Videosamtal med läkare, region Stockholms

MissFideli

Trådstartare
Jag har en "videotid" med läkare i morgon kl 14. Bokat via Alltid öppet.

Hur funkar det? Jag har aldrig gjort detta. Ska jag gå in på appen, eller ringer det som vanligt?
 
Om jag förstod rätt så ska du gå in på appen några minuter innan utsatt tid och trycka på "Mina ärenden" och därefter starta videmötet. Sedan ansluter läkaren.
 
Jag har haft en hel del med Alltid Öppet att göra. Förbannade app säger jag bara. Tyvärr är det bara på mobil/platta etc som man kan använda den, inte på dator med en webcam.

Efter att du installerat så logga in med mobilt Bankid, klicka på Ärenden längst nere till höger på appen (missade jag först) då kommer det upp en lista. Vad som är förvirrande som sjutton är att det är dels i datum men också vilket slags möte du har, eg, video, telefon, mottagning osv. Ta tid på dig och leta runt och gör inte som jag och scrolla upp och ner i panik en minut innan. När du väl hittat så bara klicka, du får upp starta mötet, klicka och så får du en bild med dig själv och en där läkaren kommer in så småningom. Hörlurar rekommenderas.
 
Jag har haft en hel del med Alltid Öppet att göra. Förbannade app säger jag bara. Tyvärr är det bara på mobil/platta etc som man kan använda den, inte på dator med en webcam.

Efter att du installerat så logga in med mobilt Bankid, klicka på Ärenden längst nere till höger på appen (missade jag först) då kommer det upp en lista. Vad som är förvirrande som sjutton är att det är dels i datum men också vilket slags möte du har, eg, video, telefon, mottagning osv. Ta tid på dig och leta runt och gör inte som jag och scrolla upp och ner i panik en minut innan. När du väl hittat så bara klicka, du får upp starta mötet, klicka och så får du en bild med dig själv och en där läkaren kommer in så småningom. Hörlurar rekommenderas.

Jag har använt appen förr, men aldrig för videosamtal. Hoppas handsfreen funkar bra, det är inte helt tillitsfullt alla gånger 😏 Och kan inte ha handsfree med tråd på nya mobilen.

Men jag går in några minuter tidigare och förbereder mig!

Appen har väl sådär bra rykte har jag hört på radion 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 417
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp