Bukefalos 28 år!

Vikt på halvblod *bild*

P

popeye

Tänkte se över hästens foderstat, men måste få reda på hur mycket han väger. :crazy: Någon som vet någon lastbilsvåg i sthlm'sområdet? :angel: Hade iaf tänkt att mäta idag, och se omjag får något rimligt svar. Vad tror ni denna pjäs kan väga? En halvblodsvallack på 8 år, 163 cm hög (50% fullbblod även om detinte syns) Bild 1
Bild 2
 
jag är jättedålig på sånt här, men runt 500 kg kanske? :)
 
ingen annan? Eller är bilderna för dåliga för att man ska kunna se? :crazy:
 
Jag kunde inte se bilderna, men rimlig vikt borde ligga 525-550 kg.
 
Ta ett måttband och väg, vet jag.
Det finns en tråd härnågonstans om hur man gör det.
Är det din katt på din användarbild? Jättegullig. :D
 
Jag tror att hästen väger ca 550 kg. Mät och räkna! Med den metoden fick jag fram att min häst (som är lite större än din) väger ca 560 kg. Beror lite på om den är så kraftig som det ser ut. Min häst är ganksa kraftig i kroppen. Har ju inte kontrollvägt men hoppas att det stämmer!

Lycka till!
 
man måste ta bort http.// på webshots bilder, vet inte varför. :confused: :crazy:
Jag ska mäta honom, men tänkte om man kunde få ett "humm" av vad han kan väga innan... Det kändes som ett ton igår när han trampade mig på foten, men jag tror inte det var en objektiv mätning :mad: ;)
 
Din häst ser ut som en perfekt kandidat för att mäta :D Väldigt lik min kompis häst i typen och den hästen var den som vägde nästan exakt lika enligt mätning och på våg!! 535 kg är min gissning!
 
531kg vägde han enligt mätningarna.
Tack för svaren allihop! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 404
Senast: jemeni
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 020
Senast: Efwa
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 658
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp