Kropp&Själ Vikttråden 2020

Var på kalas i lördags kväll. Vi fick olika matpajer med creme fraiche sås och sallad. Jag åt en vanlig portion, skippade att ta en andra omgång och tog bara en ytte pytte bit cheesecake till efterrätt. OCH jag skippade godisskålen som skickades runt 👏🙌 Jag dracktre små glas med läsk men sen höll jag mig till vatten.

Igår slog suget till lite och jag har en massa choklad hemma som jag fått så det fanns ju där. Jag plockade fram en 40 grams kaka och la den på bordet, hoppade in i duschen och efter duschen borstade jag tänderna bara för att jag visste att chokladen låg där. Så jag gick och la tillbaka den i skåpet! Hejja mig! :up::up::banana:

Var och veckohandlade i går så nu har vi för maten till denna veckan. Så nyttigt det ser ut i vårt kylskåp just nu :D Kollade lite snabbt i spegeln igår kväll och visst ser det ut som om magen har blvit liiiiite mindre 👍
 
Två dagars hemtenta = fri tillgång på dryck (fast jag dricker mest pepsi max och te med mjölk) men även lite dipp och grönsaker. Och kanske chips, beroende på hur låst hjärnan blir, jag försöker promenera bort låsningarna men av erfarenhet brukar jag behöva tugga lite också. Men vill ju inte ha chipssmulor på nya datorn :p

Sedan får det bli renlevnad resten av veckan.
 
Mina kollegor har anmält mig till vårruset.
Fantastisk uppslutning med flertalet fulltecknade lag, kanske främst för att lagmedlemmar erhåller gratis matkorg efter genomfört lopp - så på en kollektiv nivå är avdelningen synnerligen matmotiverade. Det ska jag villigt medge.

Dock dryftade en specifik kollega att hon förra året fått en ingivelse vid anmälan, och således legat i hårdträning inför loppet och klämt det hela på drygt 20minuter. 4 andra kollegor tränar för tjurruset. En manlig dito klämmer maror. Så det här är tydligen något vi gör nu. Springer. Grupptryck är fina grejer.
Så. U.T. provsprang lite halvmil i helgen.
Reflektion: det blir ett helt annat klipp i steget uppförs med en välavvägd måltid innanför västen.
Med lite flax blir en snäll och foglig på köpet.

Viktminskningen blir sekundär intill prestation, men kommer väl på köpet när en börjar älga kring igen. Samt är en förutsättning för att bli lite mer "schnell", mindre dödvikt ger bättre springfart. Det är sedan gammalt.
 
I förra veckan kunde jag ta mig ut och spring igen efter typ en månads uppehåll pga sjukdom och innan dess lite lathet. Första passet kändes katastrof och jag fick håll så jag fick gå sista 200 meterna hem. Igår sprang jag igen och hade en betydligt bättre känsla. Orkade springa hela vägen hem utan att dö. Totalt ca 2,5 km bara, men jag är mest nöjd att ta mig ut. Tyvärr är jag inte ännu överens med min smartklocka så den sa att jag sprungit 150 meter på 20 min igår... Det kändes som jag sprang längre :p . Jag hoppas att jag fått ordning på den nu så det ska funka nästa gång.

Vågen har stått typ still över helgen men jag har fuskat lite med hamburgare i fredags och chokladmousse i lördags. Men jag har matlådor för hela arbetsveckan nu så det är bara komma tillbaka i rutinerna :).
 
För mig har det rullat på bra, kommer upp i mina sp och har all veckobonus kvar! Är inte ett dugg hungrig eller sötsugen! Jag måste bara få in motionen någonstans bara...
Jag var dock ute och sprang på jobbet i lördags natt... en patient vars GPS klocka larmade och sa att hen avlägsnat sig från säkerhetsområdet... i foppatofflar sprang jag det absolut fortaste jag kunde i ca 10 minuter utan att ens tänka på att jag har 0 kondition och flås.... fantastiskt vad adrenalin gör 😁

Bara för att sen upptäcka att patienten låg kvar och sov i sin säng... vilken jäkla skitklocka 😑
 
Jag har skött kosten bra. Men haft/har en seg man cold som inte vill ge sig. Så jag ligger mest i sängen.
Idag känns det dock som det börjar vända.
Hoppas vara redo för träning om någon dag. :banana:
 
Jag är inte överviktig, BMI 23,8 efter årsskiftet, vägde 67.5. Men det är det mesta jag någonsin vägt + att midjemåttet var 86. Så en uppstramning är på sin plats. Speciellt som jag har anmält mig till Göteborgsvarvet (halvmara) och för att inte slite på knäna borde jag gå ner några kilon. Nu har jag skärpt mig i tio dagar, började 3:e januari. Har gått ner 2 kg till 65,5 och midjemåttet har krympt till 83.

Kör rätt hårt i början eftersom jag vet hur jag fungerar - händer inget tappar jag sugen. Händer något blir jag motiverad.

I morse sprang jag en mil, jättelångsamt. Kroppen känns lätt, men benen tunga.

Så länge jag är hemma och kan hålla mig till rutiner så går allt bra. Det svåra är när jag reser i jobbet och hamnar på hotellfrukostar och inte kan laga maten själv.
 
Jag är inte överviktig, BMI 23,8 efter årsskiftet, vägde 67.5. Men det är det mesta jag någonsin vägt + att midjemåttet var 86. Så en uppstramning är på sin plats. Speciellt som jag har anmält mig till Göteborgsvarvet (halvmara) och för att inte slite på knäna borde jag gå ner några kilon. Nu har jag skärpt mig i tio dagar, började 3:e januari. Har gått ner 2 kg till 65,5 och midjemåttet har krympt till 83.

Kör rätt hårt i början eftersom jag vet hur jag fungerar - händer inget tappar jag sugen. Händer något blir jag motiverad.

I morse sprang jag en mil, jättelångsamt. Kroppen känns lätt, men benen tunga.

Så länge jag är hemma och kan hålla mig till rutiner så går allt bra. Det svåra är när jag reser i jobbet och hamnar på hotellfrukostar och inte kan laga maten själv.
En av mina favoritgrejer med att resa i tjänsten är att gå upp tidigt, springa ett varv medan staden vaknar och ta en dusch. Sen har man ganska bra motståndskraft till hotellfrukosten (brukar dock försöka boka utan frukost, är jag söderut vill jag bara ha ett glas färskpressad juice och en kaffe och det gör de bättre på café).
 
Jag har skött kosten bra. Men haft/har en seg man cold som inte vill ge sig. Så jag ligger mest i sängen.
Idag känns det dock som det börjar vända.
Hoppas vara redo för träning om någon dag. :banana:
Så surt med den här segisförkylningen som går. Jag har varit sjuk sen julafton. Nu verkar det ligga en liten bihåleinflammation och pysa.
 
Så surt med den här segisförkylningen som går. Jag har varit sjuk sen julafton. Nu verkar det ligga en liten bihåleinflammation och pysa.
Ja, det är verklig urtråkigt!
Hoppas du kryar på dig snart. Själv nös jag just serier så ngt inte skönt hände med revbenen. 😷🤧😂
 
Ja, det är verklig urtråkigt!
Hoppas du kryar på dig snart. Själv nös jag just serier så ngt inte skönt hände med revbenen. 😷🤧😂
Då bör du undvika att gå in på insta och kolla awkward family pictures. Det ägnade jag tre timmar åt när jag var som sjukast. Det gick bara inte att sluta titta!
 
2,5 kg ner första veckan. Har kissat massor, visserligen druckit mycket också men jag fattar ju att det måste vara mycket vätska och inte kommer fortsätta i denna takt. Har ändå haft det okej och fuskat en del, men varot petnoga på minst 10 000 steg per dag och de flesta dagar bara druckit en shake till lunch. Denna vecka blir det lite mer fusk gissar jag, pga fest på fredag och födelsedagsfirande i helgen men nu är jag iaf peppad att kämpa på.

7/1 88,1 kg
14/1 85,6 kg -2,5 kg
 
Jag fick ju idén härifrån igår att få in mer rörelse på jobbet, göra squats när man går på toa och sen tog jag små minipromenader när jag ändå rökte (ja, det borde jag sluta med - röka alltså, menmen...) och det är safe to say att jag nog överdrev med squatsen! :rofl: :angel: Träningsvärk idag! Men jag ska fortsätta ändå, värken går över snabbare om man tränar mer!
Sen tog jag mig ut på en liten rehab-löpvända också på 2,6 km i lugnt tempo, så det är jag nöjd med! Idag kändes min ischias myyyycket bättre, så det är skönt :up: Ska nog springa idag med.

Bra dag med maten också, inga snacks på kvällen framför tvn. Vägdag på fredag! Hoppas det har hänt nått!
 
Trots mitt mål på 1600 kcal / dag så hamnade jag faktiskt under igår med300. Nu när man tänker sig för lite så förstår jag var mina kilo kommer ifrån. Innan hade jag lätt kunnat hämta något litet godis ur skåpet igår kväll när man kände sig lite sugen.Nu när jag tänker efter före och dessutom borstar tänderna samtidigt som jag lägger barnen så låter jag bli. Så himla mycket skit man tryckt i sig om kvällarna när man tänker tillbaka lite. Mitt mål att bara äta godis på lördagar kommer nog göra en jävla skillnad.
 
Måste köpa oss en våg igen meeen tills det blir av räknar jag mina Points och rör på mig och det går faktiskt rätt bra :). Ser ju till att inte köpa mer godis än vad som går åt på lördagen, det har hjälpt mycket! :).
 
Hoppar med in här. Aktuell vikt 61,6 kg. Inte direkt överviktig men inte riktigt nöjd med kroppens utseende och klädernas passform. Vill gå ner till 58 kg. Behöver verkligen sluta äta så mycket godis.
 
Upp