Viktigt till alla som har läst i mina trådar

Det här är till ALLA ni som har svarat på mina dagboks inlägg. Så vet att säkert endel har slutat läsa och svara och att ni kanske har tröttnat på mig och tycker att jag är jobbig och så men vill bara skriva några saker till ALLA.
Och först så vill jag skriva tack att ni har brytt er. Det kanske inte verkar så mycket för er liksom men förmig så betyder varje svar jätte mycket. Och jag är jätte tack sam för alla som har tagit tid för mig liksom. Fast ni inte känner mig irl så att ni ändå har brytt er så det betyder jätte mycket.
Och sen det andra så jag vet att jag svarar neggativt ibland och säger mot och sånt och kanske verkar som jag inte lyssnar på det ni skriver. Och förlåt för det men det är inte att jag bara inte bryr mig utan det är mera att jag kanske inte förklarar så tydligt så ni kanske miss förstår lite eller kanske tror att vissa saker är lättare än dom är.
Men tillexempel bara för jag inte skriver varje dag om nån sak som är jobbig eller svårt så är det kanske inte bättre för det eller enklare. Utan jag kanske bara inte vill skriva om samma sak helatiden.
Och det sista som jag vill förklara så det kanske verkar som jag inte gör nånting bra eller rätt och att jag inte försöker och sånt. Eller att jag skriver här istället för prata med personalen eller så. Och fattar att man kanske blir irriterad då men vill förklara bara att det är INTE så. Utan att jag pratar såklart med dom också och har massa typ samtal och övnings uppgifter och massa sånt. Men ibland kanske jag inte har nån jätte speciell sak utan vill bara skriva av mig eller kanske ibland att det är saker som jag vill ha lite mera ordning på i huvudet FÖRST innan jag försöker prata med nån. Och då hjälper det för mig om jag skriver om det först. Men det är liksom inte att jag tror att ni här ska ha massa lösningar och sånt utan det är mera som att jag vill bara skriva med några som är bara vanliga personer som inte jobbar med det som MÅSTE bry sig liksom. Utan att det iallafall känns lite mera som att prata med typ kompisar. Fast vet att dom flesta av er nog är ganska mycket äldre än mig så ni kanske inte tänker mig som en kompis liksom men iallafall så känns det så för mig.
Men ja det var iallafall det som jag ville skriva bara och jag hoppas iallafall att många av er läser. Och ni behöver såklart inte svara eller nånting men vill bara att ALLA ni ska veta att jag är tack sam och upp skattar ALLAS svar och alla som bryr sig eller har brytt sig har hjälpt jätte mycket även ifall ni kanske inte tror det. Och fattar att det säkert är endel som jag har varit lite taskig mot eller så och som tycker att jag är jobbig bara och vill bara säga förlåt för allt sånt :heart
 

En till sak också som jag glömde. Men ifall nån har tagit illa upp eller nåt eller på verkats dåligt av nånting som jag har skrivit eller ifall jag har gjort nån ledsen eller nåt sånt så vill jag bara säga jätte mycket förlåt isåfall och att det var absolut INTE meningen alls isåfall.
 
Du är en så himla fin person Emma! Det lyser verkligen igenom dina texter. Att du står på dig och säger emot och försöker utveckla hur du känner när du upplever att du missförstås är bara bra!

Det behövs fler personer som du på denna jord, och jag menar verkligen det. Jag är så tacksam att du fortsätter kämpa fast det är så svårt. :heart
 
Du betyder mycket för oss också !
Jag är väldigt tacksam över att få vara en del i den sfär av personer som kan göra det lättare för dig. :heart

Man kan ha kompisar i alla åldrar. Kompisskap känner liksom inga åldersgränser. Min medryttares dotter som är 16 och som rider med oss räknar jag som kompis, likaså min numera pensionerade kollega som är 71, hon är också en god vän och kompis.
 
Det är alltid intressant att läsa dina inlägg.
Ibland märks det att det är jättejobbigt för dig.

Men jag tror inte att nån av oss vuxna mår dåligt av att läsa det. Det är en sak att känna medkänsla (empati) och en annan sak att suga i sig den andras känslor om du förstår vad jag menar.
Liksom, det går bra att förstå att det är jobbigt och känna att den andra har det jobbigt men att ändå inte börja må dåligt själv.

Jag tycker det är intressant att läsa dina funderingar. Och jag hoppas att vi kan hjälpa dig att känna dig ens lite trygg.
 
Jag kan bara tala för mig själv, men jag lovar att jag har ALDRIG någonsin blivit irriterad på någonting du har skrivit eller skrivit om (och då kan jag säga att jag kan bli duktigt irriterad på en del andra som skriver och säger saker både här och på andra ställen, så det beror inte på att jag är en ovanligt snäll och tålmodig människa). Och jag har aldrig heller tänkt att du inte försöker eller att du gör dumma saker bara för att de ska vara dumma.

Jag kan inte förstå exakt hur svårt du har det eftersom jag inte har varit i exakt din situation, men jag förstår att det är skitsvårt och jag är så tacksam för att du känner att detta är en väg att kommunicera. Så jag vill gärna finnas här och lyssna om det inte gör något värre. Jättebra också att du förtydligade det att du behöver skriva om annat ibland men att det inte automatiskt behöver betyda att allt känns bättre, jag ska tänka på det också. :heart
 
Emma, jag skriver sällan i dina trådar men läser allt. Att jag inte skriver är inte pga dig, utan pga mig. Jag har en helt annan personlighetstyp och hanterar mina problem på annat sätt så har svårt ge tips eller vad jag ska säga ibland, då jag är osäker på hur jag ska formulera mig så det inte blir fel.

Men en stor sak du har lärt mig, främst genom dina teckningar, är att förstå hur en person med annan personlighetstyp känner. Vet inte om du förtår hur jag menar men jag lär mig massor från dig och det vill jag tacka dig för. ❤️
 
Nu laggar och fryser Buke så jag kan inte tagga Emma ordentligt, också en orsak till att jag typ aldrig skriver något.

Så jäkla störande🤬. Någon får gärna tagga om ni kan. Jag ger upp.
 
Emma, jag skriver sällan i dina trådar men läser allt. Att jag inte skriver är inte pga dig, utan pga mig. Jag har en helt annan personlighetstyp och hanterar mina problem på annat sätt så har svårt ge tips eller vad jag ska säga ibland, då jag är osäker på hur jag ska formulera mig så det inte blir fel.

Men en stor sak du har lärt mig, främst genom dina teckningar, är att förstå hur en person med annan personlighetstyp känner. Vet inte om du förtår hur jag menar men jag lär mig massor från dig och det vill jag tacka dig för. ❤️
Kanske är en dum fråga men hur menar du med en annan personlighets typ? Alltså menar inte att det var nåt dåligt skrivet eller nåt sånt utan bara undrar hur mina teckningar förklarar liksom!
 
Kanske är en dum fråga men hur menar du med en annan personlighets typ? Alltså menar inte att det var nåt dåligt skrivet eller nåt sånt utan bara undrar hur mina teckningar förklarar liksom!
Du är en, som jag uppfattat det, jag kan ju ha fel, en som tänker mycket, stänger in det i dig och söker fel hos dig.

Jag är tvärtom, jag grubblar sällan utan försöker hitta lösningar, kan lätt bryta tankeloopar genom att se på en film, läsa en bok eller lyssna på musik. Jag blev mobbad ordentligt från årskurs 6-9 men anser inte det var pga mig eller att det är mitt "fel" utan jag anser mobbarna är ett par riktiga rövhattar, och jag ger igen. Det är mitt sätt få upprättelse. Om det går direkt (anmäla till skola/lärare, ge tillbaka eller ignorera när de försökte få en reaktion) annars om det inte går eller ger resultat, och det är kanske inte en bra sak, men jag är otroligt långsint och glömmer aldrig så får jag chansen nu, mer än 25 år senare så tar jag den och ger igen nu om jag inte kunde göra det då.

Det kan tex vara när de hör av sig om återträffar för klassen, då talar jag precis om vad jag tycker om dom och ifrågasätter dom hur fasen de tänkte nu?! Jag låter dom inte glömma, aldrig.

Då jag är en impulsiv person, allt ska ske nu och direkt, kan jag ibland kanske pusha för mycket och du lär mig att för andra människor måste vissa saker få ta tid och vad som fungerar bra för mig (avledning) inte alls hjälper en annan person. Jag är en som aldrig vill glömma medan en annan vill inget annat. Sånt tex lär jag mig av dig, förstår du hur jag menar? Att allt inte är så som jag ser det genom mina ögon.
 
Jag kanske inte skrivit på ett tag men jag har läst. Förutom när jag hade vinterkräksjuka. Jag tänker att många andra skrivit det jag skulle skrivit och då är det ju dumt att upprepa. Jag skulle aldrig aldrig aldrig tycka att du inte gör allt du kan.❤ Du gör det allra bästa du orkar just nu och jag förstår att du jobbar med din behandling. Och det är hårt jobb. Jag oroar mig för dig precis som jag oroar mig för alla människor som har det svårt och som jag träffar på. Både IRL och på nätet. Med det inte sagt att jag mår dåligt av det. Tvärtom, jag gillar att få försöka hjälpa. Jag tycker att det är bra att du inser att vi på Buke nog bara ska vara lite bollplank och inte blanda oss i din behandling. Men även för oss tar känslorna överhanden ibland och vi kan inte låta bli att skriva råd o tips. Jag tror jag kan säga att du blivit vår gemensamma bonuslillasyster.
 
Jag läser, men skriver sällan. Känner att andra är mycket bättre på att formulera orden än vad jag är.
Att jag läser är helt mitt eget val, för att du berört mig. Och jag hoppas verkligen du får må bättre snart.
 
Det @Luff skrev om bonuslillasyster klingar på något vis så rätt! :D Jag vet att alla som läser, reagera och skriver till dig gör det för att vi bryr oss, sedan är det lätt att bli för snabb på tangenterna ibland och svara utifrån ens egen upplevelse istället för din.
Du betyder mycket för mig och för många andra, jag ser personligen mig själv i dig men jag var långt ifrån lika insiktsfull och klok som du. Du är inte jobbig, besvärlig, äcklig eller otacksam. Du är känslig och omtänksam och uttrycksfull och en kämpe! :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 248
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 556
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 422
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp