Vikttråden 2021

Jag sover lätt om jag ligger på minus kaloriemässigt. Vaknar tidigt, svinhungrig. Har jag ätit mycket kolhydrater på kvällen, typ lite för många skorpor, eller lite mycket godis, då sover jag stenhårt och vaknar vätskefylld :laugh:

Hm, intressant. Jag är inte mer hungrig på morgonen nuförtiden utan har bara svårt att somna och vaknar ofta. Innan somnade jag som en klubbad säl och har inte inte ens vaknat när sambon kommer in och lägger sig men nu vaknar jag stup i kvarten. Däremot blir jag ashungrig på morgonen om jag äter sent kvällen innan.
 
Dagens Hemmaträning bestod av 3 filmer. Hela sista filmen var jag som ett frågetecken, kom inte ihåg en enda övning från i måndags och började allvarligt fundera på om jag fått en blackout eftersom det ju skulle vara samma film 🤔

Spoiler, det skulle inte alls vara samma film bara samma muskelgrupp 🙄🙈🤣

Så att eh jag tror både hjärna och kropp behöver morgondagens "vila".


Fick äntligen en tid för att gjuta inlägg så att kroppen tar mindre stryk av att gå/springa. Tog bara 6 månader från remiss 😁😁
 
Idag vet jag inte vad som hände, fast jag egentligen inte var hungrig så tryckte jag i mig ett helt paket Tom & Jerry-kex som jag hittade i skåpet. 788 kcal i ett nafs. Inte undra på att jag är tjock liksom :(
Vet du vad, alla faller vi dit ibland. Så är livet och det viktiga är inte att fokusera på det du upplever som ett misslyckande utan att ta nya tag igen.

Kram ♥️
 
Nu börjar det smyga sig på här igen...Äter egentligen inte så dåligt, men tydligen för mycket. Har en rätt pressad tillvaro så magen har byggt på sig några stresskilon. Försöker träna och sova mycket för att motarbeta det.
Trodde det var 4 kg som skulle bort för att komma till min önskevikt. Vågen skrattade åt mig i morse och sade 5 kg.

Jag har de senaste månaderna gjort lite halvhjärtade försök att bara äta lite mindre, det har inte fungerat. Så nu kör jag igång å 5:2 som jag testat tidigare och mått väldigt bra av.

I dag är första fastedagen. Var strategisk och kokade köttsoppa till middag i går, så i dag kommer jag att leva på den buljongen och rotsakerna i soppan.
 
Det blir svårare ju äldre man blir.
idag stod vågen på 81,05
Så det håller sig stabilt mellan 80,5-82
Jag är nöjd med viktstabilitet men skulle så gärna vilja ner på 70 tal.
Snart går det att ta sig fram i motionsspåret igen.
 
Det blir svårare ju äldre man blir.
idag stod vågen på 81,05
Så det håller sig stabilt mellan 80,5-82
Jag är nöjd med viktstabilitet men skulle så gärna vilja ner på 70 tal.
Snart går det att ta sig fram i motionsspåret igen.

Den där lite magiska första siffran alltså.
Jag har exakt samma fenomen fast jag vill ner på 60-tal.
 
Blev en Fokuspromenad idag. Iom att jag behöver fokusera på att hålla nacken, bäcken och höfter stabila så går jag inte så fort men idag kändes det betydligt stabilare i ffa bäckenet och det syntes på hastigheten också. Snitthastighet 5,33km/h istället för 4,94km/h som jag brukar ligga kring. Det är en markant ökning för mig iaf och det känns jättebra. 🤩

Annars är det fasta idag och jag har, för en gångs skull, druckit ordentlig 👍 blir en faslig massa toabesök bara 🤣
 
Nu börjar det smyga sig på här igen...Äter egentligen inte så dåligt, men tydligen för mycket. Har en rätt pressad tillvaro så magen har byggt på sig några stresskilon. Försöker träna och sova mycket för att motarbeta det.
Trodde det var 4 kg som skulle bort för att komma till min önskevikt. Vågen skrattade åt mig i morse och sade 5 kg.

Jag har de senaste månaderna gjort lite halvhjärtade försök att bara äta lite mindre, det har inte fungerat. Så nu kör jag igång å 5:2 som jag testat tidigare och mått väldigt bra av.

I dag är första fastedagen. Var strategisk och kokade köttsoppa till middag i går, så i dag kommer jag att leva på den buljongen och rotsakerna i soppan.

Första fastedagen gjord. Två skålar soppa (buljong med rotsaker och potatis) till lunch och middag. Innan barnen kom hem fyllde jag på med ett kokt ägg. Sedan har jag druckit flera liter citronvatten.
Har gått bra, men tror jag handlade lite mer än tänkt på Ica-turen, jag gick mest runt och ”ååh vad gott det här ser ut, och köper jag det här kan jag laga det här” 😂

när jag kom hem från Ica hade grannen varit förbi med ett fat semlor :heart jag belv inte så sugen som jag trodde jag skulle bli utan tänkte ”den där blir god i morgon!” Sedan ryckte maken upp fredagschipspåsen och stod och nävade i sig framför mig , nåväl inte ens det fick mig ur balans! I dag var jag stark! Tackade till och med nej till ett glas vin när jag sprang in till en annan granne med en flaska skumpa (i snöstormtider behöver man hålla sig väl med vänner som har en traktor :D)
 
1/1 - 72.7
8/1 - 71.5
15/1 - ?
22/1 - 71.7

Hade väl hoppats på mindre på vågen men när jag inte orkar röra mig alls brukar inte så mycket hända. Det mentalt svåra nu är att inte äta mindre än vad kostplanen säger. Den är uträknad, jag ska följa den.

Men nu ska jag väcka barnet.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg 👍

Tot: - 2,6kg


22/1
Biceps vä: + 1cm 🤔
Biceps hö: - 1,1cm
Bröst: + 0,5cm
Midja: -1,5cm
Höft: - 2,5cm
Lår vä: - 1,3cm
Lår hö: + 0,4cm
Vad vä: + 1,4cm 😱
Vad hö: 0cm

Tot
Biceps vä: - 0,2cm
Biceps hö: - 1,5cm
Bröst: - 3,8cm
Midja: - 2cm
Höft: - 5cm
Lår vä: - 2,8cm
Lår hö: -0,2cm
Vad vä: +0,4cm
Vad hö: -0,5cm

Alltså jag är väldigt förvånad, jag är ett klassiskt päron och brukar ha väldigt svårt att gå ner om nederdelen men nu har jag tappat 5cm över höfterna på ganska kort tid, det är ju jättemycket 🥳
 
I morse visade vågen årslägsta, båda vad gäller 2021 och 2020, ev 2019 också, minns inte riktigt vad jag vägde då. Jag väger nu mindre än jag gjorde när jag blev gravid med mitt andra barn för 4 år sen. Har dock varit nere i de här trakterna nån gång efter det men väldigt kortvarigt och knappast med så här mycket muskler på kroppen.

2,4kg kvar till delmål 1. Skulle gärna se att det var uppnått innan mars är slut men det får ta den tid det tar, jag är fortsatt glad för min långsamma men stadiga takt nedåt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
717
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 896
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp