Vilka är dina favoriter av olika borstar?

Anacondas

Trådstartare
Vilka har varit av bra kvalitet?
Lägg upp en bild eller skriv vad de heter. Berätta gärna varför du tycker de är bra.
 
Stübbens ryktborste. Helt överlägsen alla andra.
1579002339929.png
 
Min häst har ju milt sagt inte mycket till hårväxt och tunn hud. Han är mer förtjust i mjukare borstar.
Vi har någon glad borste jag inte vet vad det är för märke och vi har en väldigt bra ryktborste från William Leistner. De är favoriterna.
4FA1836E-3BDF-4698-9C6C-63635CA1F5F7.jpeg
 
Jag hade Leistner innan men fick sedan en sådan liten bananborste från Borstiq och blev frälst (lättare och bekvämare att hålla i). Så nu har jag den och en mjukare likadan från Borstiq. Och till lera har jag handskar med gummipiggar på från Lemieux samt en mjukare variant jag oftare använder på sommaren (min häst har mycket vinterpäls) jag hittat i någon fyndlåda. Ibland magic brush beroende på skitighet.

Ska försöka komma ihåg att fota ikväll. Jag är mycket petig men är äntligen nöjd med min ryktlåda sedan några år tillbaka!
 
Har en jättefin ryktborste som jag vunnit på någon tävling. Det är en sådan där sponsorgrej från Hööks och jag har inte sett den i deras sortiment. Har en till som jag fått överta av någon på 90-talet och den är också jättebra, tyvärr är märket bortnött sedan minst 15 år tillbaka.

Använder dock mest en borste med handtag, typ hårborste, nu på vintern pga mycket kittlig och långhårig häst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
820
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
948
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp