Bukefalos 28 år!

Vikariera + A-kassa?

R8n

Trådstartare
Slutar mitt jobb imorgon, har dock blivit erbjuden att gå som timvikarie och kommer jobba ca 15 timmar/vecka (livsmedelsbutik).

Men hur blir det med A-kassan? Får jag stämpla fast jag jobbar?

har aldrig varit arbetslös så har inte en susning om hur sådant här fungerar. Nån som vet?
 
Sv: Vikariera + A-kassa?

Du får stämpla upp till så många timmar som du jobbat i snitt per vecka det senaste året. Man skickar in kassakort där man skriver i hur mycket man har jobbat varje månad :)
 
Sv: Vikariera + A-kassa?

Okej, så akassan räknar ut själv hur mycket jag har rätt till per vecka?
 
Sv: Vikariera + A-kassa?

Tänk dock på att deltidsanställningar kan påverka hur länge du får A-kassa. Har inte själv så jättebra koll på sånt där, men jag tror du gör bäst i att ringa till din A-kassa och fråga vad som gäller och hur du bör gå tillväga :)
 
Sv: Vikariera + A-kassa?

Ja du måste skicka in alla arbetsgivarintyg från de senaste året. Sen räknar de ut hur mycket du jobbat och hur mycket du tjänat. Ersättningen blir Max 80 % av det du tjänat tidigare tror jag att det är.
Det är ett jäkla krångel med akassa och arbetsförmedling, jag skrev ut mig efter en månad för att jag inte orkade med dom ;) men då hade jag Ifs jobb så jag klarade mig också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 286
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 327
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 971
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hej! Nu har jag varit sjuk från mitt jobb i två veckor. Jag anmälde inte inte till försäkringskassan då jag dels trodde att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp