Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gick jag och islänningens ägare en promenad tillsammans, med varsin häst. Islänningen är svinpigg. Ibland händer det att han ruskar på huvudet och slår med frambenen, men idag var han ystrare än vanligt och stod på bakbenen också. Ingen stor grej förvisso och det var lätt att få honom att sansa sig genom att flytta hans bakdel, men det vore ju ändå önskvärt om han kunde hålla sig i skinnet.

Tydligen var han likadan då han sattes igång efter en konvalescens för några år sedan. Det var vinter den gången också. Så man får förmoda att han kommer lugna ner sig när han kommer igång mer. Men än så länge får han nöja sig med korta skrittpromenader.

I morgon ska jag åka till det andra stallet och rida. Jag behöver hästar i mitt liv.
 

Idag gick jag och islänningens ägare en promenad tillsammans, med varsin häst. Islänningen är svinpigg. Ibland händer det att han ruskar på huvudet och slår med frambenen, men idag var han ystrare än vanligt och stod på bakbenen också. Ingen stor grej förvisso och det var lätt att få honom att sansa sig genom att flytta hans bakdel, men det vore ju ändå önskvärt om han kunde hålla sig i skinnet.

Tydligen var han likadan då han sattes igång efter en konvalescens för några år sedan. Det var vinter den gången också. Så man får förmoda att han kommer lugna ner sig när han kommer igång mer. Men än så länge får han nöja sig med korta skrittpromenader.

I morgon ska jag åka till det andra stallet och rida. Jag behöver hästar i mitt liv.
Har ni testat med att träna in tricks och olika övningar? En kompis började lägga ut en bana som de skulle snirkla sig igenom för att träna lite hjärngympa när hennes häst var konvalecent, just för att han skulle lugna ner sig lite så det blev hanterbart.
 
Har ni testat med att träna in tricks och olika övningar? En kompis började lägga ut en bana som de skulle snirkla sig igenom för att träna lite hjärngympa när hennes häst var konvalecent, just för att han skulle lugna ner sig lite så det blev hanterbart.
Inte mycket. En gång har vi övat spansk skritt i stallgången, men det är allt. Men det kan ju vara värt att göra mer sånt.
 
Inte mycket. En gång har vi övat spansk skritt i stallgången, men det är allt. Men det kan ju vara värt att göra mer sånt.
Spansk skritt lade jag ner att få till på kommando, han tyckte det var kul lite nu och då själv:cool:. Det finns annat att träna på. Min islandshäst var konvalecent ett tag och skulle promeneras var tanken. Jo men har är ju så lugn sa veterinären så det går nog bra. Jo i vanliga fall men det var stört omöjligt, han som aldrig gnäggar skrek i örat på mig och gick mer på två än fyra ben. Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att han kunde bete sig på detta sätt, så han fick gå ut i hagen . Han var verkligen två personligheter , folk trodde det hade kommit en ny häst. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 472
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I morgon är det äntligen dags att träffa en psykolog för bedömning. Det är ju inte en dag för tidigt. Jag hoppas det ger något. Det är...
Svar
14
· Visningar
1 562
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag gick jag åter på promenad med grannens islandshäst. Vi är nu uppe i 50 minuter promenad. Han kändes väldigt lugn och trevlig idag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Sminktråden
  • Vad äter ni för sill i påsk`?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp