Viktig fråga ;)

Lupino

Trådstartare
Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan reda ut denna viktiga fråga:

Ska man stå still eller gå på en "rulltrappa" utan trappsteg (heter det kanske rullband?). Spelar det roll om den går plant eller uppför/nerför?
 
Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan reda ut denna viktiga fråga:

Ska man stå still eller gå på en "rulltrappa" utan trappsteg (heter det kanske rullband?). Spelar det roll om den går plant eller uppför/nerför?
Man gör väl som man vill och klarar (alla är inte smidiga och rörliga)?

Står man still så gör man det till höger och lämnar vänsterfilen fri för de som vill köra om.
 
Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan reda ut denna viktiga fråga:

Ska man stå still eller gå på en "rulltrappa" utan trappsteg (heter det kanske rullband?). Spelar det roll om den går plant eller uppför/nerför?
Jag tolkar det som att det är meningen att man ska gå på ett band som går plant. Min tolkning är att bandet i det fallet är där för att man ska komma längre på kortare tid, t.ex. när det är långt mellan gaterna på en flygplats. Står man då stilla försvinner liksom hela poängen med bandet, och man riskerar dessutom att blockera för andra passagerare som gärna tar sig fram fortare.

Går banden uppför eller nerför tycker jag däremot inte att man måste gå, utan där tolkar jag det som att banden är där för att underlätta för folk med bagage, vagnar eller liknande. De är enklare än trappor och mer effektiva än hissar, liksom.
 
Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan reda ut denna viktiga fråga:

Ska man stå still eller gå på en "rulltrappa" utan trappsteg (heter det kanske rullband?). Spelar det roll om den går plant eller uppför/nerför?

Är det ett plant rullband, som typ finns på en del flygplatser, så brukar jag gå på de. De är som Mineur säger, nog tänkta att "komma längre på kortare tid" på. Är det däremot ett lutande rullband, som t.ex. finns i ett visst centrum i södra Sthlm, så står jag still. Men folk som går i det också.
 
Jag tolkar det som att det är meningen att man ska gå på ett band som går plant. Min tolkning är att bandet i det fallet är där för att man ska komma längre på kortare tid, t.ex. när det är långt mellan gaterna på en flygplats. Står man då stilla försvinner liksom hela poängen med bandet, och man riskerar dessutom att blockera för andra passagerare som gärna tar sig fram fortare.

Går banden uppför eller nerför tycker jag däremot inte att man måste gå, utan där tolkar jag det som att banden är där för att underlätta för folk med bagage, vagnar eller liknande. De är enklare än trappor och mer effektiva än hissar, liksom.

Har man ont etc är det finfint att slippa gå... Men man behöver ju inte stå och blockera utan hålla sig till sidan.
 
Min uppfattning om vad som är rätt är klar men jag har märkt att den inte gäller bland alla. Därför undrar jag om vi tillsammans kan reda ut denna viktiga fråga:

Ska man stå still eller gå på en "rulltrappa" utan trappsteg (heter det kanske rullband?). Spelar det roll om den går plant eller uppför/nerför?

blir tokig på alla som står still och blockerar vägen medan andra går raskt förbi på gångbanan bredvid.
De band som är plana går ju dessutom supersakta
 
De plana rullbanden är väl till för att det ska gå fortare att ta sig från punkt A till B...inte för att folk ska slippa gå? Alltså går man.
 
De plana rullbanden är väl till för att det ska gå fortare att ta sig från punkt A till B...inte för att folk ska slippa gå? Alltså går man.
Fast om man har ont, så står man stilla. Till höger. :)

Artros t.ex. Eller så har man århundradets foglossning. Då går man inte så långt.
Rulltrappor och rullband är en välsignelse de dagar kroppen inte är riktigt på banan.
 
När vi flög sist och åkte båt sist stod jag tacksamt.

Ja de går snigelsakta men med bäckensmärtor var pausen nästan värd att betala för!
 
De plana rullbanden är väl till för att det ska gå fortare att ta sig från punkt A till B...inte för att folk ska slippa gå? Alltså går man.

Helt min uppfattning med, men står man ordentligt åt sidan om man står still har jag såklart inget emot det.

Hade hastigheten varit gåfart hade jag möjligen valt att stå still men dessa band verkligen masar sig fram.

Jag tolkar att många fler än de som faktiskt har ont och behöver vila står på banden. Stora grupper byggjobbare och kontorsmänniskor blockerar banden där jag brukar åka.
 
Men kära nån, hade ingen aning om att det faktiskt fanns regler för vad man ska göra. Man gör väl som man vill? Var och en för sig tänker jag. Och som alltid blockerar man inte för någon annan oavsett vart man är. I rulltrappor står man till höger så att folk med extra bråttom kan springa förbi. Det finns inga regler som säger att man måste stå still i en rulltrappa, lika lite som man måste gå på ett rullband.
 
Helt min uppfattning med, men står man ordentligt åt sidan om man står still har jag såklart inget emot det.

Hade hastigheten varit gåfart hade jag möjligen valt att stå still men dessa band verkligen masar sig fram.

Jag tolkar att många fler än de som faktiskt har ont och behöver vila står på banden. Stora grupper byggjobbare och kontorsmänniskor blockerar banden där jag brukar åka.

Be folk flytta på sig.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 829
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 707
Senast: Lobelia
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 043
Senast: LiviaFilippa
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 241
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp