Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

LinnK

Trådstartare
Jag undrar helt enkelt om ni kan hjälpa mig att bestämma mig för ett par av dessa två varianter på rödrutig julgardin. :)

Och för att förklara lite hur det ser ut hemma hos mig i vårt kök så har vi ett lantligt kök i 'antikbets', 2 stora (ca 1,50 breda) ljusa fönster,
mörkt golv (svar klinkerlaminat), svarta beslag, bänkskivor och vitvaror och ljusa väggar med lite modernare diskret mönster som skimrar lite.

Jag ska nämligen få fyra par längder av valfri gardin av en snäll släkting :love:
och har nu begränsat mitt önskande till dessa två rödrutiga varianter.

Jag har provat panelgardiner och det blev inte rätt myskänsla, så jag kom och tänka på att rödrutigt förknippar jag med julen och dessa gillade jag. :)

Köket är alltså gammaldag's lantligt men med moderna inslag, upplevs som ljust och ganska gemytligt.

Som julbelysning brukar vi ha varsin vit stor hålmönstrad julstjärna i papp i fönstren, men det lutar åt att eventuellt flytta dem till andra fönster i huset och låta 2 svarta smidesljusstakar så i dessa istället.


Så, 1'an eller 2'an? vilka skulle du valt?
(dåliga bilder, men båda är raka längder)

1'an.
29490494.jpg


2'an.
29490493.jpg
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

För den som tycker att det är otydligt, så är alltså
1'an rödrutig förutom överst där det är vitt tyg och broderi i rött.

2'an är helt rödrutig och lite mörkare.
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

Så här -ungefär- ser ljusstakarna ut som vi funderar på att ersätta de vita hängande stjärnorna med. :)

tpl_MainImageLarge_p
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

Här är en bild på färgen och modellen vi har,
det är dock INTE mitt kök på bilden, då jag inte hittade någon bild på datorn.
Dock ser ju inte mitt kök ut sådär, vi har vanliga överskåp tex.

fagerland.jpg
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

Jag som aldrig i livet skulle få för mig att byta gardiner bara för att det är jul eller öht julpynta tycker att 1:an är finast.
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

ettan utan tvekan!
och längtar redan efter att få börja julpynta :love:
bara jag slipper packa ihop och städa undan efter mig...
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

Tycker definitivt ettan är snyggast, och jag tror att de skulle passa bäst i köket också!
 
Sv: Vilka av dessa gardiner skulle du valt till jul?

Jag skulle valt ettan, men jag gillar gammeldags grejor, och broderiet såg lite sådär gammeldags ut.
 

Liknande trådar

Hemmet Vårt kök har ett fönster åt nordväst och ett åt nordöst. Panel i lackad och furu, lite åt gyllene hållet, tapeter ovanför i vitt...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Brandgul
·
Hemmet Varför ska man sätta upp röda, varma och "ljustäta" gardiner till advent och jul? Jag har ett par gardinlängder som ser hemvävda ut och...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: nevin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp