Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Kolla upp din e-postadress.

Jag planerar att uppgradera Bukefalos till ett nytt forumsystem. Detta kommer inte ske den närmsta tiden men jag vill att du ändå gör nedanstående direkt så det inte missas och du står utan en aktuell fungerande e-postadress i ditt användarkonto.

Gå till denna sida och se till att adressen är riktig:
http://www.bukefalos.com/f/profile.php?do=editpassword


Om du byter adress får du ett mail för att kolla att det fungerar, följ instruktionerna i mailet. Dubbelkolla gärna skräpposten om du inte fått något mail.


Om du någon gång misslyckas med att logga in och behöver ett nytt lösenord måste du ha en fungerande e-postadress.



Möjligen kan även användarnamn som innehåller åäöÅÄÖ eller "konstiga" tecken behöva bytas ut för att minska risken att något går snett vid uppgraderingen.

Klicka gärna på nedanstående länk för att skicka ett PM till mig om du har ett användarkonto med "konstiga" tecken, ange vad du vill byta till (ett tips kan vara att byta å=>aa ä=>ae, ö=>oe):
http://www.bukefalos.com/f/private.php?do=newpm&u=4



En annan bra idé är att rensa bland gamla PM, kanske ladda hem dem till din dator och sedan radera dem från Bukefalos. Markera alla meddelanden du vill ladda hem, välj exempelvis "Ladda ner som TEXT" i botten av PM-listan och klicka sedan på "Utför"-knappen. Spara sedan till lämplig plats på din dator. Du kan sedan välja "Radera" och "Utför" för att ta bort dem från PM-listan.

Ett snabbt och enkelt sätt att spara ner samtliga PM som text är att klicka på nedanstående länk:
http://www.bukefalos.com/f/private.php?do=downloadpm&dowhat=txt

När detta är gjort kan du markera och radera samtliga PM. Glöm ej de i Skickat-mappen.

Frågor och synpunkter runt allt detta hänvisas till forumet Om Bukefalos:
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?forumid=78

Tack för er hjälp med detta!
Gunnar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Åh vad spännande :D När blir uppgraderingen? Inte den närmsta tiden, det uppfattade jag, men kan du ge någon lite mer specifik tidpunkt?
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Vis av tidigare erfarenhet låter jag nog bli. :)
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Vad menar du nu, vi tar väl alltid alla förändringar med ro? ;) :angel: :p
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Tack i alla fall för varningen ang e-posten, jag upptäckte att jag hade kvar en gammal adress som inte ens existerar längre :eek:
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Samma här... Får se till att fixa det på en gång!
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Jag får då och då e-post från folk som slarvat bort sitt lösenord och inte uppdaterat sin e-postadress. Det finns tyvärr inget att göra då eftersom jag inte kan veta att det är rätt person.

Alla ni som bytt e-postadress nu, har ni verifierat er e-postadress via mailet ni fick? Hamnade mailet där det skulle eller i skräpposten?
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Jag har bytt till en gmail och fick verifieringsmailet utan problem! :)
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Japp, fick mailet direkt, klickade på länken och då var det fixat! :)

edit: har hotmail.
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Bra att det verkar fungera bra med gmail och hotmail.

Om ni är ständigt inloggade och vill byta e-postadress, men glömt lösenordet, skicka ett PM till mig.
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Vilka tecken förutom å,ä och ö räknas som "konstiga tecken"?
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Inte för att jag är Gunnar, men... allt som inte ryms inom 7-bitars ascii är "konstigt".

Alltså, de tecken som finns i vitt på den här bilden är i grunden ok:
500px-ASCII_Code_Chart.svg.png

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/ASCII

Sen behöver vi av utvecklartekniska skäl ofta ta bort många tecken, men då går det inte ens att skapa konton med de tecknen i. Jag skulle alltså tolka att Inte_Ung är fritt från konstiga tecken.
 
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

7-bitars ascii alltså.
Det är bara att tänka "Tillbaka till 80-talet"

Det {r bara att t{nka 80-tal s} blir det bra.
 
Senast ändrad:
Sv: Viktiga åtgärder inför uppgradering av forumsystem.

Förmodligen kommer det mesta att fungera alldeles utmärkt. Dock är det alltid säkrast att satsa på a-z A-Z 0-9 i användarnamn.

Det jag upptäckt är att tex Häst och Hast anses vara samma användarnamn, vilket gör att något av dem måste byta vid importen.

Annars tror jag att mellanslag kan vara något som kanske kan ställa till det i vissa fall.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har tagit upp detta tidigare, det finns just nu drygt 160000 privatmeddelanden i systemet. Det vore bra om vi tillsammans kunde...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: mackan
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 995
Senast: Mim
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 690
Senast: gern
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet. ( Lite om vad som hände i början...
2
Svar
39
· Visningar
6 127
Senast: Freydis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp