Viktig politik!

Moderaternas partiledning kräver söndagsöppet på Systembolaget.

Jag kommer att fnittra inombords nästa gång Moderaterna säger att andra partier koncentrerar sig på fel frågor.
Stackars politikerna, dessa sabla regler som hindrar dem från deras vin :rage: vaddå arbetet för samhällsnyttan för att minska alkoholism etc.? De vill ha sitt VIN!! :arghh:

:rofl:
Var det verkligen en sån viktig fråga bland deras väljare att de kände att de behövde ta upp det, undrar jag? :laugh:
 
Moderaternas partiledning kräver söndagsöppet på Systembolaget.

Jag kommer att fnittra inombords nästa gång Moderaterna säger att andra partier koncentrerar sig på fel frågor.
Eller hur! Gäller att veta vad man ska prioritera!
Söndagsöppet i kombination med lägre bensinskatt så folk har råd att åka till bolaget med! JApp, man måste fokusera på de stora samhällsfrågorna!!
 
Snacka om brist på frågor att driva.....

Lite som sommartorkan på nyhtsredaktionerna. Ta nåt vadsomhelst så de får nåt att skriva om. Dessutom en fråga som inte drabbar moderatväljarna alls.

Stackars moderaterna. Buhu. Kan inte högre makter skänka dem en vettig ideolog.
 
Aftonbladet har en omröstning under artikeln och resultatet är faktiskt exakt 50-50 mellan nej och ja på frågan om man tycker att de ska ha öppet på söndagar :laugh:
 
Snacka om brist på frågor att driva.....

Lite som sommartorkan på nyhtsredaktionerna. Ta nåt vadsomhelst så de får nåt att skriva om. Dessutom en fråga som inte drabbar moderatväljarna alls.

Stackars moderaterna. Buhu. Kan inte högre makter skänka dem en vettig ideolog.
Vad pratar du om att det inte drabbar moderatväljarna? Tänk på de stackars rika VD:arna etc. som sitter där på en söndag och kan inte spontanköpa en flaska dyrt vin, MISÄR :cry:
 
Jag tänker lite på barn också, de med alkoholister till föräldrar som då skulle ha möjlighet till att köpa mera alkohol på söndagarna också :crazy: Det hindrar förstås inte dem från att köpa resten av veckan men något är bättre än inget.
 
Fast lite politisk kraft måste kanske också satsas på att underlätta för arbetarklassen - så att de kan göra sitt jobb ordentligt även på söndagarna och fixa vinet till partistyrelsemötet.
De ska ju inte handla vinet på söndag dagen det ska redan vara inhandlat och kylt. Kan inte tjänstefolket sköta sina uppgifter så kan man väl ge de en varning en gång men är de inte mer arbetsmotiverade och tacksamma än så så kan de lika gärna få tigga.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
767
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 190
Senast: Milosari
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 057
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp