Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

sassiball

Trådstartare
Ställde mig precis på vågen och insåg att jag måste göra något åt saken. Var med i vikttråden förra året men blev sen gravid och tänkte att jag får återkomma 2014.

Fick en liten flicka i oktober och jag ammar fortfarande så jag tänker inte gå ut hårt, utan helt enkelt bara bli lite nyttigare. Jag har inte gått ner ett enda gram av att amma, snarare tvärtom :meh:

Jag tänker i första hand välja vatten att dricka och jag tänker ta bort kakor och godis ur min matsedel.

Tanken är att jag ska väga mig den 1:a varje månad för att inte bli alltför viktfixerad, men får se om jag klarar det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2014

I´m in! :bump:
Få in mer rutiner i träningen, gå längre sträckor med hunden och försöka äta mer grönsaker.
Typ?
 
Sv: Vikttråden 2014

Ja det låter väl som en jättebra början.

Kommer du väga dig eller använda mått? Gamla kläder brukar ju vara bra att måtta efter :D

Just nu använder jag mina ridbyxor som jag hade när jag red i graviditetsmånad 7..... och det känns inte bra, de borde vara för stora nu.
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag skulle också behöva bli av med några kilo. I somras hade jag en okej vikt med 53 kilo på mina 153-154 cm. Nu vet jag inte helt exakt vad jag väger men det är några kilo mer än min maxgräns.

Så fort jag blir skadefri ska jag återta promenaderna och löpträningen på bandet. Jag skulle också behöva öka på andelen grönsaker på tallriken och minska portionsstorleken en aning igen (som växte i våras när jag tränade). Mängden bröd behöver krympa. Sen behöver jag bli strängare med återhållsamheten av godis, men ett strikt förbud tror jag inte på.
 
Sv: Vikttråden 2014

Gamla kläder och känsla - eventuellt våg om det känns ok, som en fingervisning, men jag kommer defintivt inte ha en egen våg!
Sedan kommer jag inte förbjuda något - utan hitta alternativ.
T.ex. en liten chipspåse istället för en stor, en "normal" godispåse istället för en jättepåse med lösgodis - och bara på lördagar.
Typ så :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2014

Jag är på! Har sett fram emot den hör dagen! :bump:
Vägde in på 108,6 kg i morse. :o
Inte ett dugg konstigt eftersom jag varit svårt sjuk och medecinerat med en sort som har viltökning som ökänd biverkning (gick upp 15 kg på sex månader).

Nu är medecinen avslutad så det är bara att tuta och köra.
Har fulla vinden med kläder som jag längtar efter. :love:

Idag ca 3 km promenad och ev. gymmet i morgon, har lite ont i halsen sen ett par dar tillbaka. Lite osäker på hur man ska tänka ...
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag kommer väga för det är mest konkret för mig.
Annars kommer jag inte heller köra diet.... jag får inte heller för medecineringen. tallriksmodellen och minskande av sockerintaget är min modell.
Jag skulle riva huset efter en halv dag med 5:2 :D
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag kommer väga för det är mest konkret för mig.

Förslagsvis när du vaknat och gått på toa, men innan du ätit frukost, så blir det lika varje gång. Under dagen samlar man på sig lite vikt så man väger mer på kvällen. För oss kvinnor kan det också var bra att tänka på att före mens samlar man gärna på sig lite vätska så man väger mer.
 
Sv: Vikttråden 2014

Precis. :)
Jag har gått ned massor tidigare- före barnen-- och då gjorde jag just så.

Nu när du skriver det kommer jag ihåg att min nya medecin kan göra att jag samlar vatten också. Måttbandet kanske är bättre...?
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är också med!
Jag började ju i slutet av förra året med att "tänka" på hur jag åt, införde frukost - lunch - middag - kvällsmål och fm + em-mellis och det hjälpte mig till mitt första delmål :up:

I år ska jag trappa upp tänket lite mer... med mera motion! Ridning och promenader blir på schemat. Fast idag ska vi åka skridskor :p
Men tänket blir minst 1 timme av någon aktivitet/dag.

Hela mitt viktmål ligger på -10 kg. Men om jag når hälften i år så är det bra!
Jag tror på en hållbar viktnedgång, sakta men säker och inte göra någon förändring som jag inte kan leva med.
Det har ju faktiskt tagit 4 år att gå upp 10 kg, då borde det rimligtvis ta något år att gå ner dem också ;)
 
Sv: Vikttråden 2014

Man kan ju mäta armar och lår? :)
nåja jag lär nog märka när kläderna börjar trilla sv.. ;)
jag väger ju så mycket nu att det är markant- putar överallt! :p
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är på! :) Har haft stora problem med viktuppgång de senaste åren, har i perioder gått ner 5-10 kg och sen upp igen. :rage:

Har slutat med en medicin relativt nyligen som varit en riktig käpp i hjulet, och det har gjort stor skillnad. Har fått stopp på viktuppgången och har under hösten dessutom gått ner 7 kg utan att ändra kosthållningen, har dock motionerat mycket. Men nu har det stått stilla ett tag.

108,6 sist jag vägde mig för ett par veckor sen. Har lätt för att fixera mig vid siffror, men vill å andra sidan väga mig relativt ofta för att hålla motivationen uppe. En gång i veckan brukar vara lagom för mig :) Mitt slutgiltiga mål är normalt BMI vilket skulle vara 76 kg och under, men jag är osäker på om jag kommer nå det. Känns så långt bort.. Första målet är att komma under 100, förstås :)

Pepp på er allihopa! :bump:
 
Sv: Vikttråden 2014

Ha! Nästan kuslugt att vi vägt in på exakt samma siffror! :)
Mitt första mål är också tvåsiffrigt...
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är gärna med, kan någon vänlig själ berätta vad det innebär för jag har aldrig följt någon vikttråd :). Jag väger 110kg, vägde mig nyss. Jag har gått upp två kilo under december månad :(. Mitt kortsiktiga mål är att komma ner under tresiffrigt först. För att nå det ska jag röra mig ännu mer och ändra kosten. Inga kakor, inget choklad, inget blandgodis, inga hamburgare, inga pizzor, ingen läsk och absolut sluta med Red Bull!

Jag arbetar kvällar/nätter och det har varit ett rent helvete att hålla kosten men jag tänker ge mig fan på detta denna gången. Den 25 maj åker jag och sambon utomlands med hans familj och tills dess vill jag gärna komma en bit på vägen med viktnedgången. Jag SKA klara det denna gången!

Jag kanske ska nämna att jag är 1,69 lång och mitt stora mål är att nå ner till 75 kg, men det kommer att ta väldigt lång tid men det kommer jag att nå så småningom. Som sagt första målet är att nå under 100 kilosstrecket.
 
Senast ändrad:
Sv: Vikttråden 2014

Man gör ju själv som man vill. Tidigare vikttrådar så har man ofta skrivit in sitt resultat och sedan skriver in viktnedgång. Andra dagar när allt är piss så skriver man det och man får pepp!
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag är gärna med!

Under hösten lyckades jag gå ner 5 kg, med totalt sockerstopp och mini-portioner, större på helgen.

Nu över julen har jag inte vägt mig, hållt hyfsat låg profil på julbordet, men det förbannade godiset! Nu är det snart slut och jag ändå slängt flera hekto blandad choklad (som jag fått av omtänksamma människor) Inget mer ska köpas, men räknar med att det blir lika plågsamt som när jag slutade i höstas, tog närmare 5 veckor innan suget försvann.

Mitt mål är 15 kg till, tar det i etapper om 5 kg så det inte känns så mycket. Räknar med att det tar minst ett år till av mini-portioner och ständigt funderande på vad som är kalorisnålaste alternativet. Viktnedgången under hösten låg rätt stadigt på 200 gram i veckan, skitdrygt, men åt rätt håll i alla fall.

Mitt svåraste hinder är att jag har svårt att hinna träna, är uppbokad inprincip 6-18 varje dag, och jag vill ju umgås med min familj också. Har funderingar på att gå upp vid fem på morgonen för att göra lite gympa i vardagsrummet. Men jag är inte morgonpigg så vi får väl se hur det går.

Hur gör ni andra med småbarn, djur och måsten? Vilka tider tränar ni?
 
Sv: Vikttråden 2014

kl

Sätter ett litet avtryck i tråden. Lyckades gå ner 10 kg under 2013, av vilka jag har gått upp 2 under november/december. Men jag startar ändå 2014 8 kg lättare än jag startade 2013 vilket känns som en stor seger. Jag har inget konkret viktmål för 2014 då jag vill gå mer på känslan i kroppen än siffror på vågen. Men att tappa de där två kilona igen skulle sitta fint :D Och i vilket fall inte gå upp igen, bara att vara viktstabil är nog så utmanande.

Heja alla, det här fixar vi! :banana:
 
Sv: Vikttråden 2014

Jag gick ner 16 kg förra året...det märks inte nu! :cry:
Meeen på´t igen!
Skrev ihop mitt träningsschema idag så jag fick allt på ett papper (sjukgymn.övningar + träningsprogrammet från PT) och det ska bli spännande att se utvecklingen :)
Det kändes i alla fall som att jag slutade positivt förra året - och 139 loggade pass på gymmet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 487
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp