Vikttråden 2021

Vägde mig häromdagen och vågen stoppade på 64 kg. Det är ca 4 kg mer än vad jag vill väga. Men samtidigt är jag äldre och jag är inte beredd att bli hysteriskt gällande maten för att nå en speciell vikt. Jag äter min smörgås och tar pasta till maten om jag är sugen.
Får se vad det gör om ett par veckor till. Idag har jag låtit bli godis, glass, snacks och bakverk i 16 dgr.
 
4C4C18DE-9C6C-4D5D-8635-1A000AAD7C65.jpeg
Tips för att inte få popcorn på lördagskvällen: ha en sovande katt i knät och läs en bra bok. 😜
 
Första fastedagen denna veckan. Känns jättebra, inget sug eller någonting. Fick påminna mig själv om lunchen 🤣

Idag körde även jag och svägerskan igång en ny 2-veckors challenge från Chloe Ting. 💪

Denna verkar ha färre plankövningar vilket är högt uppskattat då armbågen fortfarande är skit, jag har verkligen lärt mig hur ofta jag använder armbågen i vardagen 🙈 Mycket benövningar vilket jag gillar, fick mjölksyra i benen idag och det hör verkligen inte till vanligheten. ♥️
 
Har vägt och mätt mig nu efter en vecka med bättre koll på kosten och lite mer träning än vad det blivit över december månad.

Vikt: -1.3kg

Mått:
Bröst: +/- 0
Midja: -1.5m
Rumpa: -0.5cm
Mage: -1cm
lår: -0.5cm

Det känns som en bra start. Även om viktnedgången säkert är en del vätska så ger det den mentala peppen att fortsätta. Jag hade helst velat ner 3.5-4kg til,l för där var jag i våras och då mådde jag bra. "Problemet" är bara att då tränade jag mycket styrka och kände mig stark, frisk och snygg för att kroppen mådde bra med muskler och bra kost. Även om jag går ner 3-4kg nu så har jag inte alls samma muskler kvar nu när gymmet är stängt och har varit sedan i oktober/november. Men men, vi får ta det ett steg i taget.

Jag fick sprungit 5km igår på kvällen efter en ganska matig tenta i juridik. Det var så skönt att trött ut kroppen när huvudet är mos.
 
Har vägt och mätt mig nu efter en vecka med bättre koll på kosten och lite mer träning än vad det blivit över december månad.

Vikt: -1.3kg

Mått:
Bröst: +/- 0
Midja: -1.5m
Rumpa: -0.5cm
Mage: -1cm
lår: -0.5cm

Det känns som en bra start. Även om viktnedgången säkert är en del vätska så ger det den mentala peppen att fortsätta. Jag hade helst velat ner 3.5-4kg til,l för där var jag i våras och då mådde jag bra. "Problemet" är bara att då tränade jag mycket styrka och kände mig stark, frisk och snygg för att kroppen mådde bra med muskler och bra kost. Även om jag går ner 3-4kg nu så har jag inte alls samma muskler kvar nu när gymmet är stängt och har varit sedan i oktober/november. Men men, vi får ta det ett steg i taget.

Jag fick sprungit 5km igår på kvällen efter en ganska matig tenta i juridik. Det var så skönt att trött ut kroppen när huvudet är mos.
Också en kurs via lund?
 
Jag hoppar också med här, lite extra pepp skadar ju aldrig!
Vågar faktiskt inte väga mig just nu för jag är rädd att bli helt förtvivlad. Inte för vikten i sig utan för att jag inte tagit hand om mig och har sån otroligt dålig kondition just nu. Men tänker att börja blir att få in mer motion och mindre godis i vardagen. Och har äntligen efter tre års uppehåll börjat rida igen, även fast det bara är en gång/vecka, och det är ju den roligaste motionsformen som finns.
Men runt 90 kg väger jag väl och jag vill ner till iaf 70 kg :)
 
Vågen har visat lite lägre men inte ett helt snäpp, får se vad den säger imorgon... jag hade en dålig matdag idag, knappt någon lunch, supersen kvällsmat som blev mest pasta 🙄
 
Sen jag skärpte upp maten har jag sovit mycket sämre. Vet inte om det är orsaken men tidsmässigt sammanfaller det väldigt tydligt. Någon annan som varit med om det? Jag har även ökat på vardagsmotionen så jag tycker ju att jag borde sova bättre egentligen.
 
Är det någon som räknat kalorier och märkt av någon skillnad beroende på vad man äter under samma antal kcal?
Det har ju jag gjort beroende på om jag utesluter kolhydrater eller ej. För mig räcker det alltså inte att hålla mig under en viss kalorimängd utan jag måste utesluta kolhydrater för att överhuvudtaget få någon viktminskning.
 
Är det någon som räknat kalorier och märkt av någon skillnad beroende på vad man äter under samma antal kcal?
Det har ju jag gjort beroende på om jag utesluter kolhydrater eller ej. För mig räcker det alltså inte att hålla mig under en viss kalorimängd utan jag måste utesluta kolhydrater för att överhuvudtaget få någon viktminskning.
Jag märker skillnad.. Jag måste ligga på lågkolhydratkost annars går jag inte ner. Jag drar på mej massor av vätska när jag äter "mjölmat" eller stärkelserik mat. Jag har dessutom världens sparsammaste kropp som gärna håller i sina kalorier länge, fungerar ungefär som en förbränningstoalett. Blir en matsked aska av det som stoppas in, resten tar kroppen upp allt ifrån och lägger på lager :rofl: :meh:
 
Jag märker skillnad.. Jag måste ligga på lågkolhydratkost annars går jag inte ner. Jag drar på mej massor av vätska när jag äter "mjölmat" eller stärkelserik mat. Jag har dessutom världens sparsammaste kropp som gärna håller i sina kalorier länge, fungerar ungefär som en förbränningstoalett. Blir en matsked aska av det som stoppas in, resten tar kroppen upp allt ifrån och lägger på lager :rofl: :meh:

Ja det är ju samma här, inte bara att jag drar på mig vätska utan jag går överhuvudtaget inte ner ett gram och då äter jag inga snabba kolhydrater överhuvudtaget.
 
Träning enligt programmet idag och jag har nu enorm träningsvärk i rumpan 🙈🤣
Mannen tejpade armbågen så ihop med modifierade övningar kändes det helt ok.

Fast sedan höll dottern på att välta med köksstolen och jag fångade med vänster arm så nu känns den väl inte direkt toppen längre. :cautious:
 
Sen jag skärpte upp maten har jag sovit mycket sämre. Vet inte om det är orsaken men tidsmässigt sammanfaller det väldigt tydligt. Någon annan som varit med om det? Jag har även ökat på vardagsmotionen så jag tycker ju att jag borde sova bättre egentligen.
Jag sover lätt om jag ligger på minus kaloriemässigt. Vaknar tidigt, svinhungrig. Har jag ätit mycket kolhydrater på kvällen, typ lite för många skorpor, eller lite mycket godis, då sover jag stenhårt och vaknar vätskefylld :laugh:
 
Jag sover lätt om jag ligger på minus kaloriemässigt. Vaknar tidigt, svinhungrig. Har jag ätit mycket kolhydrater på kvällen, typ lite för många skorpor, eller lite mycket godis, då sover jag stenhårt och vaknar vätskefylld :laugh:
Undra om de är därför jag börjat vakna på nätterna igen? Har inte haft de problemet på säkert ett halv år men nu vaknar jag samma tid varje natt och känner mig hungrig ... trots att jag inte borde vara de!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
733
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp