Vilka här ska rida Dacke?

Sv: Vilka här ska rida Dacke?

men BC vem fick det i 8milen då? Alltså inte unghästklassen!...eller räknades dom till samma??
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jag tycker ritten var jättebra anordnad och slingorna jättefina men jag tycker att veterinärerna var alldeles för hårda!
Helt okej i tävlingsklass,men att utesluta en ohalt häst i CR tycker jag var obefogat...:cry:
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Det finns ju fler faktorer som spelar in. Bara för att hästen inte är halt så kan den ju ha haft hög puls eller något annat som gjorde att veterinärerna ansåg att hästen inte kunde få ett godkännande. Jag tycker det är bra med noggranna veterinärer, även om det kan göra att man får spendera mer tid hos veterinären och mindre tid att bara vila.
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jag var och tittade på Dackeritten.Satt mest och tittade på besiktningen och jag tyckte Ylva och Johanna (Vet) skötte sitt jobb på ett strålande vis.
Det är 2 mycket distansvana veterinärer vilket jag tycker är bra.
Och inte alltid lätt att få ihop.
Johanna har ju tävlat i Danska Landslaget och Ylvas syster och pappa i det svenska. Hur många tävlingar har sådan massivt distans kunnande i veterinär staben?
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Håller absolut med om att de gjorde ett bra jobb och det är bra att de har erfarenhet av sporten. Dock tog de ganska lång tid på sig för en besiktning vilket väl är naturligt för nyutexaminerade veterinärer. Hade varit en klar fördel om de haft hjälp av ytterligare en kollega, då hade väntetiderna minskat betydligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Angelo Enestubbe från Växjö är den enda killen i sin ålder som ska tävla under Göteborg Horse Show. Han har blivit mobbad för att han...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
512
Senast: Gimlan
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 246
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp