Vildkanin dominant färg?

Ja, de är viltgråbrokade :)
Låter ju troligt med andra honan då, för det är som sagt dominant och måste komma direkt från en förälder.
 
Den helfärgade är viltgul, den brokade madagaskar (eller ev viltgul, ser inte riktigt).

Hanen är då inte en gul färg, utan tex viltgrå/viltfärgad.

Tack för hjälpen!
Vad är skillnaden mellan Madagaskar och viltgul då? Om den med vitt kan vara antingen eller?
 
Tack för hjälpen!
Vad är skillnaden mellan Madagaskar och viltgul då? Om den med vitt kan vara antingen eller?
Madagaskar (tror den är det) har en mörkare "mask" på bla nosen. De har också färg inuti öronen, precis runt ögonen och i näsborrarna, till skillnad från viltgula (och andra viltfärger, tex dina ungar) som är vita där.
Menar alltså grundfärgen, oavsett brokningen så man får gå efter där färg finns. Samma skillnad syns annars även på magen, om hon inte varit brokad.

Genetiskt är skillnaden anlag för vilt resp enfärgad.
 
Madagaskar (tror den är det) har en mörkare "mask" på bla nosen. De har också färg inuti öronen, precis runt ögonen och i näsborrarna, till skillnad från viltgula (och andra viltfärger, tex dina ungar) som är vita där.
Menar alltså grundfärgen, oavsett brokningen så man får gå efter där färg finns. Samma skillnad syns annars även på magen, om hon inte varit brokad.

Genetiskt är skillnaden anlag för vilt resp enfärgad.
Aha, ja då kan det nog stämma att hon är Madagaskar.
 
737E1799-A4E4-4895-BF91-D040ABD64BCC.jpeg


Helt omöjligt att få en bild på allihop samtidigt :D
 
Åh dessa pyttisar :D:love: älskar dessa lyckliga småskutt upp i luften!

Är det skillnad i temperamentet på dem än hos vanliga tamkaniner pga vildkaninen i dem?

Eehhmm, ingen aning. Fråga mig om ett halvår när de är lite mer vuxna så jag har nåt att jämföra med :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 990
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 027
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp