Viktig information om inloggning m.m.

Jag förbereder just nu för en större uppgradering av forumet och många andra delar av Bukefalos.
Det bör innebära en hel del fördelar både för mig och för er användare.

Det kan dock eventuellt ställa till lite problem för er som inte har bytt lösenord på länge. Om ni inte gjort det kan det vara så att ni inte kommer in på ert konto.
Är det också så att ni har en gammal eller icke-fungerande e-postadress angiven i Kontrollpanelen kommer ni inte att kunna komma in på ert användarkonto och jag kan inte hjälpa er eftersom jag inte kan vara säker på att det är rätt person som hör av sig.

- Vad ni skall göra är alltså att klicka på länken Kontrollpanel ovan.

- Klicka sedan på Ändra-länken till höger om "Personlig information, e-postadress, lösenord, osv."

- Radera ditt gamla lösenord under "Lösenord (mellan 4 och 20 tecken)" och under "Verifiera lösenordet".

- Skriv in ett lösenord igen, observera att det är ok att skriva in samma lösenord du haft tidigare, även om det är bättre att byta till ett annat.

- Kontrollera även din e-postadress under "E-postadress (endast för vårt administrativa användande... kommer INTE vara synligt för andra användare)" så att det är en fungerande adress.

- Klicka till sist på Skicka-knappen längst ned på sidan.

Om något skulle gå knas med ditt lösenord kan du alltid använda glömt lösenordsfunktionen för att få ett nytt.
Det förutsätter dock att den e-postadress du angav är riktig.

En annan sak som är bra att göra inför uppgraderingen är att rensa bort gamla PM du inte vill ha kvar.
Efter uppgraderingen kommer det troligen vara en gräns på maximalt 50 PM i inboxen.

Jag återkommer med mer info om uppgraderingen framöver.
 
Vad spännande med en uppdatering! Och jättebra att du informerar om det i förväg den här gången! :)

Men tänk på att många inte läser här på "Om Bukefalos". Och vi är nog många som har bokmärken som leder direkt till forumen, så att vi aldrig ser förstasidan. Om det nu är viktigt att alla får den här informationen så tycker jag att du ska lägga en nålad tråd i varje forum. Alternativt kan du ju ändra i den övergripande sidlayouten så att det kommer upp information på varje sida, till exempel i överkanten, mellan de båda loggorna.

Lycka till med uppdateringen! :)
 
Bra idé, gern. Jag har just nålat hänvisningstrådar hit på Senior och Katt. Enklare än att Gunnar lägger all info överallt. Det är ju också bättre att eventuella frågor samlas här.

mandalaki
 
*asgarv* :rofl:

Det var faktiskt en på lunar häromdagen som frågade ordagrant om jag var besatt av katter :confused: :rofl: Detta för att jag hade lagt upp lite bilder på mina tre...

/snurpe
 
Hoppas ändringarna gäller annonsystemet också!! Tycker ni har tappat mycket sedan det ändrades. Det verkar vara färre som annonserar iaf.Men iövrigt är det kanon :love:

Blev livrädd när det dök upp ett brev i den gröna kanten(det är ju liksom på fel ställe :smirk:) tänkte på virus & allt men nyfiken som man är var jag ju tvungen att klicka på det :devil:
 
Måste hålla med martha..
Snälla åtminstånde hundra..
Kommer ha jätte svårt att slita mig från dom PM jag måste radera redan. :(
 
Va? Så man måste gå i genom alla sina PM? jag som har en massa som jag vill ha kvar.. Kan du inte ändra så det är lättare och spara alla? Lite jobbigt om man ska gå igenom alla 700 på en gång..
 
Det går inte att ändra mitt lösenord :(. Hur ska jag göra??? :confused: (Mailadressen är ok.)
 
Jag har bytt lösenord och tagit bort en maaassa pm, men varför blinkar kuväret i vänsterhörnet hela tiden :confused:

iofs så bytte jag lösen innan jag raderade pm..
 
Det blinkande kuvertet är ju informationen om uppgraderingen. Den kommer nog fortsätta blinka oavsett vad man gör...... för att alla ska se infon.

Det har inget med dina pm att göra..... även om det ser likadant ut som det man ser när man har ett nytt pm. :)
 
Så länge e-postadressen är riktig bör det inte vara några problem, jag förstår dock inte riktigt varför du inte lyckas byta lösenord.

När det gäller PM vet jag inte riktigt var jag kommer lägga gränsen. Standardmässigt ligger den på 50. Troligen sätter jag den till 100.

Alla PM även om de är fler än 100 bör följa med i uppgraderingen men jag vet inte riktigt vad som händer om man sedan får ett nytt.

Det nya systemet verkar ha någon typ av funktion för att spara undan PM, men jag vet inte hur pass bra den är.

Troligen är det även så att samtliga PM som ni skickat, även de ni inte valt att spara i er egen box kommer dyka upp i en ny skickat-box efter uppgraderingen, om den som fått det inte raderat det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick detta mail. Är det på riktigt eller ett kapningsförsök? Nån som fått nåt liknande? "Hej Xxxxxx! Någon försökte nyligen logga...
Svar
13
· Visningar
2 027
Senast: Dandylinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Kolla upp din e-postadress. Jag planerar att uppgradera Bukefalos till ett nytt forumsystem. Detta kommer inte ske den närmsta tiden...
2
Svar
35
· Visningar
7 602
Senast: Borttaget konto
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 022
Senast: Mim
·
IT & mobiler Någon anledning finns det väl till att det emellanåt kommer sådana här mail i inboxen? Kära e-postanvändare, Viktigt meddelande...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp