Vilka här ska rida Dacke?

N

Nattuggla

Vilka bukare ska rida Dackeritten i Växjö? Vilken klass? ....nyfiken i en strut...:angel:
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jag ska rida Dacke 50 km CR premiär för min nya häst. Ska bli spännande. Hon har vart lite snorig ngr dagar men hoppas att det släpper snart bara.
Längtar det var ca 7 år sen jag tävlade sist:rofl:
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Min syster ska rida Musse i 50 km T. Kul för Musse att han kan få komma ut och göra nåt kul. Han har haft det så tråkigt nu när jag varit gravid.
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

ÅÅhhh jag vill jag vill...
men kan inte, min blev tyvärr skadad i hagen...så det var lite vila i tre veckor, fick sättas igång förra veckan..så nej det blir ingen ritt för oss..
men siktar på i slutet i sommar igen!!
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jag ska vara med på unghästbedömningen på fredagen med min femåring Kalle (El McDonald ox).
Ser fram emot att få träffa er alla med unghästar och snacka massor om hästar, avel, starka/svaga med hästarna, "vad är en bra distanshäst" osv osv :)
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

a_schuber skrev:
Ser fram emot att få träffa er alla med unghästar och snacka massor om hästar, avel, starka/svaga med hästarna, "vad är en bra distanshäst" osv osv :)

Jag hade också tyckt att det varit kul att träffa andra avelsintresserade/unghästträningsintresserade.Tyvärr fick vi välja bort den ritten eftersom min hästs ryttare, enligt proppen, inte har erfarenhet nog att rida unghästklassen.:crazy: Synd, eftersom jag anser att hon är klart kvalificerad att rida en lovande unghäst.
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

skulle vart med, men en hovböld har satt stopp för det... men kommer o tittar/hjälper en kompis...
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jag såg precis att startlistorna ligger ute på distanslistan för den som vill se vilka som ska delta till helgen.
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

*knapplån*

Jaha, då vill vi ha rapport från tävlingen, givetvis!:)
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Nyligen hemkommen från start i 50km-klassen kan jag rapportera lite! :)

50km tävling
1:a - Siw Warelius, CC Etienne
2:a - Martina Olesen, Miss Pasadena
3:a - kom jag, Emma Persson, på systers häst Murchid :bump: :love:

80km vanns överlägset av Linn Gustavsson, El Pepas.

Km-tiderna tror jag överlag var förhållandevis långsamma, men det var otroligt varmt för hästarna (och även för mig... :cool: ) idag!!
Det var en mycket välorganiserad tävling tyckte jag, fin bana och bra markerat! Ett stort tack till arrangörerna!! :bow:
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Hejdu!! Vi har gått gymnasiet tillsammans!!:) Tyska tror jag vi läste ihop och kanske nån valfri engelska i trean. Men du vet nog inte vem jag är... Red tillsammans med Helen Jonsson i Bergunda t.ex. Kompis med Nina och hennes tvillingsyster Lotta. Ulrika heter jag!!

(Var nyss och kollade om det fanns resultatlistor på Växjö Distansryttare, och då såg jag att du skrivit i gästboken och kollade din hemsida och fattade vem du var!!:D)

//Julle
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

CK skrev:
Vem "vann" unghästklassen?


Ståtliga Nowator vann, en sekund före min Pamorina, båda på 13,9km/h. (Livlig upploppsstrid där mitt splitternya hackamore gick sönder och vi dundrade in i mål utan möjlighet att bromsa... :rofl: Tack och lov att man har en förståndig häst som förstår ordet "Mål" och stannar självmant!) Princess Millennia blev också godkänd, jag tror på 11,6km/h.

En kalasfin dag med perfekt arrrangemang - tack Växjö Distansryttare! En stor stor eloge också för att det verkligen fanns funktionärer ute på banan som kontrollerade att skrittsträckor hölls osv. Skönt!

Nu ska vi duscha, äta och sova!
//Monika
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Jaha då har man vaknat efter gårdagens prövning. Det gick jättebra och min nya häst fick sin CR godkänd. Men puh va varmt det var!! Jättabra markerat så vi slapp rida vilse! Tack för en bra ritt

Men när jag kom hem o skulle lasta ur blev jag inte så glad.. Ovanför ena ögat fanns ett stort jack!!! Var hon nu kunde fått det ifrån i transporten.... usch o blä.. ca 5 cm långt mellan 0,5-1 cm djupt. hade blött lite.. Åhh detta som skulle vara en lycklig dag. Så till att ringa jourhavande vet på lördag natt.. Han tyckte inte att det lät som om de skulle behövas sys... Sen säger han att nötkreatur går före o han inte har tid.... Jaha... vad gör man nu!! Ja ringde en annan vet jag känner (distans vet)) stör så där lite sent på kvällen... sorry!! Men han sa att det behöver nog inte sys men att se till o hålla det rent.. ja det är ju lätt så när alla flugor är framme... Kan ju inte linda in hela skallen.. Ska testa med flughuva bara det inte skaver.. Det kan bli ett fult ärr.. Jaja bara hon inte blir dålig av det o lider tänker jag.. ska ut till stallet nu o titta!! :(
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Rene skrev:
Men han sa att det behöver nog inte sys men att se till o hålla det rent.. ja det är ju lätt så när alla flugor är framme... Kan ju inte linda in hela skallen.. Ska testa med flughuva bara det inte skaver.. Det kan bli ett fult ärr.. Jaja bara hon inte blir dålig av det o lider tänker jag.. ska ut till stallet nu o titta!! :(

Ett tips:
Polsterplast.

När Geshira hade fått ett jack vid hasen (inte heller lätt att linda in) så tipsade veterinären om just polsterplast. Det är som tunt skumgummi som är klistrigt på ena sidan och är elastiskt och följsamt. Man klipper loss en lagom stor ruta, tar bort skyddsplasten på den klistriga sidan och klistrar fast det hela över såret. Du ska förstås lägga lite tunn kompress över själva såret så att inte plasten klistrar fast i sårkanterna.
Du behöver inte linda ovanpå detta utan det sitter kvar bra av sig självt - om inte hästen skrubbar bort det förstås.

Det finns på apoteket och är rätt dyrt, men å andra sidan får du så att det räcker länge och väl.
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

Så det var den snabbaste hästen som vann pengarna?
Vad fick hästarna för omdömmen?
 
Sv: Vilka här ska rida Dacke?

CK skrev:
Så det var den snabbaste hästen som vann pengarna?
Vad fick hästarna för omdömmen?

Det var inte penningpris i förstapris, däremot Best Condition. Även BC gick till Nowator.

Omdömena har vi inte fått än heller, utan de skulle först sammanställas innan de skickas ut tillrespektive ekipage. Jag tror väl att de resultaten ska publiceras någonstans också?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Angelo Enestubbe från Växjö är den enda killen i sin ålder som ska tävla under Göteborg Horse Show. Han har blivit mobbad för att han...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 570
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp