Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Nu anar jag att det är fler än jag som gör en nystart med vikten. Nu ska jag väck med gravidkilona. Hade invägning idag och det är ändå skönt att jag inte gått upp så pass till den vikt jag hade när jag var som tjockast utan att vara gravid. Jag vet att jag kan om jag vill och nu är jag rejält taggad. Här kan vi peppa, gnälla och bara ha trevligt ibland.

Är det några fler som vill haka på?

1/1 Fraggel...
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag hänger gärna på :D
Har införskaffat lite träningsredskap och en stor portion envishet så nu är det bara att köra på :)

1/1 Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag hoppar in även om min våg visar pounds, inte kilo.

Nu: 131.8 pounds (jag har ALDRIG varit över 130 pounds förut. Panik :crazy:)
Målvikt: 118 - 120 pounds:crazy:

Vid så där 114 pounds börjar jag se riktigt deffad ut och det är så jag egentligen vill se ut, men det är inte nödvändigt. Jag vill bara kunna ha på mig alla mina fina designerklänningar som hänger och ser ledsna ut i garderoben!
 
Sv: Vikttråden 2013

Hakar också på, har gravidkilon att bränna..

Startvikt 1/1= 73kg
Målvikt 68kg

Hur tänkte ni träna? Har ni tips på övningar man kan göra hemma?
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag kör promenader och träningscykel samt övningar med pilatesboll. Gick ned 25 kilo sist med form av motionsform. Körde med viktklubben då och räknade kalorier, men nu snålar jag och kör en månad först utan och ser hur jag lyckas.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har under julledigheten promenerat varje kväll, med en kämpig uppförsbacke för att komma hem. Tänkte fortsätta med det, och lägga till stavar, för att få upp flåset. Sen får vi se vad nästa steg blir... Har en träningsbok jag gillar av Blossom Tainton kanske letar jag fram den :idea:

I övrigt blir det mer nyttig mat, och mindre godsaker ;)
Har redan gått ner -8 kg under 2012, men stått still länge nu. Måste ge det en rejäl knuff igen;)
 
Sv: Vikttråden 2013

Du får gärna tipsa om övningar med pilatesboll, funderar på att skaffa en :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Här vill jag vara med :D Har gått upp i vikt av mediciner å hoppas på kunna bli av med dom kilona

1/1
Vikt:68
Målvikt: 55
 
Sv: Vikttråden 2013

Du får gärna tipsa om övningar med pilatesboll, funderar på att skaffa en :)

Å det påminner mig om att jag måste be en kompis som har övningar vi fick på smärtträningen till bollen... delar med mig av dom när/om jag får dom av henne :-) Älskade träningen vi hade med bollarna så det måste jag ju bara använda :love:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag hoppar gärna på. Gick ner 18 kg under 2012 och hoppas på att gå ner resten i år. Har haft en liten svacka med motivationen nu på slutet men hoppas på bättring nu.

Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Hihi, vilka roliga siffror det blev :)

Edit... Nu inser jag att jag ju har 18 kg kvar till målvikten också :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2013

Pilates va en bra idé! Ska genast leta fram min gamla dvd med övningar.. Enkelt att göra med bäbisen bredvid också :)
Promenader får det också bli :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Åh här jag vill jag vara med!

Kan vi inte göra en lista istället med alla som är med, så ser man lättare sen? :) Så ser man också lättare vilka som "är med"? Om det låter som en bra ide alltså. :D

1/1 Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Jag har inhandlat mängder av grejer nu, så nu ska detta funka!
Jag har köpt wii fit plus, pilatesboll, broddar till skorna så inga ursäkter för halka finna, träningskläder, ordentlig jacka, stavar för stavgång, träningskort för gruppträning :banana: Visst fasen ska jag få ändan ur vagnen då?!

Visst är det praktiskt att jag nu inte har några pengar kvar? Då kan jag ju inte äta :idea: ;) Haha, riktigt så illa är det inte, trots allt. Äta nyttigt ska jag göra, också. :D

Planerar att äta mer grönsaker och frukt, och endast äta bröd/pasta/ris/potatis vid middagen och då en mindre mängd än vanligt. Och gå stavgångspromenad varje morgon, några styrkeövningar och en kvällspromenad. 3 - 4 gånger i veckan ska jag försöka köra "riktiga" pass med annat. :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Ska försöka dra med mig barnvagnen ut och gå i branta backar, de är bra jobbigt det! :)

Ja, nyttigare mat är nåt att satsa på! Jag har tryckt i mig så jäkla mycket socker på sistone! :p
 
Sv: Vikttråden 2013

Våra hästar grundtränas i backen, och samtliga har haft mkt god grundkondition och anmärkningsvärt bra hjärt- och lungkapacitet.. Så jag tänkte duger det åt dem,borde det duga åt mig! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 638
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 505
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 353
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp