Viktgränser för hästar?

Sv: Viktgränser för hästar?

Svårt att säga när man inte ser hästarna. Min häst är en liten varmblodstravare med lång rygg och han klarar 75 kg utan problem. Mer har jag inte prövat. Det syns tydligt på hästen när du har passerat gränsen.
 
Sv: Viktgränser för hästar?

Ja du bra fråga. jag gör det då inte.

Jag utgår från vad jag själv väger å jämför folk med mig å med kompisen som jag vet cirka vikt på. Men jag är defenitift inte duktig på det.
 
Sv: Viktgränser för hästar?

Usch då, förstår att du byte ridskola. Du kan ju kolla upp med om det finns någon bättre ridskola i närheten. Att vara missnöjd med sin ridskola hanterar saker å ting är ju inte positivt iaf för mig. Därför jag kommer att ha problem med att flytta härifrån tror det kasnke blir svårt att hitta en riktigt bra ridskola där man är lika nöjd med allting som jag är på våran. + att ridläraren är kannon. Man får positiva kommentarer å så där. Nu sista lektionen så hade jag en utav dom riktigt sega hästarna å hade pågrund av det å mig själv så klart lite taskig fart å då var det svåprt med oxern så han hoppade lite skumt (läs väldigt skumt) så då kom jag lite bakom å jag släpper alltid ut tyglarna då å bara låter dom rinna genom handen. Vilket ridläraren såg å berömde mig för att det var jätte bra att jag aldrig drog hästen i munnen trots att det blev lite fel :)

Jo längtar till dess (nästa termin :cry: ) längtar efter vissa andra oxå, få prova på. Det senate tillskotet är ju en vallack som är totalt urgo att bara stå å mysa med :love:
 
Sv: Viktgränser för hästar?

Tror inte det finns nån ridskola i närheten som jag orkar gå på. Går ju skola 5,5 mil härifrån (den ridskolan har jag nyss slutat på). Så är det en annan ridskolan 3,3 mil härifrån (slutade på för många år sen), sen är det nog ganska långgt till närmaste ridskola efter dom, och eftersom jag pendlar orkar jag inte åka så mycket då jag kommer hem efter skolan :(

Du har det du ser fram emot nästa termin då :D

**
Angående hur man ser hur mycket folk väger och inte... Jämför med mig själv, och med kompsiar jag vet vikt på och avgör på det viset vad folk väger på ett ungefär. Så har man ävern hört vikt på dom här lite grövre som rider på ridskolan.. Så därför vet jag på ett ungefär vad dom väger :P
 
Sv: Viktgränser för hästar?

Ah, okej. Jobbigt att pendla dagligen. Det blir inte mycket tid över till annat då.

Verkligen :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 501
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 717
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp