Bukefalos 28 år!

Vilka månader?

Thera

Trådstartare
Om du helt egoistiskt fick välja vilka månader som ett år skulle bestå av, hur såg ditt år ut?

Mitt år skulle börja med 1 månad januari, sedan 3 månader maj, 3 månader juni, 3 månader juli och så avslutar vi med 1 månad december.

Hur underbart att slippa hösten!
 
1 x april, 1 x maj, 2 x juni, 4 x juli och 4 x augusti. Gillar våren när allt tar fart och blir grönt, men det är för kallt, så inte för mycket av den. Sedan sommar för hela slanten. Livet börjar vid 25 grader! :D
 
Jag hade strukit januari-mars samt september. Dubblat maj, juli och oktober och de skulle givetvis innehålla mild försommar med regn på natten, stekande högsommarvärme samt krispig höstluft och vackra färger i naturen. Och givetvis snö hela december!
 
Februari, mars, april, maj, maj, juni, augusti, september, september, oktober, oktober, januari.

Gillar variationen och då främst våren och hösten men skippar helst tiden då vädret är grått samt hoppar helst över högsommaren då det inte går att göra något. Vill ha riktig vinter men den behöver inte vara så lång, två månader räcker bra :)
 
Mars, april, april, maj, maj, maj, juni, juli, juli, september, december, december.

November, januari och februari verkligen inte något jag behöver i mitt liv!
 
Ååh.
1- januari
2 - maj (en veckas vår blir bra, sen försommar/sommar).
3 - juni
4-5 juli
6-7-8 augusti
9 september
10-11 oktober
12 - december
 
Januari, 2 x april, 3 x maj, 2 x juni, 3 x september, december.
Vill slippa värme och insekter, älskar förändringarna och klimatet vår och höst. Vill ha kvar julen och vintern.
 
Dubbla varje månad under juni-oktober och ta bort november😊 resten kunde vara som vanligt, ev ta bort lite av mars.

Älskar riktig vinter, sommar och höst, men inte slask och kladd däremellan.
 
November och februari kan vi hoppa över. Kalla mörka slaskmånader.
Annars är det nog bra att vi har årstiderna. Hade inte velat ha sommar jämt men den ljusare och varmare perioden hade gärna kunnat vara längre och den mörka kalla årstiden kortare.
 
Februari (gillar att fylla år:D), juni (sambons födelsedag och vår årsdag är i juni) sen 10 julimånader. Älskar värme det får gärna vara 30 plus största delen av året och möjlighet att bada och sola och långa ljusa kvällar. Resterande månader kan slänga sig i väggen enligt min uppfattning:p
 
Jag skippar gärna december till februari.
April
Maj, maj
Juni, juni
Juli
Augusti
September, september , september
Oktober
November

Detta hade passat mig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december...
Svar
4
· Visningar
498
Senast: Kirre
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263
Kropp & Själ Det som är värst med min ankolyserande spondylit är bäckenet. Värken och tröttheten. Ni har säkert sprungit eller gått så benen är helt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp