Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ngn som har förslag på goda shakes/ soppor på VLCD?
Verkar bara vara Allevo som har provpaket och köpa 25port av ngt som smakar 🤢 känns inte helt super.

Just nu har jag 3 sorter att välja mellan och skulle gärna utöka sortimentet lite för att inte tröttna.
Allevo soppa broccoli/basilika
Allevo soppa potatis /lök
Allevo shake hallon /banan
Jag kör enbart på Naturdiets färdiga shakes på mina fastedagar då jag inte gillar Allevo. Jag brukar ha choklad, mintchoklad och mango/? hemma att variera på. Ibland blir det en bar istället.
 
Är det ngn som har förslag på goda shakes/ soppor på VLCD?
Verkar bara vara Allevo som har provpaket och köpa 25port av ngt som smakar 🤢 känns inte helt super.

Just nu har jag 3 sorter att välja mellan och skulle gärna utöka sortimentet lite för att inte tröttna.
Allevo soppa broccoli/basilika
Allevo soppa potatis /lök
Allevo shake hallon /banan
Har inga tips på sorter tyvärr, provat innan men tyckte allt smakade blä. Men jag tänker att det borde ju gå att göra egna goda vlcd-soppor? Eller köpa färdiga godare soppor och spä ut dem med vatten, + krydda upp dem?

Findus grönsaksoppa åt jag ibland när jag körde vlcd, käkar man upp en hel burk (ger 7,5 dl) så kommer man ändå bara upp i 125 kcal. Kanske finns fler sådana alternativ?
 
Har inga tips på sorter tyvärr, provat innan men tyckte allt smakade blä. Men jag tänker att det borde ju gå att göra egna goda vlcd-soppor? Eller köpa färdiga godare soppor och spä ut dem med vatten, + krydda upp dem?

Findus grönsaksoppa åt jag ibland när jag körde vlcd, käkar man upp en hel burk (ger 7,5 dl) så kommer man ändå bara upp i 125 kcal. Kanske finns fler sådana alternativ?

Håller med @Scandi :)

Jag brukar göra egen tomatsoppa! Steker lite lök i lite olivolja (typ en tesked), i med krossade eller passerade tomater, tomatpuré och buljong plus kryddor och lite lättgrädde. Det är gott och mycket billigare :)

Annars har jag kört en del på såna där Snack pots. En sån från Ica innehåller 69 kalorier. Så jag brukar ta två och en sallad så står jag mig :)
Gillar Icas Tomat och Mozzarella pasta!
 
Jag är nog klar nu tror jag.

Har tappat 19,6 kilo. Hade 22,5 som mål men jag känner mig nöjd nu så jag stoppar här :)

Nu kommer fokus vara på att hitta en balans och stanna här. Att pendla upp och ner några kilo är okej för mig, men jag behöver lära mig att inte överäta. Till viss del har jag redan gjort det i och med att jag ätit mindre portioner och försökt känna efter. Men jag vet att det är lätt att komma in i gamla spår.

I grunden är jag en känsloätare. Jag äter när jag är glad, ledsen eller har tråkigt.
Den stora utmaningen har varit att känna vad är hunger och vad är sug. I och för sig så tycker jag man ska få äta när man bara är sugen också ibland, men jag började närma mig tresiffrigt och kände mig ledsen över det.

Hur som helst vill jag tacka för all pepp som finns i tråden! Det har verkligen hjälpt mig! Så tack:heart
 
Jag är nog klar nu tror jag.

Har tappat 19,6 kilo. Hade 22,5 som mål men jag känner mig nöjd nu så jag stoppar här :)

Nu kommer fokus vara på att hitta en balans och stanna här. Att pendla upp och ner några kilo är okej för mig, men jag behöver lära mig att inte överäta. Till viss del har jag redan gjort det i och med att jag ätit mindre portioner och försökt känna efter. Men jag vet att det är lätt att komma in i gamla spår.

I grunden är jag en känsloätare. Jag äter när jag är glad, ledsen eller har tråkigt.
Den stora utmaningen har varit att känna vad är hunger och vad är sug. I och för sig så tycker jag man ska få äta när man bara är sugen också ibland, men jag började närma mig tresiffrigt och kände mig ledsen över det.

Hur som helst vill jag tacka för all pepp som finns i tråden! Det har verkligen hjälpt mig! Så tack:heart
Grattis! Bra jobbat!
 
Har inga tips på sorter tyvärr, provat innan men tyckte allt smakade blä. Men jag tänker att det borde ju gå att göra egna goda vlcd-soppor? Eller köpa färdiga godare soppor och spä ut dem med vatten, + krydda upp dem?

Findus grönsaksoppa åt jag ibland när jag körde vlcd, käkar man upp en hel burk (ger 7,5 dl) så kommer man ändå bara upp i 125 kcal. Kanske finns fler sådana alternativ?
Jag vill mest ha dessa för att jag inte alltid pallar göra ngt själv 🙈 så därav att jag vill ha ngt som bara behöver vatten
 
Jag vill mest ha dessa för att jag inte alltid pallar göra ngt själv 🙈 så därav att jag vill ha ngt som bara behöver vatten
För en massa år sen åt jag inte frukost, då hade jag en nutrilett choklad till frukost. Jag gjorde så i flera år. Nu äter jag dock frukost, kommer bara ihåg att jag tyckte att dom smakade okej då. Men nu skulle jag säkert avsky dom. :laugh:
 
För en massa år sen åt jag inte frukost, då hade jag en nutrilett choklad till frukost. Jag gjorde så i flera år. Nu äter jag dock frukost, kommer bara ihåg att jag tyckte att dom smakade okej då. Men nu skulle jag säkert avsky dom. :laugh:
Vet du om det är stor skillnad i smak på deras färdiga shakes och de man blandar själv, om det står samma smak på?
 
Vet du om det är stor skillnad i smak på deras färdiga shakes och de man blandar själv, om det står samma smak på?

JA! Det är gigantisk skillnad, anser jag. Åtminstone när jag själv höll på. Den man blandar själv är helt vedervärdig i jämförelse med den färdiga. Det gällde choklad iaf. Fler provade jag inte.
 
Grattis! Bra jobbat!
Tack :) :heart

Jag vill mest ha dessa för att jag inte alltid pallar göra ngt själv 🙈 så därav att jag vill ha ngt som bara behöver vatten
Det kan jag iofs förstå! För snabb mat slår jag ändå ett slag för såna snack pots med grönsaker eller sallad till, men det är för att jag själv föredrar att tugga maten :)
Annars kanske nån varma koppen som mellanmål? Ligger runt 100 kcal per portion tror jag :)
 
Sista dagen på 2020 då.
Det blev shake, soppa, 2 kokta ägg, shake under gårdagens fasta.
Tyckte det gick bra och kändes lätt, det är stor skillnad när det man stoppar i sig faktiskt är gott också 👍

Idag känner jag mig dock inte alls så slimmad som jag känt mig morgonen efter de andra fastedagarna, tvärtom känner jag mig plufsig 😔

Jag vet att jag drack för lite under gårdagen men det borde väl inte påverka?
Av ngn anledning har jag även fått en liten blödning 🤔 har p-spruta och har varit blödningsfri i 2år så det känns ju lite märkligt..

Veckans sista fastedag blir i morgon iaf så hoppas jag det känns bättre på lördag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 530
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp