Viktigt Alla!!

Sv: Viktigt Alla!!

Helskum annons.....inte ett ord rätt stavat nästan. Hoppas det inte är nån fara för lilla vovven.
 
Sv: Viktigt Alla!!

Rättstavat är ETT ord och ska således inte skrivas RÄTT STAVAT!

Det behöver inte vara något skumt, det kan faktiskt röra sig om någon som har tagit hand om hunden hastigt och lustigt efter en avliden släkting. Det finns säkert en förklaring till varför annonsen inte var rättstavad, dyslexi kanske eller bara inte gått i skolan lika länge som andra. Man behöver inte tro det värsta alltid.
 
Sv: Viktigt Alla!!

Man kan skriva rättstavat rätt stavat.....beror helt o hållet på hur man säger det...off topic...
 
Sv: Viktigt Alla!!

Bara för att annonsen är "felstavad" ¨så är det synd om hunden?
Personen som skrivit den kan lida av dyslexi, eller ha utländsk bakgrund, å därför inte behärskar det svenska språket.
Och annonsören är bara en i mängden som säljer sin valp, (av någon anledning).
 
Sv: Viktigt Alla!!

Håller med dom andra, det är inte alls säkert att det är synd om hunden!? Vadsomhelst kan ju ha hänt och därför har hunden tillfälligt fått komma till en person som inte vet något om den.
 
Sv: Viktigt Alla!!

Då ber jag om ursäkt, dock säger jag ALDRIG rätt stavat utan det blir rättstavat. Varfrö dela ett ord som duger utmärkt som det är?
Jag blev bara så irriterad med tanke på att alla inte kan stava och man behöver inte vara oseriös för det!
 
Sv: Viktigt Alla!!

Hunden kan vara stulen likaväl som den inte är det, att inte ha stamtavla, det har inte jag på mina katter heller...eller jo, Pipens mor heter Ida. stavningsproblem kan bero på mycket, se bara på person E som jag jobbar med från Polen, hon är skitdålig på att stava (kom hit som vuxen) så skulle hon försöka skriva en annons skulle det se typ likadant ut.
 
Sv: Viktigt Alla!!

Hejsan!

Jag kan berätta att en dvärgpinschervalp blev stulen den 21 februari när den satt i bilen.
När man sedan fick se denna annonsen så kunde man läsa att den såldes som "pinscher". som ni kanske inte vet så finns det två varianter av pinscher, det är själva pinschern (före detta mellanpinscher) och sen har vi dvärgpinschern.
Datumen och åldern på denna valpen i annonsen samt den som blev stulen stämde bra in.
Då kan jag tänka mig att man blir lite misstänktsam när man sedan får prata med människan och som då inte vet någonting om hunden.
Så visst far varningsflaggorna upp. Förstår ni vad jag försöker säga?

Tyvärr är det oftast så när det gäller annonser på blocket.se Men sen finns det ju de seriösa annonserna där också..
 
Sv: Viktigt Alla!!

Jag hoppas de som blev av med valpen kollar upp den här annonsen?
Vet du något om det?
 
Sv: Viktigt Alla!!

Jag säger inte att folk som inte kan stava är oseriösa (har kompis med svår dysleksi), men jag tycker att om man lägger ut en annons borde man kolla efter lite bättre vad man skrivit.
(Har inte tagit illa upp!)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
9 941
Senast: Extrakonto
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 419
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 213
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp