Vilka är era förslag?

fast var det gäller canis test så gjorde jag det och fick upp en massa konstiga raser jag kunde ha, vad i hela friden finns det för likhet mellan shiba,långhårig collie,newfoundland,podenco och rysk ovrcharaka?

Jag som ändå har både rottweiler och doberman skulle inte drömma om att skaffa en sån skarp hund som en ovrecharka
 
Jag skulle nog inte rekommendera en Am.Staff utan mer hundvana. Hur okomplicerade dom än låter så är dom ganska jobbiga under sin trots och kräver mkt stimulering dom också!

Men har hon mycket vana och kunskap om rasen så kan det nog gå bra.
 
Mellan schnauzer!

Lydnad och agility har fungerat super bra med min pojke!

Pälsen är kort och vill du inte lära dig trimma går det utmärkt att lämna bort den för trimning.
 
En borderterrier...... dom är inte för stora men ändå en stor hund i liten förpackning! Den kan du ha med dig på dina turer springande i skogen mm samtidigt som den gosar ihop sig i soffan och klarar sig bra när du har dina sämre tider med vanliga promenader. Men självfallet behöver den som alla raser mentalträning, men det vet du ju!

Tycker du skall ringa en uppfödare och lyssna dig för, kanske få åka och hälsa på. Gör detta med flera raser som du kan tänka dig innan du bestämmer dig så hittar du nog rätt!
 
Jag gjorde också testet och fick upp dom här raserna:

Amerikansk staffordshire terrier
Dansk-svensk gårdshund
Isländsk fårhund
Norsk buhund
Pinscher
Shiba

Precis de här raserna är det vi velar mellan förutom Amstaff. Ganska kul tycker jag! :rofl:
 
mmm, fast man ska titta VÄLDIGT noga på border terriersen, har själv haft en och var på jakt efter en ny för ett par år sedan, men det finns knappt något bra material kvar, de har avlat alldeles för snabbt och inte lagt ngn större vikt vid avelsmaterialet (skulle kunna X antal uppfödare som använt hanar med kända deffekter som HD-fel och ögonsjukdomar)

Men det är en underbar hundras som jag varmt rekommenderar :love: OM du kollar leden bakåt noga osv. Glöm dock inte att en terrier är en terrier.

testet ska ni som sagt inte lägga någon större vikt vid, som jag skrev, ta det med en nypa salt. fast jag gjorde det för ett par veckor sedan och fick upp weimaraner, så lite tanke är det nog bakom ändå :)

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 177
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 923
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Behöver lite brainstoorming för mina föräldrars räkning, eller min mamma även om min far är med på ett hörn. Tidigare förra året...
2
Svar
30
· Visningar
2 659
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 190
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp