Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Diabetikern

Trådstartare
Vi stöter alla på dem. De hjälpsamma som hört/vet att X hjälper/botar.

Som diabetiker har man hört det mesta.

Det roligaste har nog varit att äta kanel ska bota min diabetes typ 1. Den diabetes där man är helt beroende av insulin för överlevnad.

Har hört det från mer än en person :D

Tänkte vi kunde samla alla dessa hjälpsamma tips och fnissa lite. Jag har säkerligen sagt något liknande dumt till någon som lever med en sjukdom.

När jag var liten trodde jag stenhårt på att morötter skulle hjälpa synen. (Tack pappa för den luringen) och sa till alla mina vänner med glasögon att de skulle äta mer morötter. :rofl: Jag vart inte glad trots allt mitt morotätande fick jag glasögon.

Vad har ni fått höra som ska hjälpa?
 
Att dricka en lösning med bikarbonat/vatten varje morgon för att bota cancer.

Blev så jävla arg när en anhörig fick det rådet, min anhörigs läkare hade just sagt att det rörde sig om några månader kvar som max...

Hur skulle det bota nånting? Bikarbonat till städning kan jag köpa men för förtäring för att bli frisk?

Kanske skulle testa och se om det botar min diabetes? :D
 
Jag har artrit.

Jag fick höra att speciella vitaminer/mineraler vad det nu var (nåt särskilt märke, fitline kanske?) skulle bota mej.
Jag skulle komma på ett möte, prova dessa en period och bli smärtfri. Och botad då.

Jag provade aldrig. Såklart.
Jag blev mest provocerad faktiskt. Här gick jag runt med hög smärtskala dygnet runt där inga smärtstillande hjälpte, där endast cellhämmande sen gjorde skillnad.
Troligt att vitaminer och mineraler skulle hjälpa då 🙈
 
Vi stöter alla på dem. De hjälpsamma som hört/vet att X hjälper/botar.

Som diabetiker har man hört det mesta.

Det roligaste har nog varit att äta kanel ska bota min diabetes typ 1. Den diabetes där man är helt beroende av insulin för överlevnad.

Har hört det från mer än en person :D

Tänkte vi kunde samla alla dessa hjälpsamma tips och fnissa lite. Jag har säkerligen sagt något liknande dumt till någon som lever med en sjukdom.

När jag var liten trodde jag stenhårt på att morötter skulle hjälpa synen. (Tack pappa för den luringen) och sa till alla mina vänner med glasögon att de skulle äta mer morötter. :rofl: Jag vart inte glad trots allt mitt morotätande fick jag glasögon.

Vad har ni fått höra som ska hjälpa?

Kanel? NEJ,NEJ, du ska dricka kaffe. Vill minnas att det var fråga om en sådär 25 koppar per dag. Det vet jag säkert att det funkar.
En granne jag hade förut hade botat sig själv så.







(Samma granne som var jättearg på en annan granne för att han släppte ut ¨smågubbarna¨ innan han for hemifrån, för att ställa till det)
 
Jag har artrit.

Jag fick höra att speciella vitaminer/mineraler vad det nu var (nåt särskilt märke, fitline kanske?) skulle bota mej.
Jag skulle komma på ett möte, prova dessa en period och bli smärtfri. Och botad då.

Jag provade aldrig. Såklart.
Jag blev mest provocerad faktiskt. Här gick jag runt med hög smärtskala dygnet runt där inga smärtstillande hjälpte, där endast cellhämmande sen gjorde skillnad.
Troligt att vitaminer och mineraler skulle hjälpa då 🙈

Oj, oj då många juicer och pulver som skulle hjälpa mig enligt alla försäljare skulle jag bli självaste Wonder Woman i friskhet.

Tror faktiskt att en del kan må lite bättre av något sådant alla är vi ju olika men att påstå man ska bli helt frisk är ju absurt
 
Kanel? NEJ,NEJ, du ska dricka kaffe. Vill minnas att det var fråga om en sådär 25 koppar per dag. Det vet jag säkert att det funkar.
En granne jag hade förut hade botat sig själv så.







(Samma granne som var jättearg på en annan granne för att han släppte ut ¨smågubbarna¨ innan han for hemifrån, för att ställa till det)

Där är felet... jag dricker ju inte kaffe!

:rofl: :rofl: : rofl;
 
Jag har precis insett att jag har någon form av hetsätningsstörning. Den ska försvinna om jag bara slappnar aaaav och inte täääänker så mycket på vad jag äter, bara ät det jag är sugen på! Eeh... okej, struntar jag i att planera mat för dagen (för det är tydligen ätstört att göra) och frossar i bullar och kakor! Perfekt!

En av mina allra närmsta vänner har också diabetes typ 1 och jag kan second hand-sympatisera med de råd du fått. :D Är med i en typ 1-grupp på Facebook och grundaren av den berättade någon gång om hur han blivit nekad insulin på apoteket för att hans förskrivning var slut och apotekaren menade på att han borde planera sitt insulinintag bättre. Öh... right.
 
Har ingen sjukdom, men min akne var svår i tonåren. Började få finnar som 12-åring. En kompis frågade en gång: vad är det du har i ansiktet?
-Det kallas finnar, svarade jag.
Kompisens mamma sa då: det kan man få om man inte tvättar sig ordentligt!
Jag, som 12-åring visste att det var mer hormonellt än en renlighetsfråga (om hon bara visste hur noggrann jag var med att tvätta). Men sa inget, blev mest ledsen.

Har tyvärr hört det ”tipset” även till en ung person i min närhet, hens mamma hade köpt akne-produkter o sa till henom att hen slarvade med dem. Den unga personen pratade med mig o jag sa att i hens fall handlar det om samma som för mig, hormoner. Och det kräver medicinsk hjälp!
 
Har ingen sjukdom, men min akne var svår i tonåren. Började få finnar som 12-åring. En kompis frågade en gång: vad är det du har i ansiktet?
-Det kallas finnar, svarade jag.
Kompisens mamma sa då: det kan man få om man inte tvättar sig ordentligt!
Jag, som 12-åring visste att det var mer hormonellt än en renlighetsfråga (om hon bara visste hur noggrann jag var med att tvätta). Men sa inget, blev mest ledsen.

Har tyvärr hört det ”tipset” även till en ung person i min närhet, hens mamma hade köpt akne-produkter o sa till henom att hen slarvade med dem. Den unga personen pratade med mig o jag sa att i hens fall handlar det om samma som för mig, hormoner. Och det kräver medicinsk hjälp!
Åh gud som att det inte var illa nog med finnar att folk ska ösa på med att man har dom för att man är smutsig med :(.
 
Enklare än att hitta på bot är väl att konstatera att inget problem finns.
"Så svårt kan det inte vara" har professionella människor sagt till mig om saker som jag har intyg på från vården.
Ah, så dumt av mig att inte fatta det. :crazy:
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp