yennork
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp