Vilka föreningar är ni aktiva i?

Förr i många, många år var jag medlem i en skola för föräldralösa barn i Kenya och hade ett Sida projekt där också så jag vet att allt är ideellt att allt går till barnen. Ska nog börja donera dit igen om jag efter flytten har råd.

Vill vara Unicef världsförälder också och en förening som heter animal protection och en massa annat men ekonomin finns inte och jag vill vara säker på att det går dit det ska.

Jag har förutom hundar och hästar ett stort intresse och kärlek till späckhuggare, sist jag var inne på youtube fanns det bara en enda dokumentär kvar om dom som jag inte sett, jag har på något vis sett alla andra (ja jag snöar in på saker :o) och det finns en grupp som heter Save Lolita som är den späckhuggare som överlevt längst i fångenskap, en vild späckhuggare blir 80-90 år, en i fångenskap mellan 10 och 15 år som mest och dom lider enormt mycket. Save Lolita vill återföra henne till friheten, det tar tid för rehabiliteringen kan ta flera år och grejen är den att kampanjen för att fria henne nu nått upp i så stora mängder pengar att det är långt över vad man förväntat sig men parken som har henne vägrar åndå gå med på att sälja henne.

Jag gråter när jag ser dokumentärer om valar och späckhuggare.

Just nu stödjer jag Frisk och fri och Autism och Asperger förbundet
 
Föreningen där jag rider. Är inte engagerad mer än att jag är funktionär på tävlingar, vilket ingår att man ska vara när man köper ridhuskort. Funktionär hel-/ halvdagar ett visst antal timmar per termin. Inte särskilt betungande om jag ska vara ärlig.
Har tänkt att jag vill vara engagerad i en annan förening jag är medlem i. Men med tanke på att jag inte har varit på någon av deras tillställningar/ tävlingar de senaste åren så känns det inte aktuellt nu.
 
Ingen. Alla ggr jag varit engagerad i ideell förening (olika ridklubbar) har det slutat med att jag gått in i kaklet. Nu vilar jag väl upp mig inför nästa kakelkörning, det brukar behövas mellan varven.
 
Ingen. Alla ggr jag varit engagerad i ideell förening (olika ridklubbar) har det slutat med att jag gått in i kaklet. Nu vilar jag väl upp mig inför nästa kakelkörning, det brukar behövas mellan varven.
Du får engagera dig i brukshundsklubben på orten och få nya vyer att gå i kaklet på! :up: Skämt å sido, jag känner igen mig, även om jag än så länge håller mig ifrån kaklet genom att se till att få lång ledigt på sommaren. Den här sommaren blir det nog svårt tyvärr i och med att vi har ett SM på gång och det är mycket arbete som ska göras, även om jag inte behöver göra det fysiska arbetet i så stor utsträckning så kommer det att hänga på mig att se till att det blir gjort. :cautious:
 
Just nu och de senaste åren har jag ägnat min tid främst åt en regionalförening inom Shetlandssällskapet och åt döttrarnas friidrottsförening (där jag, för all del, även tävlat ett par gånger...)

Backar vi några år så har jag även varit aktiv i skolans föräldraförening (tidigare Hem och Skola, men det är länge sedan den föreningen lämnade den sammanslutningen) och ännu längre tillbaka även ponnytrav och ridklubb.
 
Jag har varit ordförande i en ridklubb, det tog knäcken på mig och jag har helt tappat lusten för styrelsearbete sen dess (slutade för över 10 år sen och det är fortfarande NEJ på alla förfrågningar). Jag är däremot gärna med som funktionär på SWBs evenemang på min lokalförening. Jag hjälper till helt ideellt i rasringen för min kattras men vill absolut inte ens ha enklaste uppdrag i styrelsen. Hjälper till som funktionär på tävingar på hemmaklubben om jag kan
 
Jag är aktiv som styrelseledamot i två föreningar.

Tyvärr är det väldigt svårt att få folk att engagera sig, så det blir ofta så att några enstaka får ta det stora lasset. Själv tycker jag det är roligt att ha inflytande, därför är jag med, jag tycker det är mindre kul när andra inte förstår/uppskattar utan bara vill lägga på mer arbete.
 
Numera ingenting aktivt. Tyvärr, för jag trivs med det men måste prioritera annat (iaf när jag jobbar). Ställer upp som funktionär på hundklubben när jag har möjlighet, såklart.
Tidigare en hel del: studentsektion på olika poster, inom hobbyns olika föreningar, och även ideella mer välgörenhetsaktiga.
 
- Jag är med i styrelsen för svenska skolföreningen där jag bor, koordinerar lekgruppen och biblioteket.
- "Gremiummitglied" (vet inte vad det heter på svenska)i en lokal förening som organiserar aktiviteter för barn och ungdomar på orten. Var tidigare kassör, men slutade när jag blev sekreterare i skolföreningen. Är främst aktiv i sommarlovsprogrammet och sagostunden.
- Ja, och sen bakar man ju kakor och säljer våfflor på diverse forbollmatcher...
- Hjälper till på barnkläderbasar två gånger om året.

Är passiv medlem i ytterligare ett par föreningar, men det var ju inte frågan.
 
Jag är inte så mycket festligare än att jag är engagerad i Neuro Ung med MS, där jag sitter i styrelsen i nuläget. Det är första föreningen jag är engagerar mig i, om man bortser det "obligatoriska" som tillhörde den lokala ridklubben när man var liten.
 
Är sekreterare i en liten bygdegårdsförening. Vi har ett populärt källargym som ska städas och sen har vi lite aktiviteter några gånger om året. Ganska lagom arbetsbörda och det är ett trevligt gäng.
 
Jag har avvecklat allt ridsportrelaterat där jag varit mycket aktiv, nu är jag bara aktiv i en frivilligorganisation som jobbar med allt man kan tänka sig av humant aktivt stöd. Jag jobbar som språkstöd med flyktingar, jag jobbar som måltidsvän åt två individer och jag är läxhjälp och stöd åt en pojke som har det jobbigt i skolan, samt att jag har en förtroendeposition i en kyrka - som svensk morsa som inte är med i kyrkan - åt ungdomar som kommer hit från ett engelsktalande land.
 
När jag var 13-14 år startade jag och mina stallkompisar en egen ridklubb, vi hade aktiviter för barnen i byn för att samla pengar och hade tävlingar med upp till 70-80 startande och flera klasser varje gång. Vi hade ca 50 medlemmar har jag för mig men är lite osäker, det kan ha varit några fler men det var mest vi 4 som var aktiva och vi var väldigt, väldigt aktiva. Att anordna både dressyrtävlingar med riktig dressyrdomare och funktionärer och mat och fika var ett stort projekt för 4 tonåringar men det gick. Min mamma har tävlat på ganska hög nivå i hoppning så där var hon domare.

Jag var dessutom kassör så det var ett jäkla fixande med att bokföra allt, det var inget vidare kul.

Vi målade också om ett helt stall för ca 15 hästar, byggde och målade ett helt staket kring paddocken och målade om alla bommar och hållare. Jag blir trött bara jag tänker på det...:p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp