Vilka kommer efter Homo Sapiens?

MJLee

Trådstartare
Pratade med en kompis och lekte lite med tanken, när homo sapiens dör ut pga klimatförändringar eller liknande, vilka kommer efter oss som intelligent apex art? Vi kommer ju att dö ut tidigare eller senare, det var väl ca 150,000 år sedan förfäderna först klättrade ner ur träden. Dinosaurierna levde ett antal miljoner år innan de försvann och jorden togs över av varmblodiga däggdjur, insekter och liknande undantagen.

Själv hoppas jag på mutant delfiner som kravlar sig upp på land. Eller kanske det blir en mutant kackerlacka? Tror delfinerna kunde bygga pyramider men knappast kackerlackorna om de inte växer betydligt. Undrar vad delfinarkeologerna kommer gräva upp och hur de kommer analysera lämningarna efter homo sapiens.

So long and thanks for all the fish?

PS: 42 ftw

PPS: Ja, möjligen kunde jag grubbla över mer meningsfyllda saker
 
Pratade med en kompis och lekte lite med tanken, när homo sapiens dör ut pga klimatförändringar eller liknande, vilka kommer efter oss som intelligent apex art? Vi kommer ju att dö ut tidigare eller senare, det var väl ca 150,000 år sedan förfäderna först klättrade ner ur träden. Dinosaurierna levde ett antal miljoner år innan de försvann och jorden togs över av varmblodiga däggdjur, insekter och liknande undantagen.

Själv hoppas jag på mutant delfiner som kravlar sig upp på land. Eller kanske det blir en mutant kackerlacka? Tror delfinerna kunde bygga pyramider men knappast kackerlackorna om de inte växer betydligt. Undrar vad delfinarkeologerna kommer gräva upp och hur de kommer analysera lämningarna efter homo sapiens.

So long and thanks for all the fish?

PS: 42 ftw

PPS: Ja, möjligen kunde jag grubbla över mer meningsfyllda saker
Korparna tror jag på, de är smarta :) De utvecklas igen till Velociraptorer och tar över. (eller papegojorna kanske)

Ev kan de hjälpa dina delfiner med grävandet!
 
Pratade med en kompis och lekte lite med tanken, när homo sapiens dör ut pga klimatförändringar eller liknande, vilka kommer efter oss som intelligent apex art? Vi kommer ju att dö ut tidigare eller senare, det var väl ca 150,000 år sedan förfäderna först klättrade ner ur träden. Dinosaurierna levde ett antal miljoner år innan de försvann och jorden togs över av varmblodiga däggdjur, insekter och liknande undantagen.

Själv hoppas jag på mutant delfiner som kravlar sig upp på land. Eller kanske det blir en mutant kackerlacka? Tror delfinerna kunde bygga pyramider men knappast kackerlackorna om de inte växer betydligt. Undrar vad delfinarkeologerna kommer gräva upp och hur de kommer analysera lämningarna efter homo sapiens.

So long and thanks for all the fish?

PS: 42 ftw
Nja. Vi behöver ju inte nödvändigtvis dö ut utan bara transformeras in i en ny art så att säga. Allt handlar ju bara om var man drar gränsen... Det var ju inte så att en Homo erectus-mamma plötsligt fick en bebis som var Homo sapiens. (Om det nu var så det var, har inte koll på vad det nyaste är...)

Tror (tyvärr :angel:) inte människor är så lätta att få kål på. Vi är påhittiga och anpassningsbara. Klimatförändringar och andra katastrofer kan säkerligen decimera populationen kraftigt, men utrota vete 17. Aliens kanske? :idea: Men jag har inte så höga tankar om mänskligheten utan hade blivit lite lättad om någon annan art tagit över styret. Tycker nog det börjar bli dags för insekterna att ta plats på riktigt. Myrorna kanske? :D
 
Nja. Vi behöver ju inte nödvändigtvis dö ut utan bara transformeras in i en ny art så att säga. Allt handlar ju bara om var man drar gränsen... Det var ju inte så att en Homo erectus-mamma plötsligt fick en bebis som var Homo sapiens. (Om det nu var så det var, har inte koll på vad det nyaste är...)

Tror (tyvärr :angel:) inte människor är så lätta att få kål på. Vi är påhittiga och anpassningsbara. Klimatförändringar och andra katastrofer kan säkerligen decimera populationen kraftigt, men utrota vete 17. Aliens kanske? :idea: Men jag har inte så höga tankar om mänskligheten utan hade blivit lite lättad om någon annan art tagit över styret. Tycker nog det börjar bli dags för insekterna att ta plats på riktigt. Myrorna kanske? :D

Det ät mycket möjligt att vi uppfinner vår egen efterföljare, tänker jag. Någon form av AI. Korpar (eller kråkor :love: ) lät dock roligare!
 
Sant, men jämfört med dinosaurierna är vi däggdjur ändå mycket senkomna. Däremot tror jag nog att jorden överlever även om det tar några hundra tusen år eller mer.

Fast stor skillnad mellan som du skrev 150 000 år och 2 miljoner år ;)
Är mer osäker på jordens fortlevnad, det går ju onekligen rätt snabbt utför.
 
Fast stor skillnad mellan som du skrev 150 000 år och 2 miljoner år ;)
Är mer osäker på jordens fortlevnad, det går ju onekligen rätt snabbt utför.

Nja, jag skrev 150,000 år när förfäderna klättrade ner ur träden 🙂 inte när däggdjuren tog över vilket var mycket tidigare.
 
Jorden själv bryr sig nog inte så mycket... Om vi inte lyckas spränga allt i bitar med en super-mega-atombomb, vill säga...

Inte ens om samtliga atomvapen avfyrades skulle Jorden som planet dö. Det skulle ta några år ;) men sedan är den tillbaka på banan om än med nya och olika arter möjligtvis.
 
Inte ens om samtliga atomvapen avfyrades skulle Jorden som planet dö. Det skulle ta några år ;) men sedan är den tillbaka på banan om än med nya och olika arter möjligtvis.
Därför jag skrev super-mega-atombomb. Inte de som finns idag. Jag menar SUPER-MEGA! :D
 
Är mer osäker på jordens fortlevnad, det går ju onekligen rätt snabbt utför.
Svampar, bakterier och diverse insekter överlever ju det mesta, när vi förfasas över naturkatastrofer och djurarters utrotning är det ju i grund och botten vår egen överlevnad vi fruktar... Naturen har ju bevisat ganska många gånger genom historien att den överlever "allt". Så jorden som sådan behöver vi knappast oroa oss för. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp