Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Det som du beskriver som "stollerier" med rutiner och sömnhygien har faktiskt god effekt.
Ingen som säger att det är "bara" men det är välkänt att rutiner är viktigt.
Tack. Hade jag bara insett att det har så god effekt så hade jag väl inte varit deprimerad i fem år och haft ångest den dubbla. Problemet är att man får inte den hjälp och de verktyg som behövs för att upprätthålla rutiner utan man får det bara slängt i ansiktet att man behöver rutiner. Tro fan att det inte hjälper att säga till någon som är suicid att den behöver rutiner och sedan inget mer?
 
Oh! Jag har fått höra en ny!
"vadå ont i nacken, du har ju fått tabletter som du säger fungerar bra"
Ja.. Jo... Tabletterna tar grundsmärtan till stor del, jag har blivit piggare och orkar mer sen jag började med dom... Men jag har fortfarande smärttoppar och sämre dagar.

Sen är det tydligen mycket konstigt att jag har fått så dåligt fokus att jag inte kan läsa böcker längre.. Att det inte funkar att plugga, att jag inte orkar vara i stora folksamlingar längre stunder (typ en halvtimme) längre.. På grund av nacken.. Och att jag inte kan sova måste ju bero på att jag är törstig/varm/kall eller att jag rör på mig för lite.. Jag har inte sömnproblem pga smärta..
 
Hittade just tråden. Har inte läst hela, men alltså...!:rofl::rofl::rofl: Visst är det härligt att det finns så många människor som vet allt om allting?:meh::banghead:

Jag är gravt synskadad sen födseln. Räknas som blind med synrester och är extremt ljuskänslig.
Har tappat räkningen på hur många gånger jag fått höra att jag borde skaffa glasögon.
Eller för den delen, ta av mig solglasögonen så jag ser bättre..
Eller göra en sån där laseroperation, som gör att man ser bra igen.
Just det ja, och äta mer morötter...

Ni vet väl för övrigt att 90 % av de som ser dåligt eller inte alls egentligen bara fejkar för att få massa extra hjälp av samhället som man inte har rätt till? :meh:
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp