Vilka jobb är det?

Jag skulle nog ändå vilja påstå att det inte är så ovanligt om en är utbränd på väg tillbaka/deperimerad/har migrän att det här är svårigheter som en stöter på i jobbet och som innebär begränsningar för vad en klarar :) Sen kanske en inte har alla svårigheter samtidigt men jag inbillar mig iaf att jag inte är unik när det gäller varken begränsningar eller motivering från FK där just dessa uppgifter/hinder är sådant som FK menar att det finns jobb som saknar.
Jag tror inte heller att det är ovanligt att det är väldigt mycket man inte klarar av vid vissa sjukdomar. Jag har varit utbränd (är väl fortfarande inte helt frisk, men jobbar heltid) och hade definitivt inte kunnat köra bil i jobbet, bröt ihop av oväntade situationer, klarade nästan inte av att gå längs med trafikerade gator, hade svårt att interagera med andra människor - det blev ofta fel. Tidspress klarade jsg inte alls och minsta krav kunde växa sig väldigt stort. Mitt befintliga jobb var anpassat så att jag i stort sett var där några timmar varje dag och öppnade mailen. Trots detta hade jag väldigt svårt att få fortsatt sjukskrivning godkänd efter ett halvår. På något sätt lyckades min läkare få fram något som ändå gjorde att min sjukskrivning godkändes till sist, men det var nog andra kompletteringen.

FK bedömde ganska länge mig som arbetsför på 100 % på enklare jobb. Funderade då en del över vad jag klarat för jobb. Typ provsova sängar ,som redan nämnts, var nog vad jag klarat på heltid... Tyvärr fick jag aldrig svar från FK vad som kunde varit jobb jag klarat av.
 
FK bedömde ganska länge mig som arbetsför på 100 % på enklare jobb. Funderade då en del över vad jag klarat för jobb. Typ provsova sängar ,som redan nämnts, var nog vad jag klarat på heltid... Tyvärr fick jag aldrig svar från FK vad som kunde varit jobb jag klarat av.
Ungefär samma för mig och därav trådstarten - jag undrar verkligen och lär ju heller aldrig få svar från FK så då tänkte jag att buke nog vet.

Spärrvakt, Sängprovare, TV-tittare, ev bärplockare, kuverterare och egenföretagare inom IT (om en inte måste tjäna några pengar typ) samt sovande jour med knapptryckningsansvar är hittills jobben som verkar passa. Men vet inte om dom är så vanligt förekommande direkt :confused: :angel:

Och jag beklagar strulet och sviterna efter utbrändhet, det är inte alls roligt att kämpa med det :down:
 
Ungefär samma för mig och därav trådstarten - jag undrar verkligen och lär ju heller aldrig få svar från FK så då tänkte jag att buke nog vet.

Spärrvakt, Sängprovare, TV-tittare, ev bärplockare, kuverterare och egenföretagare inom IT (om en inte måste tjäna några pengar typ) samt sovande jour med knapptryckningsansvar är hittills jobben som verkar passa. Men vet inte om dom är så vanligt förekommande direkt :confused: :angel:

Och jag beklagar strulet och sviterna efter utbrändhet, det är inte alls roligt att kämpa med det :down:
Jag får nog stryka spärrvakt, hade aldrig klarat av att behöva prata med främmande människor och mycket stillasittande också?
Tv-tittare hade jag inte haft koncentration nog för, om det inte räckte med sådär fem minuter om dagen. Och som egenföretagare hade jag nog inte klarat av varken den administrativa biten eller jobbet, eftersom jag typ inte kunde tänka....

Det är verkligen ledsamt att vi är så många som kämpat med det här. Men intressant med tråden och de olika svaren.
 
Jag får nog stryka spärrvakt, hade aldrig klarat av att behöva prata med främmande människor och mycket stillasittande också?
Tv-tittare hade jag inte haft koncentration nog för, om det inte räckte med sådär fem minuter om dagen. Och som egenföretagare hade jag nog inte klarat av varken den administrativa biten eller jobbet, eftersom jag typ inte kunde tänka....

Det är verkligen ledsamt att vi är så många som kämpat med det här. Men intressant med tråden och de olika svaren.
Spärrvakt på en väldigt lugn station får det såklart vara!

Och jag tänker att en sån tv-tittare som handlar om att registrera ens tv-vanor måste innebära att en inte kollar på tv mer än en kan liksom? Att den reggar dom fem minutrarna som en kollar. Det känns rimligt att det är utifrån ens egna tv-vanor snarare än forcerat tittande (eller vad tror du som är experten @fraggelzebra :D)

Håller med om det administrativa (och tänkandet generellt), men om en helt enkelt inte har så höga krav på att det ska gå bra så går det ju att komma runt administrationen. Inga fakturor ut/in, inget att redovisa osv. Inte så bra betalt då men det är ett jobb :idea:
 
Spärrvakt på en väldigt lugn station får det såklart vara!

Och jag tänker att en sån tv-tittare som handlar om att registrera ens tv-vanor måste innebära att en inte kollar på tv mer än en kan liksom? Att den reggar dom fem minutrarna som en kollar. Det känns rimligt att det är utifrån ens egna tv-vanor snarare än forcerat tittande (eller vad tror du som är experten @fraggelzebra :D)

Håller med om det administrativa (och tänkandet generellt), men om en helt enkelt inte har så höga krav på att det ska gå bra så går det ju att komma runt administrationen. Inga fakturor ut/in, inget att redovisa osv. Inte så bra betalt då men det är ett jobb :idea:
I just det avsnittet så kommer Peter Griffin på att han kan påverka vad som sänds i TV genom att bl a spela in egna program som är det enda som sänds, om jag minns rätt. Så om en ska följa exakt den planen kan det bli mycket ansträngande :D
 
Spärrvakt på en väldigt lugn station får det såklart vara!

Och jag tänker att en sån tv-tittare som handlar om att registrera ens tv-vanor måste innebära att en inte kollar på tv mer än en kan liksom? Att den reggar dom fem minutrarna som en kollar. Det känns rimligt att det är utifrån ens egna tv-vanor snarare än forcerat tittande (eller vad tror du som är experten @fraggelzebra :D)

Håller med om det administrativa (och tänkandet generellt), men om en helt enkelt inte har så höga krav på att det ska gå bra så går det ju att komma runt administrationen. Inga fakturor ut/in, inget att redovisa osv. Inte så bra betalt då men det är ett jobb :idea:

Jag ser framför mig hur vi bygger små spärrvaktskurer över hela landet. Trots viss brist på städer med spårtrafik.
 
Jag ser framför mig hur vi bygger små spärrvaktskurer över hela landet. Trots viss brist på städer med spårtrafik.
Jag kan tänka mig att ta det jobbet typ vid stationen nere vid mig - tågen går trots allt förbi även om dom inte stannar. Det måste väl räknas? För inte kan väl bara huvudstaden få ha spärrvakter/sjuka i huvudstaden få jobba som spärrvakt?
 
Jag kan tänka mig att ta det jobbet typ vid stationen nere vid mig - tågen går trots allt förbi även om dom inte stannar. Det måste väl räknas? För inte kan väl bara huvudstaden få ha spärrvakter/sjuka i huvudstaden få jobba som spärrvakt?

Nej, självklart inte! Vi ska ha statliga små kurer över hela landet👍


Ångrade mig. Du får flytta till Stockholm och börja som spärrvakt.
 
Jag kan tänka mig att ta det jobbet typ vid stationen nere vid mig - tågen går trots allt förbi även om dom inte stannar. Det måste väl räknas? För inte kan väl bara huvudstaden få ha spärrvakter/sjuka i huvudstaden få jobba som spärrvakt?
Men du fattar väl. Det räcker att FK hittar ett passande jobb någonstans i landet så flyttar du dit bara. Alla flyttar dit.
 
Japp! Sätt en kur vid brevlådan bara. Sen löser man biljetter (om man vill) och ibland kanske man svarar på frågor.
Eller, jag sätter upp en vägspärr över vägen här, sätter upp en kur och så vaktar jag? Så får folk betala avgift för att komma förbi och kanske öppnar jag, kanske öppnar jag inte - kanske är jag inte ens där och då får folk köra några mils omväg. Ser det som att jag är ENTREPRENÖR vilket dessutom är lite bättre än att vara vanlig anställd.

(Kommer också ta mutor för att dryga ut lönen)
 
Eller, jag sätter upp en vägspärr över vägen här, sätter upp en kur och så vaktar jag? Så får folk betala avgift för att komma förbi och kanske öppnar jag, kanske öppnar jag inte - kanske är jag inte ens där och då får folk köra några mils omväg. Ser det som att jag är ENTREPRENÖR vilket dessutom är lite bättre än att vara vanlig anställd.

(Kommer också ta mutor för att dryga ut lönen)

Glöm bara inte att du måste vara anställd, som
Egenföretagare måste du typ vara död för att inte missräknas ha företaget aktivt vid sidan av.
 

Liknande trådar

Tjatter Om du fick välja helt fritt utan några som helst begränsningar, varken ekonomiska eller praktiska, var i världen vill du bo då? Du har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 406
Senast: Elisha
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp