Vila inför ”tillridning”

Entonia

Trådstartare
Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.
 
Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.
Alltså precis omöjligt att svara på utan att anta massa saker. Jag tycker du ska fråga den tränare du tänker använda. Lycka till.
 
Hade tänkt att låta min häst stå och vila i en vecka innan hon ska lämnas in på träning. Hon är vuxen och kan alla gångarter men som jag vill ska bli bättre. Är det rimligt eller blir det för länge för en häst utan motion? Hon står på lösdrift med många andra hästar och trivs jättebra där.
Hon tappar ingenting på en vecka på lösdrift så det är nog inga problem.
 
Det går nog jättebra för hästen, men kom ihåg att berätta det för tillridaren så de kan longera el.l. första dagen, i fall hästen får väldigt mycket överskottsenergi... :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp