Bukefalos 28 år!

Viktfråga

M

mulis

Hur mycket ungefär kan en terrier på 30 cm i mankhöjd väga? 7 kg? Mer eller mindre?
 
Sv: Viktfråga

Beror på vilken typ av terrier. Vi hade en carinterrier som var ett muskelberg och hon vägde närmare 8 kg, men det är långt över vad som är normalt för rasen (vet. tyckte att vi skulle ge henne högenergifoder för att få upp henne i hull, men när vi ställde henne på vågen blev vet. plötsligt väldigt tyst :angel:). Just cairns tror jag ska ligga mellan 5,5 och 7 kg kanske, beroende på kön.
 
Sv: Viktfråga

Oj, jag hade fel. Hunden är tydligen en spets.

Väger de mindre?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 067
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: warg
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 992
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp