Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2013 nr 2

LindgrenV

Trådstartare
Tänkte precis göra ett inlägg i förra tråden när jag insåg att den var full. Så hoppas att alla gamla anhängare hittar hit :D

Jag själv har gått upp till 87kg igen. Och det finns ju en tydlig orsak - har helt enkelt suttit på mitt arsle i soffan i tre veckor och ätit skräp dag ut och dag in. Fortsätter jag så här kommer jag inte komma i min balklänning och då kommer jag att bryta ihop. Tjoho! Vet dock inte var jag ska börja, har tappat mig själv lite grann känner jag.

Hur går det för er?
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Skrev precis i den förra, men hoppar på här!

Har kommit halvvägs, blivit av med fem av mina tio kg! :banana:
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Det är ju skitbra! :banana:

Jag har nu 20 kg till min idealvikt och jag tänker gå och köpa choklad, haha. Jag har verkligen ingen motivation just nu :(
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Har insett att det bara är rejäla rövsparkar i sitt eget arsle som gäller... :angel:

Tänkte unna mig lite chips och godis igår, men det var inte alls gott, slängde det!!! :-o
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Det går spikrakt uppåt för mig! :o Har mig själv att skylla. Jag har en glassbytta med Texas pecan i frysen och den ska jag äta sen! (Nåja, inte hela) :D
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Nu påminde du mig om att jag har frusen mangoyoughurt i frysen... men jag har tjänat ihop till den om jag vill efter dagens 5.5 km jogging och 4 km snabb hundpromenad!

Räknar kalorier och då blir det man "får" äta (eftersom man förtjänat det) så väldigt mycket godare!
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Jag har haft en lång dipp, därför lade jag ner engagemanget i förra tråden men sen två veckor tillbaka är jag på igen. 10,6kg kvar till m:dålet. Ska bara äta lite glass först...
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Men det går! Jag har ju fixat fem av mina tio!

*går och hämtar lite glass* :p
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Samma här, har ätit glass, chips, godis och choklad idag. Och det känns som att alla dagar sett ut så det senaste :grin:
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

På måndag börjar jag med LCHQ! Har en kompis som gick ner 8 kg på två veckor och hoppas på liknande resultat:angel:
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Det blev ingen glass för mig! Fick för mig att baka bullar 3 min innan affären skulle stänga. Gjorde en sats misslyckade bullar, jäste inte som den skulle så jag vet i inte vad som blev fel. Gjorde också en mockatårta som är min mans favorit... Åt dock bara en bulle för att känna hur de blev.
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

För övrigat då? Nja, jag har ett gravt ätstörningsproblem som kommit till följd av återkommande depressioner osv. Tröstäter, straffäter och hetsäter. Dessutom går det upp och ned i perioder. För att lyckas att gå ned i vikt för min del, så gäller det att jobba med mitt huvud, samt lära in en annan inställning till mat. Känns som att jag är långt ifrån det! :( 30 kg måste bort!
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

kl

Skärpning nu mina damer o ev herrar :)
Vikttråd betyder inte ,hur ska vi bli tjockare :d

Själv har jag fastnat på ca 75kg,jävligt trist och tröstlös,det började ju så bra,men det är väl bara att ta nya tag.

Vad är LCHQ??
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Här kommer en ny anhängare av denna tråd!

Var med i en vikttråd här för sisådär 5-6 år sen, gick ner bortemot 25 kg med LCHF då.
Höll vikten hyffsat bra (plus några sambokilon! ;) ) fram till jag blev gravid för 2,5 år sen. Då gick det utför (eller snarare uppför?).
Gick upp 27 kg med första barnet.
Sedan ner några kilo.
Blev gravid igen för ett år sen. Så upp en massa kilon till!
Denna gång nästan orörlig pga foglossning, så konditionen gick ju i botten också. :crazy:
Fick andra barnet 20 februari i år. Sedan dess har jag först och främst försökt börja röra på mig. Foglossning är INTE skönt och försvinner ju inte direkt man fött barn.
I alla fall kan jag gå hyffsat bra nu. Tar promenader med barnvagnen flera gånger i veckan. Grejar med hästarna (har ingen ridbar just nu) och röjer sly och träd här på gården som vi flyttade till i höstas.

Körde igång med LCHF för 4 veckor sen igen. Har gått ganska bra faktiskt. Väger mig på måndagar, så får väl skriva in ny vikt imorgon.
Men tror ca 6 kg på dessa 4 veckor iaf. :)

Som mest har jag vägt 115 kg :eek: (höggravid).
När jag började med LCHF igen vägde jag 100,7 kg. Den 8 april.

Har tänkt mig att så småningom väga 75 kg (är 178 cm). Var jättenöjd med den vikten när jag gick ner förra gången. :)
Dessutom har jag en unghäst som ska ridas in till hösten, så vill ju inte väga för mycket då! ;)

Så, det var lite om mig! Hoppas vi lyckas nu då, allihop!!
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Jag passar också på att hänga på här. Jag har också två barn, efter det första gick jag ned alla mammakilon och mer där till, var i väldigt bra form när jag började jobba igen, men sedan smög sig det ena kilot på sig efter det andra och sedan blev jag gravid igen och toppade med ca 115 kg som höggravid.

Mitt mål är under 80 kg och jag är 175 cm. Den första april vägde jag 96,1 kg och nu den 1 maj vägde jag 90,5 kg. Jag väger mig varje måndag.

Mitt tillväga gångssätt för att nå min målvikt är att äta normala portioner och minska småätandet, jag försöker lite grovt att räkna antal kalorier jag får i mig under en dag och ta promenader. Katten med hatten är en stor inspirationskälla. Jag har också satt upp delmål med olika belöningar, 90 kg är det första så då blir det en ridlektion och ny handväska. 85 kg är nästa och då blir det massage och vid 80 kg blir det rensning av garderoben :)

Jag har också en plan för hur jag ska hålla min vikt när jag börjar jobba igen och långsiktigt.
1 införskaffa en crosstrainer så jag kan träna på kvällarna när barnen somnat.
2 varje månad jag ligger under 80 kg spara en viss summa pengar till DET STORA MÅLET när jag fyller 40 år 2016
3 simma en timme i veckan
4 simma Vansbrosimningen, med början nästa sommar (vill inte simma i år då jag inte kommer hinna simma något, vågar inte simma just nu är rädd för att bli kall och få mjölkstockning och sambon är inte redo att ta hand om bebis själv då hon enbart ammar)
5 SLUTMÅLET simma ett motionslopp i England på 1 mil 2016.

Min backup plan om det inte blir någon simning är att använda pengarna till en ridresa.
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Lite kolhydrater, bra kvalite typ. Som enklare LCHF, vet dock inte vad som skiljer LCHQ och GI.
Men lite kolhydrater och inget kött från gris och nöt.
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Hoppar in här (igen tror jag, har nog gjort nått tass avtryck i någon tidigare tråd men what ever)
Jag har traskat ner från 63 kg, som är det mesta jag vägt ner till 58 kg :bump: 3 kg kvar till målvikten men siktar mot undre målvikten på 53 kg.
Har ändrat hela min kost, äter enbart vegetariskt och mycket frukt :) Rör på mig i stallet och på jobbet inget mer.
Äter fortfarande godis :o men är bara jag som blir lidande så :angel:
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Samma här, har ätit glass, chips, godis och choklad idag. Och det känns som att alla dagar sett ut så det senaste :grin:
Har du någon aning om vad det beror på? Finns det något mönster som du kan utskönja ur de här veckorna? Så att du vet vad du kan göra åt det.
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

Ja, jag är en klockren mående-ätare och snurrar in mig i negativa spiraler. De senaste veckorna har det varit mycket stressad och börjat känna mig mer nedstämd igen. När jag sedan blev ordentligt förkyld med en hosta som nästan fick mig att trilla omkull så fastnade jag lite för mycket. Då blev jag fast i soffan och då smög sig även skräpmaten tillbaka. Nu har jag mest ångest över att jag gått upp 5 kg den senaste veckan och får jag inte ordning på detta redan i morgon så kommer jag ha blivit förstor för min balklänning till den 1 Juni.

1. Jag måste städa upp i min lägenhet
2. Jag måste börja laga mat igen
3. Jag måste börja värdesätta mitt intag
4. Jag måste ta mig ut ur lägenheten
5. Jag måste leva, fokusera, ändra tankesätt
 
Sv: Vikttråden 2013 nr 2

*kl*
Vikt 10/12: 79,8kg
Vikt 1/1: 77,7kg
Vikt 7/1: 76,5kg
Vikt 14/1: 74,0kg
Vikt 28/1: 73,5kg
Vikt 20/5: 76,4kg

Ja, vad säger man? För mig hamnar det om ren disciplin. Ska jag ligga i soffan och invänta motivation så kommer det aldrig inträffa och jag slutar på 150kg...Tyvärr är jag skitdålig på disciplin när det gäller mig själv så nu handlar det om att skärpa upp den biten först.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 162
Senast: EmmaW
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 239
Senast: skuggi
·
  • Låst
Övr. Barn misslyckades tyvärr :cry: Hur orkar man fortsätta på den här tunga resan, hur klarar man nederlag efter nederlag utan att veta om...
2
Svar
27
· Visningar
2 528
Senast: solbacka1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp