Bukefalos 28 år!

Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

Lilla

Trådstartare
Jag blir så trött....så ledsen....

Jag har alltid, precis alltid velat ha en hund...när jag var liten var det schäfer men de senaste 15 åren har drömrasen varit riesen.

När jag bodde hemma fick jag ingen hund...det var för mkt jobb och bla bla bla...

Nu när jag bor själv kan jag inte skaffa i stället. Jag jobbar mellan 8-16 och kan inte ta med hunden till jobbet....

Jag drömmer om en kompis som jag ska leva med.Gosa med, träna med,ställa ut osv...Som sagt en kompis som kan göra min fritid lite meningsfull....Men hur länge måste jag vänta....till jag blir pensionär och inte orkar med en stor hund?

Här finns tyvärr inga hunddagis.Hade det gjort det hade problemet varit ofefintligt...

Ngn som känner som jag?Ngn som har tips på lösningar?Ngn som har ett tröstande ord....behöver allt för just nu är jag leeeeeeeedsen och fruuuuustrerad.... :cry:
 
Sv: Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

Eftersom du har jobb måste det dagliga lösas på något vis, men det är långt ifrån omöjligt att ha hund. Dagmatte/husse eller hunddagis brukar funka bra. Annars kan det kanske vara en idé att låna/vara dagmatte åt någon hund. Det finns de som jobbar kvällar och helger behöver hjälp med hundpassning då. Man kan även kombinera de bägge sakerna. Hitta någon som jobbar motsatt mot dig och ta varandras hundar. Billigt och bra för alla parter.

Mvh,
Duvan
 
Sv: Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

Skaffa en karl som jobbar natt :idea:
 
Sv: Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

en lösning är väl hunddagis fast jag skulle aldrig vilja ha mina små vovvar på något sånt... Jag menar inte att hunddagis är dåligt men ja gillar inte riktigt ideen...
 
Sv: Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

Duvan.Det gör inget om det kostar lite att få ngn som passar hunden på dagen bara den är kunnig och seriös.Men tyvärr vet jag inte var jag ska få tag i en sådan. Hunddagis finns inte.

beda.Vore ingen sak.....svårt tyvärr...

Dior.Finns inget hunddagis:(

Det ÄR hopplöst!!
 
Sv: Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!

Eftersom du vill ha en bruksras är det lämpligt att höra sig för på brukshundklubben. Skapa dig kontakter där och lär känna många människor. Där har alla hund, och de har löst passningen. Förmodligen kan du få hjälp där, kanske genom ett ömsesidigt samarbete, annars genom att betala för en tjänst.

Problem är till för att lösas, det är sällan hopplöst bara man lägger manken till.

Mvh,
Duvan
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 782
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Castellini
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 362
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 735
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp