Vigselring

Ajda

Trådstartare
Vill ni visa bild på eran vigselring?

Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag har framför mig är en i guld med en lite större sten i mitten (gärna i färg konstigt nog, är alltig basic annars) med två mindre diamanter bredvid. Dvs en på var sida.
Ser ringar där det står guld och vitt guld. Kommer den se annorlunda ut i färgen mot förlovningsringen då?
 
IMG_8724.jpeg

Här är min vigselring. Köpt på Kaplans, så den är begagnad. Från 70-talet. Vitt guld, diamanter och en rubin i mitten. Kostade ca 4000kr i inköp, men så lämnade jag in den hos en juvelerare på service och storleksändring så det tillkom ca 1500kr.
De hade så mycket vackra ringar på Kaplans!
 
Min vigselring ser inte klok ut för sig, då ser det ut som någon har tagit en tugga av den :D Det är en vanlig enkel guldring som skurits till för att den ska passa runt stenarna på min förlovningsring. Jag tycker väldigt mycket om designen på min förlovningsring, är verkligen inte "blingig" av mig i vanliga fall men den här tycker jag är tillräckligt nätt och blygsam för att det ska funka. Det är min mans mormors förlovningsring från sent 30-tal, så det känns lite extra fint att jag dessutom råkade tycka om den på riktigt, inte bara för att den har sentimentalt värde ;)

20230820_215300.jpg
 
Min vigselring ser inte klok ut för sig, då ser det ut som någon har tagit en tugga av den :D Det är en vanlig enkel guldring som skurits till för att den ska passa runt stenarna på min förlovningsring. Jag tycker väldigt mycket om designen på min förlovningsring, är verkligen inte "blingig" av mig i vanliga fall men den här tycker jag är tillräckligt nätt och blygsam för att det ska funka. Det är min mans mormors förlovningsring från sent 30-tal, så det känns lite extra fint att jag dessutom råkade tycka om den på riktigt, inte bara för att den har sentimentalt värde ;)

Visa bifogad fil 126269
Alltså, först en kaka som någon tuggat på, och nu har någon tuggat på din ring också :eek: Vad är det som händer? :confused:
:rofl:
 
Mina ringar ar i platina och jag har tre stycken. Min man overraskade mig med forlovningsringen och eftersom den har ovanlig form fick jag lov att gora en custom vigselring sa det inte skulle bli en glipa. Vigselringen ar den mellersta och har en liten diamant och en safir efter vara manadstenar. Den tredje ringen ar en customring som jag bestallde for att fira var 10:e brollopsdag, den har ocksa en liten diamant och en gron safir. Safiren skulle egentligen vara en gron turmalin for 10ar men juveleraren hade inga fina.
20230821_101443.jpg
 
Jag och min man bestämde oss två veckor innan utsatt datum att vi skulle gifta oss spontant (på en resa). Jag fick sådan beslutsångest så vi tog enkla ringar i hamrat stål. Jag tyckte att det verkade praktiskt i stallet :angel:
Vi har dock sagt att vi ska byta ut dem framöver.
 

Bifogade filer

  • IMG_6355.jpeg
    IMG_6355.jpeg
    187 KB · Visningar: 110
Vill ni visa bild på eran vigselring?

Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag har framför mig är en i guld med en lite större sten i mitten (gärna i färg konstigt nog, är alltig basic annars) med två mindre diamanter bredvid. Dvs en på var sida.
Ser ringar där det står guld och vitt guld. Kommer den se annorlunda ut i färgen mot förlovningsringen då?
Jag har förövrigt min förlovningsring på ett annat finger. Dels tycker jag inte att det är så snyggt med dubbla ringar och sedan så skulle min vigselring skrapa sönder diamanterna i min förlovningsring.
Min fru har också ringarna på olika fingrar.
 
Jag har hittat en på en instagram som har exakt en ring jag vill ha. Men tror ni jag hittar en sådan? Nej…
 
Helt ärligt ville jag ha en annan, men jag missade när den ringens auktionstid gick ut med sju minuter :p Hade bestämt mig för att jag inte ville ha nyproduktion, så jag följde en halvlokal guldsmed med second hand-sortiment och så Kaplans. I efterhand väldigt nöjd med min ring trots att den inte var första valet! Stenarna är relativt små (30 ct sammanlagt), så jag fick lite bling samtidigt som den känns tillräckligt diskret för att jag ska vara bekväm med den.
Vi gifte oss tre månader efter att vi beslutat att gifta oss, så det var en viss tidspress. Har ingen förlovningsring.
PXL_20230821_054515632.jpg
 
Alltså, först en kaka som någon tuggat på, och nu har någon tuggat på din ring också :eek: Vad är det som händer? :confused:
:rofl:
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag gjorde inte den kopplingen alls, men det här var ju faktiskt hysteriskt roligt! Min kompis bebis tog för övrigt en ganska rejäl tugga av min hand igår, mamman hade glömt informera mig om att den lille numera har tänder. Känner mig förföljd av bitmärken :laugh:
 
Helt ärligt ville jag ha en annan, men jag missade när den ringens auktionstid gick ut med sju minuter :p Hade bestämt mig för att jag inte ville ha nyproduktion, så jag följde en halvlokal guldsmed med second hand-sortiment och så Kaplans. I efterhand väldigt nöjd med min ring trots att den inte var första valet! Stenarna är relativt små (30 ct sammanlagt), så jag fick lite bling samtidigt som den känns tillräckligt diskret för att jag ska vara bekväm med den.
Vi gifte oss tre månader efter att vi beslutat att gifta oss, så det var en viss tidspress. Har ingen förlovningsring.
Visa bifogad fil 126285
Den där var väldigt lik min förlovningsring tycker jag, förutom metallen då. Tycker det är jättefint med tre stenar i den utformningen! Har du någon aning om när din är gjord?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 303
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 998
Senast: Anna-Bella
·
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 227
Senast: Luff
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp