vikt efter ca 1år?

M

milles mamma

innan jag blev gravid vägde jag ca 57kg, nu 1 1/2år efter förlossningen väger jag ca 65kg, jag tränar ca 2g i veckan ,har ett väldigt rörligt jobb.(rör mej minst 4timmar per dag i jobbet),äter helt ok . känns jobbigt. jag vill gärna väga ca 60kg,men lyckas aldrig med det.

så här ser en dag ut för mej:
frukost: 2knäckemackor med lite smör, 1 äppel
vid 09:00, 1banan,1ägg,1knäckemacka

12:20 kycklingsallad 1apelsin

17:35, 1 liten karre skiva (grillad), hemma gjord smal potatismos,ärtor,majs,sallad.

19:00 om jag blir hungrig tar jag en banan vid denna tiden.
plus att jag dricker minst 2-3liter vatten om dagen,dricker ALDRIG läsk äter godis max 1g i veckan typ 100g chockladkaka.

när jag e på gymet så tränar jag så här: löpband ca 39min går och springer, styrketräning minst 25min . några tips?
 
Sv: vikt efter ca 1år?

Du äter ju på tok för dåligt för att träna såpass "hårt" o ha ett sånt jobb. Kroppen spar väl allt den kan då kan jag tänka mig.
 
Sv: vikt efter ca 1år?

Kostråd kan jag inte ge några alls, men själv vägde jag innan första graviditeten 84kg till mina 178cm, gick under grav. upp 20kg, ett år senare vägde jag 80kg, utan att ha tränat något alls, åt iofs ganska nyttigt, men unnade mig godis, glass eller kakor en eller ett par gånger/vecka. Hade iofs ett tungt jobb som innebar att jag gick och stod hela dagarna (drog palltruck 8h/dag)
 
Sv: vikt efter ca 1år?

Du äter ju på tok för dåligt för att träna såpass "hårt" o ha ett sånt jobb. Kroppen spar väl allt den kan då kan jag tänka mig.

Det var min första tanke också - din kropp torde vara inställd på svält och gå ner i vikt är det sista den vill då den sparar all energi du ger den med så lite mat.

Jag tror du ska lägga om din kost - den är uppenbarligen fel då du rör på dig tillräckligt.

Ät flera små mål per dag, frukost - mellanmål - lunch - mellanmål- middag - mellanmål så att du håller uppe förbränningen!
 
Sv: vikt efter ca 1år?

Som sagt. Du äter nog för lite. Du äter ju ganska ofta, det är bra men öka på portionerna lite grann. Framför allt med proteinrika livsmedel som kyckling, fisk ägg och liknande. Snåla inte heller för mycket med fettet.

Fortsätt också med din chokladkaka i veckan. Det är viktigt att tillåta sig att njuta också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp