Vilka erfarenheter har ni av?

Golden_Heart

Trådstartare
Vilka erfarenheter har ni av olika medicineringar till stressad hund eller reaktiv hund?

  • Clonicalm
  • Zylkene
  • Aptos Relax
  • Adaptil
  • Feliway
Välkommen till tråden!! :bow::bump:
 
Jag gav maxrelax ett tag efter ett traumatiserande veterinärbesök. Ihop med träning gav det bra effekt. Maxrelax gav det lugnet som gjorde att han kunde ta till sig träningen.

Jag provade lite annat också, bland annat feliway i halsband och i uttag och det gav effekt men inte tillräckligt efter den traumatiserande händelsen utan mer behövde till.

Jag provade på veterinärens inrådan aptos relax men det hjälpte inte min hund något alls. Han kunde lika gärna fått en godisbit.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 512
Senast: Ava22
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp