Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2
6/2 - 69.4
17/2 - 69.1
26/2 - 68.3
4/3 - 70.0
23/7 - 64.2

Okontrollerat tapp som i ärlighetens namn har skett över de senaste veckorna.
Har helt enkelt slutat äta relaterat till magproblemen. Har gett upp inför smärta, svullnad och illamående.* Spännande att se vart detta tar vägen.

* Jag är under utredning, har genomgått läkemedelsrevision och äter jävligt försiktigt enligt FODMAP. Ain't helping so far.
 
*poff* så beter sig magen som nyopererad igen = kan inte äta särskilt mycket alls. Vore ju fint om det fortsatte. Bortsett från det är det så himla tungt psykiskt just nu och att inte hantera det med kolhydrater sätter sig på humöret = noll tålamod = onödiga konflikter med treåringen.
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2
6/2 - 69.4
17/2 - 69.1
26/2 - 68.3
4/3 - 70.0
23/7 - 64.2

Okontrollerat tapp som i ärlighetens namn har skett över de senaste veckorna.
Har helt enkelt slutat äta relaterat till magproblemen. Har gett upp inför smärta, svullnad och illamående.* Spännande att se vart detta tar vägen.

* Jag är under utredning, har genomgått läkemedelsrevision och äter jävligt försiktigt enligt FODMAP. Ain't helping so far.
Hoppas magproblemen går över! Oavsett om man vill gå ner eller upp så måste man få i sig näring utan att hela systemet får spel.
 
Här har det inte hänt så där jättemycket. Familjen var här i en vecka, så vi åt gott och mycket, hittade på massor av saker och då var det inte tal om träning eller fokus på att äta rätt. Och därför blev vikten därefter men nu ligger jag äntligen under 63kg (62,8kg imorse)! Håller på att rida igång min gamla ponny, 25år fyllde hon i våras, efter vinterns skador och sjukdommar. Men det kan tyckas att fjuttiga 4kg inte borde göra någon skillnad för att kunna rida henne, och det gör det kanske inte heller, men det är en morot för mej och gav henne tid att bygga upp lite ryggmuskler när vi promenerade i skogsbackarna (det är rejäla backar här i Borås!).

Nästa mål är 61kg 🙂
 
Jag hoppar in här!

Jag vill egentligen vara obrydd om min vikt, men jag får kapitulera och inse att jag inte är det. Jag känner mig degig och trött. Plus att mina kläder inte passar trots att jag i omgångar köpt större storlekar. Och det känns varken ekonomiskt eller miljömässigt försvarbart att fortsätta så när jag har en välfylld garderob.

Med det sagt kommer jag inte väga mig men jag kommer skaffa mig ett måttband och ett aktivitetsarmand.
Sen får jag se hur jag gör. Men jag tänker att röra på mig mer och äta mindre godis och fika.
Mitt mål är att få på mig mina vanliga byxor i storlek 40. Samt kunna springa i alla fall 5 minuter ihållande (ni hör ju nivån på kondis ;) )
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
24/7 75.3
31/7 74.6

Samma pendlande som förra veckan och en hyfsad vecka. Men det är ju så trögt. Nästa vecka tänkte jag köra en ”five day pouch test” för att så att säga starta om när vardagen är tillbaka. dricker man proteinshakes i två dagar (så många man vill/behöver) och sedan trappar man upp från typ ägg/keso/ljus färs till ”helt kött” dag fem och sen tänker man som en nyligen opererad ”magsäckspatient”. Jag har haft ont i magen en del de senaste två veckorna så att vara extra snäll ett par dagar skadar nog inte.

Förra helgen var vi i bilen rätt mkt pga Malmö tor, känslan av ”tight matsäck” har hållt i sig och jag åt bara små portioner men glömde lite att börja med proteinet. Konstigt när känslan ändrar sig över en natt sådär 🤷‍♀️
 
Har inlett min 100 kcal per dag diet idag efter en totalt urspårad sommar. Har spenderat större delen av dagen med att tänka på mat :rofl:
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
24/7 75.3
31/7 74.6
7/8 73.7

Fortsatt nedåt, tack tack.
Hyfsad koll på maten de flesta dagarna.
 
Haft semester i två veckor och släppte på kaloriräknandet, det blev för svårt att hålla barnen utanför det och jag vill verkligen inte att de ens ska fundera över att deras mamma inte är nöjd med sig själv.
Så, +1 kg men nu efter en halvveckas räknande har det sjunkit med 0,5 kg

Ser faktiskt fram emot vardagslunken med dess rutiner, jobbpromenader, cykla till jobbet, koll på maten etc
 
Haft semester i två veckor och släppte på kaloriräknandet, det blev för svårt att hålla barnen utanför det och jag vill verkligen inte att de ens ska fundera över att deras mamma inte är nöjd med sig själv.
Så, +1 kg men nu efter en halvveckas räknande har det sjunkit med 0,5 kg

Ser faktiskt fram emot vardagslunken med dess rutiner, jobbpromenader, cykla till jobbet, koll på maten etc

Ja balansen med barnet är svårt. Jag kan leva på pulver utan större problem men vill jag dricka det så vill han också och inte äta annat. Så middag är ett måste osv.
 
Det blev 25 dagars semester från kaloriräknandet. Den lilla viktuppgången från fjällvandringen har ändå vänt nedåt och idag vägde jag in på -3,8 kg. Det är delvis resultatet av att jag under de senaste 30 dagarna har kommit upp i drygt 45 timmar träning i effektiv tid (exklusive promenader).
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
14/8 73.6

Ett ynka hekto. Efter en bra vecka med ”kontroll”, protein varannan timme, inga avsteg och inget sötsug trots mycket pluggande, då brukar hjärnan kräva snabba kolhydrater. Lite modfälld idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 391
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 329
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 528
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp