Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
11/9 72.6

Frustrerad! 71.8 i måndags (ww) och pga utmaning skulle jag behöva väga 71.5 på måndag. Men mens igår och slarv med kompression, får bli noggrann med kompression resten av veckan.

Ny blev jag nyfiken, vad är kompression? Hoppas det är okej att jag frågar :)
 
Totalt ner i morse är 7 kilo blankt :) Nu har jag 3,6 kilo kvar tills jag har BMI under 25.
Det är 31 procent av den viktminskning för att nå mitt mål. 28 dagar har jag håll på.
Jag antar att det kommer stanna av snart och gå långsammare, men än så länge har det gått hyfsat lätt.
Jag får erkänna att jag inte tränar direkt, men jag ska ta tag i och börja köra den där 30 dagars utmaningen i Yoga så att kroppen får mjukas upp lite.

Jag ser nästan mest fram emot att få mindre bröst :o:angel::D Har haft f kupa ett tag, nu tror jag att jag börjar närma mig D. Samt att låren skall vara lite mindre emot varandra när jag går så jag slipper skav.
Jag skiter fullständigt i att jag säkert kommer bli skrynkligare, men jag ser fram emot att kunna rida ponny igen om andan faller :)
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
11/9 72.6

Frustrerad! 71.8 i måndags (ww) och pga utmaning skulle jag behöva väga 71.5 på måndag. Men mens igår och slarv med kompression, får bli noggrann med kompression resten av veckan.
Har du så mkt vätska i kroppen att det besvärar/gör ont på något sätt? Eller hur kommer det sig att du stör dig så mkt på vad vågen säger när du vet att det handlar om vätska?
 
Har du så mkt vätska i kroppen att det besvärar/gör ont på något sätt? Eller hur kommer det sig att du stör dig så mkt på vad vågen säger när du vet att det handlar om vätska?

När jag inte använder kompression så får jag ont. Jag har inte tänkt på kompression den här veckan pga vab och kom på det när jag skrev i tråden.
 
När jag inte använder kompression så får jag ont. Jag har inte tänkt på kompression den här veckan pga vab och kom på det när jag skrev i tråden.
Okej. Undrade mest över att du kopplade ihop det med vikten. Att mkt vätska kan göra ont förstår jag såklart!
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
11/9 72.6
18/9 73.1

Det är så segt och så bittert. Men jag har iaf promenerat flitigt på löpbandet enligt plan. Dålig matdag två dagar. Resten bra.
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
11/9 72.6
18/9 73.1
25/9 73.7

Men i måndags var det 74.2.
Lite tufft är det mentalt. Men jag är rätt så nöjd med att jag inte har vare sig tröstätit eller struntat i att äta utan ätit frukost, lunch och middag med mycket bra proteiner och dessutom inom min smart points-budget (det är jag oftast men man kan hålla sig inom den på mer eller mindre bra vis). Har knatat på minst 10.000 steg per dag (just 10.000 känns eg inte som en ansträngning så igår ökade jag till 15.000 och idag känner jag mig överkörd av ett tåg, inte träningsvärk men slut i kroppen med huvudvärk dessutom).
 
Har gått ner i vikt två veckor i rad trots två riktigt usla helger ur kalorisynpunkt. Hur är det möjligt???
 
Nu har jag gått ner 8,7 kilo. Min startdag var 17 augusti enligt appen. Det innebär att jag har 2,3 kilo kvar innan jag räknas som normalviktig inom BMI.
Eftersom jag är väldigt otränad känns ändå inte BMI helt irrelevant då jag inte har nån särskild muskelvikt att ta hänsyn till ;)

Än så länge har det gått fort! Vilket känns bra då jag förmodligen tröttnat annars, eller risken för det hade varit större. Samtidigt förstår jag ju att det kommer sakta av mer och mer!

Min plan är att gå ner till min målvikt. Under tiden kommer jag röra mig måttligt. När jag når min målvikt och kommer börja äta för viktbalans, dvs öka kalorierna, så kommer jag introducera mer intensiv aktivitet så att kroppen blir mer vältränad.
Men jag känner mig så pass väl att just nu så får det vara lågintensivt med fokus på portionskontroll :)
Eftersom jag har svårt att känna mättnad så försöker jag lära mig det. Tidigare har jag liksom inte känt mig mätt förrän jag är stoppmätt. Och jag tror inte det är hundra procent vad min kropp egentligen behöver.

Det fina är att jag ändå unnar mig godsaker. Bara inte så mycket. Jag förbjuder heller ingen sorts mat. Men prioriterar det som innehåller bra saker eftersom att jag äter nåt som kanske innehåller mer kalorier får jag dra ner nåt annat. Och det är jag inte så sugen på. Gillar man ;) Men lite fika då och då är också viktigt i mitt liv :D
 
Jag har inte gått ner sen början av sommaren, men jag har nog inte gått upp heller. Skulle vilja gå ner mer, men just nu behöver jag snarast få koll på lite andra grejer. Ett problem är att jag blir så himla hungrig och jag måste ta reda på om jag får i mig rätt sorts mat i tillräcklig mängd. Då blir det lätt dåliga matval. Sen behöver jag ta reda på om jag behöver pusha mig själv mer i träningen. Jag har varit duktig på att springa till och från jobbet ett par gånger i veckan men det lär ju ha blivit mindre ansträngande att lulla på i samma tempo. Så nu blir det aktivitetsklocka ett tag framöver!
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
11/9 72.6
18/9 73.1
25/9 73.7
2/10 72.6

Tack och lov för att det verkar ha varit en tillfällig uppgång. Har inte ätit så planerat den här veckan men har varit noggrann med att inte äta på kvällen och iaf uppskatta mängderna. Har däremot inte promenerat något, har haft hemskt ont i kroppen. Troligen skulle det hjälpt att promenera men jag orkade verkligen inte.
 
Jag har gått upp fem kilo de senaste månaderna. :cautious: :angel:
Så jag har försökt skärpa mig. Det är egentligen inte svårt i teorin, inga chips/snacks eller kvällsfika och minimalt med bröd. På två dagar har jag tappat nästan två kilo, självklart är det bara vätska, men att ha tre kilo att gå ner känns mindre jobbigt än fem :laugh: dessutom har jag bokat PT en gång i veckan, så jag kommer förhoppningsvis röra mig lite mer!
 
Jag har kört med aktivitetsklocka en vecka nu, mycket intressant. Min uppskattning av hur mycket jag förbränner per dag stämmer ganska bra, men fördelningen är annorlunda. Om jag ska gå efter klockan bränner jag mer på vardagsrörelse och mindre per träningspass. Oavsett tar jag det lite med en nypa salt, det är ju ganska stor felmarginal på aktivitetsklockor.

Har ätit bättre denna vecka, inte mindre men mer näringstätt. Och så har jag klämt i mig en halv flaska Blutsaft (sen upptäckte jag att jag är allergisk mot den). Känner mig piggare, starkare, snabbare och tajtare. Tror att vikten är på väg neråt igen. Denna vecka kanske det blir en peng på klädkontot igen!

I går hade jag världens flax och fick tag på dubbade löparskor till halva priset. Målet är att fortsätta springa till och från jobbet tre gånger i veckan under vintern. Måste sluta vara så pipig för dåligt väder...
 
Ok, dags för mig att ta tag i mitt liv för 130:e gången typ.

Har gått upp och ner hela mitt liv, vägt allt mellan 75-120 kg som vuxen. Helst vill jag ner 18 kg, men vore nöjd med 10 också.

Tränar tabata/HIIT tre dagar i veckan, så jag vet ju med mig att kosten är det stora problemet. Ett enormt sötsug, känsloätande och sen lite sköldkörtelstrul på det.

Tänkte köra 16:8, inte äta middag vid 19-20 på kvällen som vi brukar. Dra ner på godis och kakor men inte förbjuda nåt. Har haft stor hjälp av Lifesum innan, så kan bli det igen.

Lets go!:up:
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
17/7 74.7
7/8 73.7
4/9 72.6
2/10 72.6
9/10 73.2

Meh. Mens i tisdags så det borde väl snarare släppt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 174
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 701
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp