Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Jag har ME (kronisk trötthet) får ofta livsstilsråd som utgår från att ME är detsamma som lathet. Således ska jag motionera mer eller sova mindre, sova på andra tider osv. Det som stör mig mest är att folk tror att man aldrig testat nåt. Tror man på allvar att jag ALDRIG provat att sova "som man bör"? att man går runt och är trött till en gräns där man är fysiskt illamående men aldrig någonsin provat om man kan göra något åt det?
 
Priset tog den utställare på en "hälsomässa" som kom fram till mig där jag gick skallig av cellgifter och erbjöd bot om jag bara köpte deras fantastiska mirakelgejor.

Hen missade det faktumet att min cancer var bortopererad - botad - och jag fick cellgifter för att inte få tillbaka den.
:banghead:
 
Jag har ME (kronisk trötthet) får ofta livsstilsråd som utgår från att ME är detsamma som lathet. Således ska jag motionera mer eller sova mindre, sova på andra tider osv. Det som stör mig mest är att folk tror att man aldrig testat nåt. Tror man på allvar att jag ALDRIG provat att sova "som man bör"? att man går runt och är trött till en gräns där man är fysiskt illamående men aldrig någonsin provat om man kan göra något åt det?

Tror du bara behöver en energidryck! ;) :D

Sorry kunde inte låta bli
 
Jag har fått höra så mycket att jag inte ens minns en promille.

Jag borde börja äta kött för det är av köttbrist jag blivit sjuk (jag har varit vegetarian i 36 år). Samma person några år senare tipsar mig om att bli frukterian för då skulle jag bli frisk. Att jag vid den tidpunkten var så sjuk att äta inte var en möjlighet slog hen bort. Jag kunde väl byta ut näringsdryckerna mot frukt bara?
CDB-olja
Kolloidalt silver
Diverse reningskurer, detox-kurer och andra vitamin och mineralkurer som till största delen innehåller socker (bland annat fit-line).

Det jag absolut inte skulle göra var att ta några kemiska mediciner. Att jag hade dött utan var bara som jag trodde.
Om jag bara ville kunde jag bli frisk.
Om jag hade varit vänsterhänt hade jag tränat mer(?) och därmed blivit frisk.
Jag inbillade mig bara för man kan inte vara sjuk på det viset och ha så ont. Om jag gjorde mer roliga saker så skulle jag såklart bli frisk för då skulle jag glömma bort det jag inbillade mig.
Jag måste ju dessutom fatta att jag ska sova hela nätterna för sömn är den bästa boten.
Jag måste lära mig att hantera livet.
Jag måste röra på mig mer (då i stort sett orörlig, satt i rullstol som jag inte kunde köra själv).

Det som faktiskt gjorde att det vände delar jag gärna med mig av men jag prackar inte på någon och jag säger inte att det kommer hjälpa hen eller att det kommer göra hen frisk utan erbjuder information. Jag berättar gärna hur det var för mig och vilken hjälp jag har fått av det.
 
Jag har ME (kronisk trötthet) får ofta livsstilsråd som utgår från att ME är detsamma som lathet. Således ska jag motionera mer eller sova mindre, sova på andra tider osv. Det som stör mig mest är att folk tror att man aldrig testat nåt. Tror man på allvar att jag ALDRIG provat att sova "som man bör"? att man går runt och är trött till en gräns där man är fysiskt illamående men aldrig någonsin provat om man kan göra något åt det?
Hoppas att de goda råden kan minska någorlunda i framtiden i och med att sjukdomen uppmärksammans en del senaste åren i media (så tragiska livsöden som porträtteras :cry:).
 
Avdelningen förnekelse:
På apoteket när man uppger vad man ska ha: Är det för X? (Ja, det står på receptet) Men du kan väl inte ha X, du är ju så ung! :banghead:
Nähä, så läkaren har fel?

:rofl:

Som när jag var på VC för öroninflammation och läkaren ropar upp mig och använder mitt andra namn som första namn. När jag rättar honom frågade han på bruten svenska -Du säker?

Ja jag är rätt säker på mitt tilltalsnamn :rofl:
 
Förutom det helidiotiska uttalandet från försäkringskassan ("autism går över") och allmänna förnekelser (du kan inte ha autism för x") har jag fått:

Kollodialt silver (är det något det inte botar?)
Glutenfri diet
Vegetarisk diet
Concerta
"men försök bara mer!"
 
Jag fick höra att jag skulle bota min pollenallergi med c-vitamin. När jag inte hurrade över det totalt oombedda puckorådet var jag tydligen deprimerad, och det skulle botas med c-vitamin. När jag inte hurrade då heller hade jag tydligen vitaminbrist som fick mig att må dåligt. Gissa hur man botar det :idea:
 
Hoppas att de goda råden kan minska någorlunda i framtiden i och med att sjukdomen uppmärksammans en del senaste åren i media (så tragiska livsöden som porträtteras :cry:).

Tyvärr är det fortfarande väldigt många läkare som inte tror på det alls. Jag försökte hitta en läkare som bara visste vad ME va för något men den enda läkaren som kände till det sa i princip att inga behandlingar hjälper ändå så det var ingen idé att jag gick till honom.
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp