Vidga ridstövlar?

Centaur

Trådstartare
Går det? Dom siter perfekt hela vägen, det är bara längst upp dom är för trånga.... Funderade på om en skomakare kanske kunde sy in en elastik el dylikt? :confused:
 
Jo det går att vidga läderridstövlar. De flesta sadelmakare gör det. Antingen så spänner man ut lädret eller så syr man in en kil.
 
När sadelmakaren lestade ut mina stövlar dvs tänjde ut dom så kostade det 200 kr
 
Okej, tack för era svar! Jag sålde dom istället.... Finns ingen duktig skomakare i stan...Har beställt nya nu, hoppas dom passar!! :p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
373
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 334
Senast: Buongusto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
20 673
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp