Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

C

Civette

Ska räkna foderstat och undrar hur jag enklast räknar ut vikten på min häst eftersom jag inte har tillgång till någon våg. Verkar finnas många olika sätt men vilket stämmer bäst...många funkar ju inte alls...

B

Bucus

Det på freefarm stämmer inte! Enligt de uträkningarna så skulle mitt fullblod väga 675 kg och jag har vägt honom på våg och då vägde han 593 kg! Då stämmer denna bättre men det blir inte rätt vikt ändå:
http://hem.spray.se/vrks2/vikt.htm
Enligt denna så skulle han väga 640 kg.

S

Sirisiri

Det måste ju bero på hur man mäter. Det diffade på ett enda kg när jag räknade på den du föreslog. Men jag har mätt omkretsen neranför manken. Ska ta med måttband och mäta igen!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6470 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en häst utlånad på foder, livstid. Lånades ut som sällskap och skogsmulle pga ålder och historik. Nu har fodervärdarna kommit på...
Svar
5
· Visningar
1 128
Fritid Visst borde det väl finnas en tråd här där vi kan dela med oss av våra trähantverk? :D Tänker att vi här ska kunna dela med oss av...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 410
Hundavel&Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 529
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
2 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Att banta en hund
  • Oseriös avel 2021

Hästrelaterat

• Vibrationer hästtransport